پیاده‌رو یا پارکینگ، دیوار یا تابلو تبلیغات

پیاده‌رو یا پارکینگ، دیوار یا تابلو تبلیغات

گروه اجتماعی: آسیب‌های فراوان ارومیه را در سال‌های اخیر آزار داده است، آسیب‌هایی که می‌شد با راهکارهایی ساده، از بروز آنها جلوگیری کرد.
یکی از بزرگترین آسیب‌های شهری تراکم بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و مطب‌های پزشکان و مراکز ارائه خدمات پاراکلینیکی در اصلی‌ترین خیابان این کلان‌شهر است.
حضور مراجعه‌کنندگان متعدد به این مراکز و نبود امکانات پارک، انتظار، پل عابر پیاده سرویس‌های بهداشتی عمومی و … هر روز زمینه‌ی ترسیم تصاویری نامناسب در خیابان‌های شهر است، تصاویری از توقف خودروها در پیاده‌رو، حضور مراجعه‌کنندگان متعدد، برپا شدن چادرهای مسافرتی، پهن شدن بساط ناهار و خواب در رفوژ میانی خیابان و ترافیکی سرسام‌آور و کلافه‌کننده…
از طرفی، سوءاستفاده گروهی از دلالان، برای انجام تبلیغات محیطی بر در و دیوار و کف پیاده‌روها و بیمارستان‌های شهر و بی‌تفاوتی مسئولان بیمارستان و مدیران ارشد ناظر بر عملکردها، فضایی بسیار زشت را برای شیراز رقم زده است.
در و دیواری که مسئولان به‌جای تاکید بر زیباسازی، برطرف کردن مشکلات پله‌ها و سکوهای ورودی، تلاش برای حفظ بهداشت اطراف آن، خود نیز از آن به‌عنوان تابلوهای راهنما استفاده می‌کنند!!برطرف کردن مشکل توقف خودروها در معبر پیاده، شاید با جریمه کردن آنها امکان‌پذیر نباشد چون جریمه ابزاری مناسب برای پیشگیری در این موضوع نیست، شاید مسدود کردن پل‌ها و مسیرهای دسترسی اتومبیل‌ها به معبر عابر پیاده راه مناسب‌تری برای آن باشد و مناسب‌تر از همه این‌که پارکینگ مناسب ایجاد شود و به‌جای آن‌که مسیر دسترسی به پارکینگ را روی دیوار تبلیغ کنیم، از تابلوهایی مناسب و زیبا بهره ببریم.
ایجاد معابر امن عابر پیاده، خصوصاً در مقابل مراکر درمانی از ملزومات و ضرورت‌های شهر است که داعیه‌دار حرکت به سمت تبدیل به قطب گردشگری سلامت است.امروز زمان آن رسیده است که به‌جای حرف زدن و شعار دادن عمل کنیم، به‌جای آن‌که به مردم بگوییم چند جایزه را گرفتیم و این جایزه‌ها را با پارچه نوشته‌هایی نامناسب بر نرده‌ها بیاویزیم، در مسیر تکریم مردم گام‌های عملی برداریم….

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۹ ق.ظ

دیدگاه


9 × پنج =