پیش بینی حضور ۴۰ هزار نفر از آذربایجان غربی در پیاده رویی اربعین حسینی

پیش بینی حضور ۴۰ هزار نفر از آذربایجان غربی در پیاده رویی اربعین حسینی

آرازآذربایجان-رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین آذربایجان غربی از ثبت نام ۲۲ هزار نفر استان برای پیاده رویی اربعین حسینی از استان خبرداد.
حجت الاسلام اسد میرزایی سرای ملکی در چهارمین جلسه ستاد اربعین شهرستان ماکو با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۲ هزار نفر از مشتاقان حضور در اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام از آذربایجان غربی ثبت نام کرده‌اند گفت : پیش بینی می شود حدود ۴۰ هزار نفر از هم استانی ها در این اجتماع عظیم حضور داشته باشد .
وی افزود: به منظور ارائه آموزشهای امنیتی، بهداشتی و فرهنگی به زائرین، همایش های شهرستانی با حضور صاحب نظران و متخصصین این حوزه برگزار خواهد شد.
رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان تاکید کرد: موکب یالثارات الحسین( ع )شهرستان ماکو هم در کنار موکب شهید باکری استان به زائرین غیر ایرانی که از طریق مرز بازرگان وارد کشور خواهند شد ارائه خدمات خواهد کرد.
حسین عباسی فرماندار ماکو نیز در این جلسه با تاکید به برگزاری منظم و منسجم جلسات ستاد اربعین با حضور مسئولین کمیته های استانی گفت: تاکنون برنامه ریزی های لازم به منظور استقبال و بدرقه در خورشان زائران حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام صورت پذیرفته است و پیش بینی می شود ۲۰۰۰ زائر غیرایرانی‌ برای پیاده‌رویی اربعین از مرز بازرگان وارد ایران شوند.
وی با بیان اینکه هر یک از زائران غیر ایرانی سفیران فرهنگی ما در کشور هایشان خواهند بود خاطرنشان کرد : باید آموزش‌های لازم به خادمین موکب های مستقر در مرز و همچنین زائرین اعزامی کشورمان به عتبات عالیات ارائه شود ، چون عملکرد و رفتار آنها معرف کشور ما خواهد بود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۲ ق.ظ

دیدگاه


5 + شش =