نماينده مردم سلماس در مجلس:

پول دریافتی بانک‌ها از کشاورزان دامداران و کسبه از ربا بدتر است

پول دریافتی بانک‌ها از کشاورزان دامداران و کسبه  از ربا بدتر است

گروه خبر: نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: تسهیلات بانکی که ارائه شده کمر کشاورزان و تولیدکنندگان را شکسته است و پول دریافتی بانک‌ها از کشاورزان دامداران و کسبه از ربا بدتر است.
شهروز برزگر در نشست مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به ضرورت بازگشایی مرز سلماس، وان و ترکیه اظهار کرد: سلماس به عنوان تنها شهر شطرنجی ایران امن‌ترین، کوتاه‌ترین و هموارترین راه ارتباطی بین ایران و ترکیه است لذا به جهت استمرار شغل پایدار و حفظ کرامت خانواده از هیات دولت می‌خواهم که نسبت به بازگشایی مرز سلماس، وان و ترکیه، احداث پایانه مرزی سلماس هرچه سریع‌تر اقدام لازم و عاجل را به عمل آورد.
وی با اشاره به اینکه زمانی اعلام می‌کردند که استان آذربایجان غربی امنیتی است، افزود: امروز استان آذربایجان غربی دیگر امنیتی نیست و امنیت از سال ۱۳۹۲ با رشادت‌های مردم، نیروی انتظامی، سپاه، ارتش، مرزبانی، بسیج، سربازان گمنام امام زمان و مرزنشینان غیور برقرار است.
برزگر ادامه داد: از وزارت نیرو و شورای آب کشور و شورای آب استان آذربایجان غربی می‌خواهم که حق آبه کشاورزان و زارعین کشاورزان سلماس را که به اشتباه انتقال داده‌اند برگردانند اگر این آب برای شرب و وضو است نوش جانتان، اما اگر برای کشاورزی انتقال داده شده سلماس به شدت به این آب نیاز دارد.
وی با بیان اینکه بانک‌ها مشکلات فراوانی در راه دریافت تسهیلات وام کم بهره و بدون بهره برای کشاورزان، روستاییان، دامداران و کسبه منطقه ایجاد می‌کنند، عنوان کرد: تسهیلاتی که ارائه شده کمر کشاورزان و تولیدکنندگان را شکسته است و پول دریافتی بانک‌ها از کشاورزان، دامداران و کسبه از ربا بدتر است.
نماینده مردم سلماس در مجلس دهم با تاکید بر اینکه وزارت اقتصاد و امور دارایی باید در اخذ مالیات‌ها دقت لازم را به عمل آورد، افزود: نباید اقدامی انجام داد که حق مردم به بیت المال به ناحق واریز نشود.وی همچنین در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: وزارتخانه مذکور در خصوص فروش محصولات کشاورزی به ویژه سیب درختی و کیفیت سموم کشاورزی نهایت سعی و تلاش خود را به کار گیرد و خسارتی که به کشاورزان و باغداران وارد شده از حوادث غیرمترقبه پرداخت شود.
برزگر از وزیر نیرو درخواست کرد که در تکمیل طرح تصفیه خانه آب سلماس، شبکه فاضلاب شهرستان، اصلاح تاسیسات آبرسانی روستاهای سلماس، نبود آب شرب برای روستاهای شهرستان و تکمیل نواقص سد مخزنی شهرستان و اصلاح و ساماندهی شبکه برق به طول ۴۰۰ کیلومتر اقدام کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزرای کابینه دولت یازدهم خواستار ادامه احداث باند جاده سلماس- صوفیان، تکمیل اعتبار جهت تکمیل بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی سلماس و نوسازی ماشین آلات راه و شهرسازی اقدام شود. به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازایسنا، نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روستاهای سلماس از ۴۲۸ کیلومتر تنها ۲۴ درصد آسفالت می‌باشد، تصریح کرد: روستاهای سلماس با وجود داشتن جمعیت فراوان دارای جاده خاکی هستند و همچنین از وزیر کشور درخواست می‌شود که برای تاسیس سازمان اتوبوسرانی سلماس و آسفالت معابر اقدام لازم را به عمل آورد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۶:۲۱ ق.ظ

دیدگاه


شش + 3 =