- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

پول نفت به جای امور نامعلوم صرف ساختن مسکن ارزان شود

Posted By admin On آبان ۲۱, ۱۳۹۸ @ ۱۰:۵۸ ق.ظ In اخبار ویژه,اقتصادی,سردشت | No Comments

گروه خبر:عضوکمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان پول نفت به جای امور نامعلوم صرف ساختن مسکن ارزان شود اینکه پول نفت به جای امور نامعلوم صرف ساختن مسکن ارزان شود، می توانستند ثبت نام را برای مردم آسان تر کنند که اگر این اتفاق می افتاد جوان برای ازدواج امنیت مسکن هم داشت، در حالی که در حال حاضر جوان مجرد هیچ امیدی برای ازدواج ندارد.
به گزارش آرازآذربایجان ، رسول خضری با اشاره به شروط ثبت نام در طرح ملی مسکن که تاهل یکی از آن گزینه ها است، کاهش ازدواج و لزوم ایجاد انگیزه و برداشتن موانع ازدواج را یادآور شد و گفت: اولویت برای خانه دار شدن با متاهل ها است، اما این واقعیت وجود دارد که سن اشتغال و ازدواج ۱۲ میلیون ایرانی گذشته است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: این آمار کف جامعه است و جمعیت زیادی در این جامعه آماری قرار می_گیرند و در این بین حق با مجردها هم است و اگر بخواهیم واقع بین باشیم بهتر است به جای اینکه پول نفت و گاز این کشور پهناور را صرف امور نامعلوم کنیم، صرف ساختن مسکن ارزان قیمت و انبوه سازی کنیم.
وی در ادامه گفت: برای این کار می توانیم برای فرد مجرد، متاهل و متاهل دارای فرزند متراژهای مشخصی در نظر بگیریم و در واقع بر اساس سرانه افراد، متراژ تعیین کنیم و شرط ثبت نام را تاهل نگذاریم و بنده هم خیلی به این شرط اعتقاد ندارم. نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امکان این بود که پیش شرط تاهل در ثبت نام مسکن ملی برداشته شود، تصریح کرد: می توانستند ثبت نام را برای مردم راحت تر و آسان تر کنند که اگر این اتفاق می افتاد جوان برای ازدواج امنیت مسکن هم داشت و زمینه برای ازدواجش فراهم می شد در حالی که در حال حاضر جوان مجرد هیچ امیدی برای ازدواج ندارد.
خضری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قشر خاصی در این منازل سکونت خواهند کرد، پیش زمینه آسیب های اجتماعی خواهد بود و وقتی می_خواهیم یک مورد را درست کنیم موارد دیگر را خراب می کنیم، چرا که متاسفانه همه جوانب را در نظر نمی گیریم و خیلی شتاب زده انجام می_دهیم، این طرح هم مثل بسیاری از طرح های وزارت راه و شهرسازی بی خاصیت است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%be%d9%88%d9%84-%d9%86%d9%81%d8%aa-%d8%a8%d9%87-%d8%ac%d8%a7%d9%8a-%d8%a7%d9%85%d9%88%d8%b1-%d9%86%d8%a7%d9%85%d8%b9%d9%84%d9%88%d9%85-%d8%b5%d8%b1%d9%81-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%86-%d9%85/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.