آرازآذربايجان گزارش مي دهد

چادرنشینی سیل زدگان محمدیار خواب مسئولان را آشفته نمی کند

چادرنشینی سیل زدگان محمدیار خواب مسئولان را آشفته نمی کند

رقیه قربانی
گروه گزارش: با گذشت بیش از ۱۰۰ روز از بلای طبیعی سیل در شهرستان محمدیار مردم این شهرستان در چادر زندگی می کنند، آیا چادرنشینی سیل زدگان محمدیار خواب مسئولان را آشفته نمی کند.
به گزارش آرازآذربایجان، بهار امسال سیل خسارات بی شماری به مردم آذربایجان آورد و در این بلای غیرمتقربه شهرستان نقده متحمل خسارت های شد و در این سیلاب ۲۰ روستای اطراف شهرستان نقده خسارت وارد کرده است.با وجود اینکه بیش از سه ماه ازبلای طبیعی سیل در این استان سپری شده است اما همچنان مردم سیل زده این شهرستان بامشکلات فراوان دست و پنجه نرم می کنند و تاسف بارتر اینکه آنان در چادر زندگی می کنند!
مردم مظلوم روستاهای اطراف محمدیار نه جایی برای اسکان دارند و نه امکاناتی و کمک‌هزینه‌ای برای ساخت خرابی‌ها اگر چه مبلغ ناچیزی به عنوان تسهیلات از طرف برای ساخت خانه ها به آن اختصاص داده شده است ولی این مبلغ نه تنها کفاف ساخت خانه ای کوچک را برای آنان نداشته بلکه امیدهای آنان را ناامید کرده است.
زندگی تاسف بار مردم این منطقه در سکوتی مرگبار همچنان ادامه دارد، این موضوع بسیار تاسف بار است که حتی صدا و سیمای استان نیز تاکنون گزارشی از وضعیت زندگی سخت مردم سیل زده محمدیار تهیه نکرده است گویی که چنین شهری در نقشه جغرافیایی آذربایجان_غربی وجود ندارد.مردم رنج دیده گلایه مند از وضعیت کنونی و از مسئولان بی مسئولیت هستند و اظهار کردند که هیچ‌یک از مسوولان به وضعیت نابسامان شهرهای سیل‌زده رسیدگی نمی‌کنند؟
مردم محمدیار همچنان چشم انتظار وام ها و عمل به وعده های مسئولان هستند غافل از آنکه مسئولان هیچ پاسخگویی در رابطه با اقدامات صورت گرفته شده در خصوص رسیدگی به مردم سیل زده محمدیار ندارند.
فرماندار نقده در گفت وگو با آراز آذربایجان در پاسخ به اینکه مردم محمدیار از عدم توجه مسئولان به وضعیت زندگی آنان در چادر، این موضوع را انکار کرد و گفت: هیچ یک از خانوارهای که دچار سیل زدگی شدند در چادر زندگی نمی کنند اگر شما سراغ دارید نشان دهید!وی گفت: بنده از عملکرد بنیاد مسکن در رابطه به رسیدگی به افراد سیل زده راضی هستم، در حال حاضر ۳۰ میلیون وام برای هر خانوار در نظر گرفته شده است و مقرر شده است تا ۱۰ روز آینده به آنان تخصیص یابد.
تناقص اظهارات فرماندار در رابطه با عملکرد مثبت بیناد مسکن در این موضوع خلاصه می_شود که طبق اظهارات وی وام پرداختی به افراد سیل زده ۱۰ روز آینده به آنان اختصاص می یابد، بنابراین تاکنون هیچ گونه وامی در اختیار سیل زدگان پرداخت نشده است و مردم این شهرستان تمام فصل های بهار و بخشی از فصل تابستان را در چادرها زندگی کردند.آیا براستی مسئولان هم می توانند همانند مردم مظلوم این شهرستان در روزهای گرم طاقت فرسا در چادرهای هلال احمر زندگی کنند!
آیا این بی توجهی مسئولان مطابق با موازین اسلامی و شرعی است؟مردم شهرستان محمدیار علاوه بر متحمل شدن خسارت کشاورزی که به آنان وارد شده است و طبق کارشناسان ۱۹۰ میلیارد تومان برآورد شده است از شرایط وخیم زندگی خود در چادرهای هلال احمر رنج میبرند و در واقع این چادرها تداعی وقوع جنگ و شرایط بحرانی را برای آنان را دارد.مردمی بلاتکلیف و سرگردان که حال در زمین های خدنگ زده چشم به راه رسیدگی مسئولان بی توجه هستند و روزها و شب های خود را به سختی سپری می کنند.
علاوه بر تمام شرایط نابسامانی که مردم محمدیار دچار آن شده_اند ، در زمان وقوع سیل در این شهرستان رییس شرکت آب و فاضلاب شهر محمدیار در پاسخ به درخواست مردم سیل‌زده برای اعزام چند دستگاه لجن کش برای تخلیه چاه‌های فاضلاب گفته است: »مردم به ما امیدوار نباشند!
« همین موضوع برای مردمی که خسارت سنگینی دیده‌اند بسیار مأیوس‌کننده است.روزنامه آراز آذربایجان طی تماسی که با بنیاد مسکن استان در خصوص میزان خسارات وارده بر خانوارهای اطراف روستاهای محمدیار داشت، مسئولان علی رغم سپری شدن دوروز هیچ گونه پاسخی در خصوص عملکرد خویش ارائه نکردند!

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۵:۲۲ ق.ظ

دیدگاه


پنج × = 40