پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های بخش تعاون و خصوصی کشور در ارومیه افتتاح شد

پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های بخش تعاون و خصوصی کشور  در ارومیه افتتاح شد

گروه خبر: به همت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی نمایشگاه توانمندی‌های بخش تعاون و خصوصی کشور با حضور هیئت تجاری و بازاریابی اقلیم کردستان عراق در ارومیه افتتاح شد.
به گزارش آراز آذربایجان عادل ثنائی رئیس هیئت مدیره اتاق تعاون آذربایجان غربی در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های بخش تعاون و خصوصی سراسر کشور با حضور هیئتی تجاری و بازاریابی از اقلیم کردستان عراق در محل سالن‌های مجتمع نمایشگاه‌های بین‌المللی ارومیه در پارک جنگلی این شهر با بیان اینکه در بخش تعاون به رشد قابل ملاحظه‌ای رسیده‌ایم، اظهار کرد: این اقدامات رضایت‌بخش و کافی نبوده و با توجه به وظایفی که داریم لازم است در زمینه آموزش  برگزاری نمایشگاه توانمندی بخش تعاون و برگزاری و حضور در همایش‌ها اقدامات بیشتری انجام دهیم.
وی با اشاره به تلاش مقامات استان در راستای رونق بخشیدن به بخش تعاون، افزود: در یک سال گذشته توجه ویژه‌ای به بخش تعاون آذربایجان غربی انجام گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد رفع مشکلات متعددی در این حوزه هستیم و برای رسیدن به بهترین وضعیت در این بخش باید بیشتر تلاش شود.
ثنائی با تاکید بر هم‌سویی و همکاری بیش‌تر مسئولان استانی در این زمینه، ‌اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم به شعار محوری سال دست یابیم باید تمام مسئولان حوزه اقتصاد دست به دست هم دهند و در راستای تحقق این شعار گام بردارند. وی در ادامه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی را گام موثری در راستای تسریع در روند اجرای تشکیل تعاونی‌ها عنوان کرد و افزود: با اجرای این اصل روح تعاون در کشور به خوبی زنده شده است.
ثنایی حیات و ممات جامعه را در تعاون عنوان کرد و گفت: اگر تعاون نبود جامعه هم وجود نداشت به طوری که وجود تعاون بسیاری از مشکلات جامعه را کاهش می‌دهد.
رئیس هیئت مدیره اتاق تعاون آذربایجان_غربی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی فکر می‌کنند که این کشور با مشکلات بیشتری روبه رو است، افزود: وجود این افکار اشتباه که با تحریم می‌توان ایران را شکست داد، فکری کودکانه است و دشمنان باید بدانند که فعالان اقتصادی و اجتماعی و غیره این کشور هرگز این اجازه را نخواهند داد چرا که تا کنون نیز نداده‌اند.
علی سلیمانی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اشاره به لزوم حضور کارشناسان بخش‌های مختلف به منظور هدایت تعاون‌گران، اظهار داشت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با داشتن متخصص می‌تواند در رفع مشکلات اعضای تعاونی گام بردارد.
وی به حمایت دولت از تعاون‌گران تا استقلال کامل آن‌ها، اشاره کرد و گفت: پس از توانمندی شرکت‌های تعاونی این واحدها به اعضای تعاونی واگذار می‌شود. سلیمانی با اشاره به وجود پنج هزار و ۹۶۱ تعاونی در آذربایجان غربی، تصریح کرد: تعداد اعضای تعاونی‌ها با احتساب شرکت‌های تعاونی سهام عدالت ۲ میلیون و ۳۸ هزار نفر است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۷:۰۴ ق.ظ

دیدگاه


× هفت = 49