پژوهش از اتلاف وقت و سرمایه جلوگیری می‌کند

پژوهش از اتلاف وقت و سرمایه جلوگیری می‌کند

گروه خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: پژوهش از اتلاف وقت و سرمایه جلوگیری می‌کند. کوروش ساکی در گفت‌وگو با خبرنگار آراز آذربایجان اظهار داشت: به واسطه تحقیق و پژوهش بسیاری از مشکلات حل می‌شود و در خیلی مسائل نیاز به دگراندیشی و اندیشه‌های جدید داریم.وی ادامه داد: تحقیق و پژوهش برای ما قدرت و توانمندی می‌آورد و اگر ما از نظر علمی توانمند باشیم دشمن جرات تعرض ندارد و با این کار از خسارت‌های ملی جلوگیری می‌کنیم.رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: باید برای دنیا حرفی جدید داشته باشیم تا مورد توجه دیگران قرار گیریم؛ روش‌های سنتی پاسخگوی دنیای امروز نیست و فروش تکنولوژی است که برای کشورها سرمایه می‌آورد.وی با بیان اینکه اگر تحصیل کرده‌های ما نتوانند پتانسیل و توانمندی‌های خود را نشان دهند دچار شکست می‌شوند، تاکید کرد: کارهای گروهی باید تقویت شوند و در عرصه دانشگاهی کار گروهی از اهمیت خاصی برخوردار است.وی گفت: باید مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌ها را تقویت کنیم و از پتانسیل عظیم نیروی انسانی استفاده بهینه داشته باشیم.
*خدمات بهداشتی و مایه کوبی در آذربایجان غربی مطابق با استانداردهای جهانی است.
همچنین گزارش دیگری به نقل از ایرنا حاکیست رئیس دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی گفت: ارائه خدمات بهداشتی و واکسیناسیون در خانه‌های بهداشت روستایی استان مطابق با استانداردهای بهداشت جهانی است. ساکی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از هزار خانه بهداشت در مناطق روستایی در استان وجود دارد که همه این خانه‌های بهداشت فعال هستند.
وی افزود: فعالیت واکسیناسیون در مناطق روستایی استان به واسطه وجود خانه‌های بهداشت صد درصد بوده و ارائه خدمات در این خانه‌ها حتی در برخی موارد بالاتر از شاخص‌های بهداشت جهانی است.
ساکی یاد آور شد : در زمان حاضر کلیه خانه‌های بهداشت از وضعیت مطلوبی برخوردارند و تنها ۱۰۰ واحد از این تعداد نیازمند بازسازی و نوسازی است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۷ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۱ ق.ظ

دیدگاه


چهار × 6 =