- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

پیش بینی ایجاد ۱۱۰ هزار فرصت شغلی در آذربایجان غربی

Posted By admin On اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۹ @ ۱:۲۹ ب.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آراز آذربایجان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به نقش بانک ها در اقتصاد گفت: پرداخت تسهیلات تولید و اشتغال، بسته های حمایتی، کمک به صادرات غیرنفتی، تسهیلات حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا از جمله اولویتهای سیستم بانکی در سال جاری است.
بهنام شهدی امروز ۱۸ اردیبهشت در جلسه تخصیص منابع از محل بند الف تبصره ۱۸ با تاکید بر بانک محور بودن اقتصاد کشور و ضرورت اهتمام جدی این حوزه برای حمایت از تولید و اشتغال تصریح کرد: بانک ها در جذب اعتبارات تکلیفی به ویژه در سال مزین به جهش تولید باید اهتمام ویژه داشته باشند.
وی افزود: کارگروه های تخصصی برای تسریع در جذب منابع مالی و نیز برطرف کردن موانع تشکیل می شود و می طلبد دستگاه هایی چون جهاد کشاورزی، صمت و میراث فرهنگی که عمده درخواست های تسهیلات از این ارگانهاست نسبت به بررسی اولیه مدارک درخواستی دقت نظر بیشتری داشته باشند تا سیستم بانکی در مراحل پرداخت تسهیلات با خلل مواجه نشود.
شهدی کمک به اتمام طرح های نیمه تمام و راکد از طریق پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش را از دیگر مواردی دانست که بانکها باید نسبت به اجرای آن به ویژه از محل منابع مازاد و رونق تولید اهتمام ورزند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: در نشست های تخصصی اقتصادی پیشنهاد شد تا ۸۰ درصد منابع بانکی استانها صرف پرداخت تسهیلات شود که این موضوع به زودی ابلاغ می شود.
شهدی حمایت از واحدهای صادرات محور را از دیگر اولویت های استان برشمرد و گفت: پیش بینی شده تا امسال از طریق اجرای طرح های مختلف ضمن حفظ اشتغال موجود ۱۱۰ هزار فرصت شغلی نیز ایجاد شود.
وی در ادامه فروش اموال تملیکی بانک ها را یک را خواستار شد و گفت: سیستم بانکی برای جلوگیری از هدر رفت منابع و از بین رفتن دارایی های موجود نسبت به فروش اموال تملیکی اقدام کنند.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%be%db%8c%d8%b4-%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c-%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d8%af-%db%b1%db%b1%db%b0-%d9%87%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d9%81%d8%b1%d8%b5%d8%aa-%d8%b4%d8%ba%d9%84%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%d8%b0%d8%b1/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.