قائم مقام رييس سازمان بهزيستي کشوردر اروميه:

پیشگیری از آسیب اجتماعی اولویت نخست فعالیت های بهزیستی است

پیشگیری از آسیب اجتماعی اولویت نخست  فعالیت های بهزیستی است

گروه خبر: قائم مقام رییس سازمان بهزیستی گفت: پیشگیری از بروز آسیب¬های اجتماعی و معلولیت¬ها اولویت نخست فعالیت های این نهاد حمایتی در کشور است.
پهبد پورشبانان درآیین تودیع و معارفه مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی و همچنین معلولیت ها از عوامل مهمی است که می تواند زمینه کاهش هزینه های دولت، جامعه و خانواده ها را فراهم کند و ما نیز به این سمت حرکت می کنیم.
وی اضافه کرد: حق خانواده های ایرانی است که از یک زندگی سالم و بدون آسیب برخوردار باشند که عامل مهم ایجاد اینچنین جامعه ای آگاهسازی و پیشگیری از بروز معلولیت است.
وی با اشاره به اینکه توانمندسازی جامعه هدف از جمله برنامه های مهم سازمان بهزیستی در کشور است، اظهار کرد: این امر بدون توانمندسازی مددکاران و کارکنان حوزه بهزیستی میسر نمی شود و باید برای رسیدن به این هدف وضعیت معیشتی کارکنان این بخش بهبود یابد.
قائم مقام رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در این راستا رایزنی هایی صورت گرفته تا بتوانیم اعتبارات بهزیستی را با حمایت های مسئولان مربوطه به دو برابر وضعیت فعلی افزایش دهیم.
پورشبانان بهره گیری از توان مردمی را یکی از عوامل مهم اجرای فعالیت های حمایتی بهزیستی برشمرد و گفت: برای رسیدن به این هدف نیز باید آگاهی های مردم از فعالیت های این نهاد حمایتی افزایش یابد و بهزیستی در بین اقشار مختلف شناخته شود.
وی گفت: در سال های اخیر گام های بلندی را در این خصوص برداشته ایم و مطمئن هستیم که با این اقدامات، میزان کمک های مردم و مسئولان حوزه های مختلف افزایش می یابد.
وی با قدردانی از فعالیت های خدادوست در سمت مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی در سال‌های اخیر افزود: امیدواریم با حضور مدیر جدید، اقدامات صورت گرفته با قوت و قدرت بیشتری تداوم یابد.نادر صفرزاده معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این آیین با اشاره به مسئولیت های سخت بهزیستی در جامعه امروز گفت: برای بهبود فعالیت های این سازمان در حوزه های مختلف باید کمک هایی نیز صورت گیرد که امیدوار هستیم در شرایط پسابرجام این امر محقق شود.
وی افزود: این امر می تواند زمینه کاهش اقشار آسیب پذیر جامعه را موجب شده و سطح رفاه را افزایش دهد.
وی اضافه کرد: دولت و مدیریت استان برنامه‌هایی را نیز برای ارتقای سطح معیشتی مردم آذربایجان غربی دارند که این امر می تواند بر بهبود وضعیت اقشار آسیب پذیر تاثیر گذاشته و به آنها کمک کند.
*رعایت عدالت در دستمزد کارکنان دستگاه‌های اجرایی
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: رعایت عدالت در دستمزد کارکنان دستگاه‌های اجرایی جزو محورهای مهم در برنامه ششم توسعه است.
نادر قاضی‌پور با تقدیر از زحمات مدیرکل اسبق اداره بهزیستی آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: دولت موظف به رسیدگی به اقشار کم برخودار است.وی با بیان اینکه بهزیستی جزو مشاغل سخت بوده است، گفت: با این حال دریافتی کارکنان این سازمان نسبت به سایر دستگاه‌های اجرایی بسیار پایین است.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: رعایت عدالت در دستمزد کارکنان دستگاه‌های اجرایی جزو محورهای مهم در برنامه ششم توسعه است.
این مسئول با اشاره به اینکه آذربایجان غربی دارای معادن بسیار غنی بوده فقط ۳ درصد از این معادن مورد بهره‌برداری شده و این موضوع بیکاری را در این استان تشدید می‌کند.
قاضی‌پور با بیان اینکه اشتغال‌زایی سبب حل بسیاری از مشکلات آذربایجان غربی را فراهم می‌آورد، افزود: فراهم آوردن امکانات اشتغال‌زایی در این استان باید توسط مسئولان ذیربط ایجاد شود.
این مسئول با اشاره به اینکه آذربایجان غربی در طول ۳۷ سال پیروزی انقلاب اسلامی همواره در مقابل تمام ناملایمات‌ها ایستادگی کرده و در این حالی است که این استان جزو عقب‌مانده‌ترین استان‌های کشور است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از مدیرکل جدید اداره بهزیستی آذربایجان غربی درخواست کرد که نظارت دقیقی نسبت به عملکرد بخش‌های مختلف بهزیستی داشته باشد.
این مسئول خاطرنشان کرد: کارکنان اداره بهزیستی باید توجه داشته باشند که این سازمان به دلیل اینکه با اقشار ضعیف جامعه برخورد دارد نیازمند علاقه و عشق خاص به مردم داشته و جای ریاست و حاکمیت نیست.
در این آیین که با حضور نادر قاضی پور و عادل فتاحی نمایندگان مردم آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسئولان استانی برگزار شد، از زحمات راضیه خدادوست مدیرکل سابق بهزیستی استان قدردانی و سعید فریور به عنوان مدیرکل جدید این سازمان معرفی شد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۵:۵۷ ق.ظ

دیدگاه


× 6 = چهل دو