پیشرفت ۶۰ درصدی طرح جامع پایانه مرزی رازی خوی

پیشرفت ۶۰ درصدی طرح جامع پایانه مرزی رازی خوی

آراز آذربایجان- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی مرحله دوم از فاز دوم طرح جامع پایانه مرزی رازی خوی خبر داد.
ارسلان شکری با اشاره به یکی از مسیرهای دسترسی آسان و سریع به شهر وان ترکیه اظهار داشت : پایانه مرزی رازی خوی مسیر مناسبی برای دسترسی سریع و آسان به شهر وان ترکیه یکی از شهرهای تجاری این کشور برای تجار و بازرگانان و مسافرین ایرانی است فلذا پروژه های عمرانی احداث سالن تجاری و مسافری و محوطه سازی این پایانه مرزی جهت آسایش و تردد روان این قشر جزو الویت های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بوده و در حال انجام و پیگیری است.
وی افزود : بعد از اتمام فاز اول توسعه پایانه مرزی رازی شامل محوطه سازی ایست اختیاری با اعتبار هزینه شده ۱۵ میلیارد ریال فاز دوم توسعه و تکمیل این پایانه مرزی در دو مرحله در حال پیگیری است.
شکری اظهار کرد : مرحله اول فاز دوم پایانه مرزی رازی شامل اجرای محوطه سازی و احداث ساختمان های جانبی پایانه مرزی ، اجرای کف سازی بتنی به مساحت ۱۸ هزار متر مربع ، احداث سردرب های ورودی و خروجی، احداث ۳ دستگاه سرویس بهداشتی ، ساختمانهای موتورخانه ، دیزل ژنراتور و ساختمان تاسیسات برقی جمعا به مساحت دو هزار متر مربع و اجرای تاسیسات زیربنایی محوطه و تکمیل دیوار محوطه را شامل می شود که با انتخاب پیمانکار جدید انجام خواهد گرفت.
این مقام مسئول با اشاره به مرحله دوم فاز دو طرح جامع پایانه مرزی رازی خوی افزود : این مرحله شامل اجرای کلیه عملیات ساختمان اصلی و قسمتی از محوطه پایانه با مبلغ قرارداد ۶۵۲ میلیارد ریال است که تا کنون بالغ بر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و شامل احداث ساختمان اصلی مسافری و تجاری به مساحت تقریبی ۵۵۰۰ مترمربع در سه طبقه سازه فلزی شامل کل تاسیسات برقی و مکانیکی همراه با محوطه سازی است که بطور جدی و شبانه روزی جهت اتمام و تکمیل و افتتاح آن تلاش می شود.
شکری در پایان یادآور شد: امید است با بهره برداری کامل از طرح جامع پایانه مرزی رازی خوی و نیز اتمام پروژه تعریض راه دسترسی به این پایانه مرزی یعنی محور خوی – قطور – رازی شاهد تحولی شگرف در ترانزیت ، مبادلات مرزی و جابجایی گردشگران و مسافرین از این پایانه مرزی و به تبع آن رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه باشیم.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱:۲۵ ب.ظ

دیدگاه


پنج − 3 =