- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

پیشرفت فوتبال آذربایجان غربی با حمایت همه جانبه

Posted By admin On آذر ۶, ۱۳۹۲ @ ۸:۵۸ ق.ظ In فوتبال,ورزشی | No Comments

لاله محتشم
گروه خبر: مدیر آکادمی باشگاه پرسپولیس ارومیه گفت: تنها راه پیشرفت فوتبال آذربایجان غربی حمایت همه‌جانبه مسئولان بلندپایه، صاحبان کارخانه‌ها و شرکت‌های خصوصی است.
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، فوتبال پایه مبحث بسیار مهمی بوده و کنفدراسیون فوتبال آسیا امسال تاکید دارد که در فوتبال پایه و رده خردسالان مثلث مربی، بازیکن و والدین می‌تواند کارکردهای خوبی داشته و این ۳ فاکتور را به شکل یک مثلث طراحی کرده‌اند که بتواند فوتبال پایه را به سرمنزل مقصود برساند.
این مهم در رده‌های بالاتر نیز می‌تواند به کمک فوتبال پایه رده‌های قهرمانی هم بیاید و با توجه به مطالب ذکر شده در آذربایجان غربی نیز توجه به فوتبال پایه و تشکیل آکادمی‌ها که در بحث فوتبال پایه و استعدادیابی نقش مهمی دارند حائز اهمیت بوده و می‌تواند در پیشرفت فوتبال این منطقه موثر باشد.
عدم حمایت مالی تیم‌ها توسط مسئولان صاحبان کارخانه‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی سبب افت شدید فوتبال آذربایجان غربی شده است.
در ادامه مشروح گفت‌وگوی ما را با یحیی بهاری سلطان احمدی، مدیر آکادمی باشگاه پرسپولیس ارومیه را می‌خوانید.
* علل اهمیت توجه به فوتبال پایه در چیست؟
در سال‌های گذشته به فوتبال پایه توجه اصولی نشده و همان طوری که کنفدراسیون فوتبال آسیا سال ۲۰۱۳ را به عنوان فوتبال پایه در آسیا معرفی کرده ‌است این موضوع اهمیت فوتبال پایه را نشان می‌دهد.
* چه راهکاری در زمینه حل مشکل فوتبال آذربایجان غربی موثر است؟
لازمه این کار توجه به فوتبال پایه است به طوریکه مسئولان مربوطه دو تا چهار سال روی فوتبال پایه تمرکز کنند و تیم‌های پایه که در مسابقات کشوری شرکت می‌کنند حمایت شوند و به مرور این حرکت می‌تواند بازیکنان را رده به رده از نونهالان به نوجوانان از نوجوانان به امید و از امید به بزرگسالان طی برنامه چهار ساله سوق دهد تا بتوانیم تیم مناسبی در استان داشته باشیم.
* فعالیت آکادمی پرسپولیس در استان آذربایجان غربی در چه زمینه‌ای است؟
زمینه فعالیت این آکادمی در رابطه با فوتبال پایه مدارس فوتبال است و زمینه فعالیت این باشگاه بیشتر در رابطه با فوتبال پایه بوده و در مرحله بعد هم قرار است به خاطر امکاناتی که در مجموعه ورزشی هست تیم‌های پایه و حتی تیم بزرگسالان در ارومیه اردو برگزار کند.
* اهمیت آکادمی باشگاه پرسپولیس ارومیه در تحقق توجه بیشتر به فوتبال پایه چیست؟
از مهم‌ترین اهداف این آکادمی توجه به فوتبال پایه با انجام استعداد یابی در استان است به طوری که نخستین گام بعد از افتتاح آکادمی باشگاه پرسپولیس در ارومیه دوره استعدادیابی در سطح آذربایجان‌ غربی ‌بود که در این دوره افراد در زمان‌های مشخص حضور یافته و توسط مربیان پرسپولیس یعنی مربیان تیم‌های نونهالان نوجوانان، جوانان و امید دوره تستی از این افراد انجام شد و استعدادها از طریق این مربیان شناسایی شده و به باشگاه پرسپولیس معرفی شد.
* رویکرد باشگاه پرسپولیس در زمینه فوتبال پایه چگونه است؟
سردار رویانیان، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس توجه ویژه‌ای به فوتبال پایه دارد و نخستین آکادمی باشگاه مرکزی را در تهران در ورزشگاه امام رضا مختص تیم‌های پایه و آکادمی باشگاه پرسپولیس تهران افتتاح کردند و مدیر عامل باشگاه پرسپولیس تصمیم گرفتند این آکادمی‌ها را در سایر استان‌ها نیز افتتاح کنند که نخستین آکادمی این باشگاه در استان‌‌ها بعد از تهران در ارومیه افتتاح شد.امید است با توجهی که سردار رویانیان به این منطقه دارد بتوانیم حرکت‌های موثری در راستای پیشرفت فوتبال آذربایجان_غربی داشته باشیم.
*در حال حاضر آکادمی باشگاه پرسپولیس ارومیه چند عضو دارد و فعالیت‌های آکادمی به چه صورت است؟
آکادمی باشگاه پرسپولیس ۳۵۴ عضو دارد که زیر نظر مربیان آموزش می‌بینند و استعدادیابی شده و افرادی که استعداد دارند کشف و به تیم‌ها از جمله تیم نونهالان و به خصوص تیم نوجوانان که در لیگ برتر هستند، اعزام می‌شوند.
* اخیرا چه اقداماتی در آکادمی باشگاه پرسپولیس ارومیه انجام شده است؟
اخیرا همایش اختتامیه ترم تابستان آکادمی پرسپولیس ارومیه با حضور سردار رویانیان در ارومیه در اواخر شهریورماه با حضور حدود ۳ تا ۴ هزار نفر از اعضای آکادمی و خانواده‌ها در ورزشگاه تختی برگزار شد و سردار رویانیان زمانی که این استقبال را مشاهده کردند مجاب شدند امتیاز لیگ برتر فوتبال نوجوانان را به آذربایجان غربی بگیرند به طوری که از طریق باشگاه پرسپولیس مکاتبه شد و این امتیاز به آذربایجان غربی داده شد.
به سرعت تیم لیگ برتر فوتبال نوجوانان آکادمی پرسپولیس ارومیه تشکیل شده و سرپرست و کادر مشخص شد و تیمی به نام پرسپولیس آذربایجان غربی برای نخستین بار در تاریخ فوتبال آذربایجان غربی و فوتبال ارومیه لیگ برتر شد.
امتیاز لیگ برتر توسط سردار رویانیان در راستای حمایت از فوتبال آذربایجان غربی گرفته شد و در اختیار آکادمی ارومیه قرار گرفت.
فدراسیون در مقابل این امتیاز مخالفت داشت ولی خوشبختانه این امتیاز به نام تیم پرسپولیس آذربایجان غربی گرفته شد.
ادامه در صفحه ۸


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%be%d9%8a%d8%b4%d8%b1%d9%81%d8%aa-%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d9%84-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d9%8a%d8%ac%d8%a7%d9%86-%d8%ba%d8%b1%d8%a8%d9%8a-%d8%a8%d8%a7-%d8%ad%d9%85%d8%a7%d9%8a%d8%aa/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.