پل ۱۴ شهید ارومیه به ایستگاه بهره_برداری ‌رسید

پل ۱۴ شهید ارومیه به ایستگاه بهره_برداری ‌رسید

گروه گزارش: مجموعه پل‌های شهید بهشتی یا ۱۴ شهید ارومیه که مقرر بود بعد از تاخیر ۴ ساله همزمان با عید سعید فطر به بهره برداری برسد امروز با تاخیر ۲ ماه از آخرین وعده به ایستگاه بهره برداری ‌رسید.
پل ۱۴ شهید، مجموعه پل‌های شهید بهشتی یا به زبان محلی پل قویون ارومیه به عنوان بزرگ‌ترین طرح عمران شهری شمالغرب کشور بالاخره امروز به ایستگاه افتتاح رسیده و با حضور مسئولان استانی و محلی بهره برداری از این طرح آغاز شد.
این پروژه که با هدف تکمیل رینگ کمربندی میانی ارومیه از سال ۸۷ در حال اجرا بوده بالاخره بعد از عدم تحقق آخرین وعده شهردار ارومیه مبنی بر افتتاح آن همزمان با عید سعید فطر و روز ۱۳ شهریور ماه امسال، امروز ساعت ۱۶ افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
وعده‌هایی که این طرح از سال ۹۰ بارها به خود گرفته ولی با بدقولی مسئولان مجموعه مدیریت شهری همراه و مردم سردرگم ارومیه همچنان در انتظار نتیجه طرحی که میلیاردها تومان بابت اجرای عملیات عمرانی و آزاد سازی زمین‌های مورد نیاز آن هزینه شده هستند.
پل ۱۴ شهید ارومیه که مقرر بود ۱۸ ماه بعد از کلنگ زنی در تیرماه ۸۷ افتتاح شود، هنوز دور از تصور مردم است که افتتاح و با دغدغه و فراغ خاطر از این مسیر استفاده کنند، چرا که تقاطع غیر_همسطح امام علی (ع) در مسیر انتهایی طرح از طرف خیابان امام علی (ع) هنوز در دست احداث است.
متأسفانه تاخیر در اجرای عملیات احداث این طرح نیز با توجه به افزایش نرخ ارز و گرانی مصالح عملیات عمرانی پروژه ای که قرار بود با ۲۴۰ میلیارد ریال اجرایی شود، بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال برای شهرداری ارومیه بار مالی بر جای بگذارد.
پروژه تقاطع غیر هم سطح پل قویون از میدان امام علی (ع) تا رودخانه شهر چایی، اتصال پل رودخانه ای از ساحل شرقی به ساحل غربی به عنوان بخش دوم پروژه و بخش سوم آن شامل تقاطع غیر هم سطح پل در سه قسمت زیرگذر به طول ۶۰۰ متر از خیابان دانشکده تا پمپ بنزین ایجاد میدان دور تقاطع و اتصال امتداد امام علی (ع) با بلوار باهنر است.بخش چهارم این پروژه از میدان آبیاری تا پل قویون این شهر بوده که اتمام پروژه در ۳ مقطع زمانی مرداد، تیر و پایان سال ۸۸ اعلام و این در حالی است که مسیر اصلی پروژه شامل پل هنوز در حال نصب بوده و تنها مسیر زیر گذر و اطراف میدان به طور ناقص در حال بهره برداری هستند.
معاون فنی و عمرانی شهردار ارومیه در گفت‌وگو با مهر از افتتاح تقاطع غیر همسطح پل قویون طی روز آینده خبر داد و گفت: با پیگیری‌های مستمر مدیریت شهری، ۳۶ حرکت ترافیکی در پل قویون جهت روان سازی و کاهش بار ترافیک معابر شهری ایجاد شده است.
ابراهیم صفری اظهار داشت: پروژه پل قویون طبق ارزیابی‌های کارشناسانه پیش بینی می‌شود در نیمه اول سال جاری و با بهره برداری از این پروژه عظیم شاهد رونق اقتصادی و روان سازی ترافیک و همچنین تسهیل در عبور و مرور شهری شهروندان باشیم.
وی در خصوص اعتبار هزینه شده در این پروژه نیز اعلام کرد: این پروژه عظیم با اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیارد ریال و در وسعت ۳۰ هکتار در منطقه پرترافیک شهری و در راستای تکمیل رینگ کمربندی شهر ارومیه امروز با حضور مسئولان استانی افتتاح ‌شد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۵:۳۲ ق.ظ

دیدگاه


3 + = یازده