- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

پیش بینی برداشت بیش از یک میلیون تن سیب از باغات آذربایجان غربی

Posted By admin On شهریور ۲۴, ۱۳۹۸ @ ۱۱:۴۸ ق.ظ In اخبار ویژه,اقتصادی | No Comments

آرازآذربایجان-رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پیش بینی رشد ۱٫۴ درصدی تولید سیب در استان طی سالجاری خبرداد.
رسول جلیلی با اشاره به میزان تولید سیب درختی در استان طی سال جاری افزود: پیش بینی می شود در سال جاری میزان تولید سیب بیش از یک میلیون تن باشد که نسبت به سال گذشته رشد ۱.۴ درصدی را شاهد باشیم.
وی میزان تولید سیب در سال گذشته را ۷۵۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: سال گذشته در حدود ۱۵۰ هزارتن سیب به صورت تازه خوری در استان مصرف شده است.
جلیلی به وسعت ۱۰۱ هزار و ۴۵۹ هکتاری باغ های استان اشاره کرد و گفت: ۵۴ هزار و ۶۵۱ هکتار از آن زیر کشت درختان سیب قرار دارد.
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه باغ های سیب نیمی از باغات استان را تشکیل می دهد گفت: به غیر از ارقام محلی سیب و تابستانه عمدتاً ۸ رقم شامل رد و گلدن، دلیشز، دلبار، استیوال، گرانی اسمیت، فوجی، گالا و رد چی اف در استان برداشت می شود.
وی در خصوص توسعه باغات سیب در استان اظهار کرد: امسال به جهت مشکل کم‌آبی دریاچه ارومیه توسعه باغ سیب ممنوع بوده اما نسبت به اصلاح و جایگزینی باغات غیر بازده و غیر سیب اقدام شده است.
جلیلی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۴۰۰ هزار تن سیب در سردخانه ها نگهداری شد خاطر نشان کرد: پیش بینی می‌شود امسال علاوه بر مصرف تازه خوری میزان ۷۰۰ هزار تومان در سردخانه ها ذخیره می شود.
وی در خصوص مشکل دپوی سیب در کنار جاده های استان گفت: جهت حل مشکل دپوی سیب در کنار جاده‌ها و مجوز ایجاد مرکز خرید سیب با نظارت و کنترل معاونت غذا و دارو و سازمان جهاد کشاورزی صادر شده است که با بازگشایی این مراکز نقش دلالان کمرنگ شده و جهت جلوگیری از افزایش سیب درجه ۳ (سیب دپو شده در کنار جاده ها) اصلاح و جایگزینی باغات فرسوده در حال اجرا است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%be%db%8c%d8%b4-%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%d8%a8%db%8c%d8%b4-%d8%a7%d8%b2-%db%8c%da%a9-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%aa%d9%86-%d8%b3%db%8c%d8%a8/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.