چاره‌ای جز خود قرنطینگی در مقابل کرونا وجود ندارد

چاره‌ای جز خود قرنطینگی در مقابل کرونا وجود ندارد

گروه خبر:رییس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: چاره‌ای جز قطع زنجیره انتقال کرونا از طریق خودقرنطینگی و خودمراقبتی وجود ندارد و ملت‌ها در همه دنیا به دنبال پیشگیری هستند.
دکتر علی احمد آقاپور در نخستین جلسه کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی افزود: در زمان حاضر چندین داروی سایر بیماری‌ها از جمله »مالاریا« به مبتلایان کرونا تجویز و آنان تا حدودی درمان می‌شوند اما عوارض کرونا به احتمال زیاد روی ریه فرد باقی می‌ماند و تنها راه خودمراقبتی و خودقرنطینگی است.وی با تاکید بر اینکه ویروس تنها در بدن انسان زنده می‌ماند، بیان کرد: اگر ویروس کرونا در سایه پیشگیری از فردی به فرد دیگر منتقل نشود، شدت بیماری کاهش می‌یابد اما نقش‌آفرین اصلی در این زمینه فقط و فقط مردم هستند. ۳۵درصد از جمعیت استان که توصیه ها را رعایت نمی کنند می توانند ویروس را به گردش در بیاورندوی نقش رسانه‌ها در آموزش مردم و پیشگیری از شیوع بیماری را اساسی خواند و اظهار داشت: ۶۵ درصد مردم استان توصیه‌های خودمراقبتی و خودقرنطینگی را رعایت می‌کنند اما ۳۵ درصد بقیه نیز می‌تواند ویروس را در سطح جامعه به گردش در بیاورد. وی با تاکید بر اینکه در شرایط جنگی قرار داریم، بیان کرد: ارتباطات انسانی باید به حداقل برسد و اطلاع‌رسانی در این خصوص باید گسترش یابد تا عده‌ای خواسته یا ناخواسته موجب انتقال ویروس نشود. وی افزود: پزشکان و کادر درمانی در آخرین مرحله مبارزه با بیماری کرونا قرار دارند و ابتلا شدن تعدادی از آنان به کرونا باید زنگ خطری برای مردم استان باشد. رییس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: درمان آخرین مرحله وضعیت موجود است و اگر مسائل عمومی رعایت نشود همه مبتلا می‌شوند.
دکتر آقاپور با اشاره به مطالبی که »ضعیف شدن کرونا با گرم شدن هوا« را مطرح و امیدآفرینی می‌کند، تصریح کرد: »قدرت بیماری‌زایی«، »تعداد ابتلا«، »مدت زمان زنده ماندن ویروس و انتقال آن« و»شرایط محیطی« در قدرت انتقال ویروس کرونا موثر است و شرایط محیطی و گرم شدن هوا تا حدودی می‌تواند بر روی بقیه پارامترها تاثیر بگذارد.دکتر آقاپور: من خودم احساس خطر می‌کنم؛ اگر خودمراقبتی و خودقرنطینگی را جدی نگیریم، ویروس به ما رحم نخواهد کرد به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایرنا ۱۹۳ نفر در آذربایجان‌غربی به بیماری کرونا مبتلا شده و تاکنون هفت نفر فوت کرده‌اند؛ در صورتی که هفت نفر دیگر نیز به جمع این مبتلایان اضافه شود، استان در وضعیت قرمز قرار می گیرد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۷:۴۱ ب.ظ

دیدگاه


سه × = 21