مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی:

پل میانگذر شهید کلانتری دریاچه ارومیه اصلاح می شود

پل میانگذر شهید کلانتری دریاچه ارومیه اصلاح می شود

آرازآذربایجان– مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی از اصلاح و ساماندهی پل میاندگذر شهید کلانتری دریاچه ارومیه خبر داد.
پرویز آراسته با بیان اینکه ارزیابی های صورت گرفته نشان می دهد رسوب ایجاد شده در اطراف پل میانگذر شهید کلانتری ارومیه مانع عبور آب در دو سوی دریاچه ارومیه می شود افزود: در این راستا مقرر شده تجدید نظر و اصلاحیه در خصوص این میانگذر صورت گیرد.
وی با بیان اینکه تحقق این امر نیازمند تامین اعتبار مورد نیاز است عنوان کرد: از طریق اعتبارات ویژه از طریق ستاد احیای دریاچه ارومیه قرار است اصلاحیه و تجدید نظری در خصوص این میانگذر صورت گرفته و جلوی عبور آب باز شود که نقش تاثیرگذاری در خصوص احیای دریاچه ارومیه خواهد داشت.
مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در بررسی مجدد گزارش ارزیابی میانگذر دریاچه ارومیه(پل شهید کلانتری) بود که دانشگاه تبریز کار تهیه آن را انجام داد، افزود: براساس نتایج این طرح که برای اجرا به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده قرار است که از جاده میانگذر چند گذرگاه ساخته شود تا جریان آب بین شمال و جنوب برقرار شود.
آراسته با بیان اینکه هم اکنون بر اساس اقدامات صورت گرفته توسط ستاد احیای دریاچه ارومیه وضعیت دریاچه ارومیه رو به بهبود است افزود: در حال حاضر سطح تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۰.۶۳ سانتیمتر است که در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۱۲۷۰.۳۱ سانتیمتر ۳۲ سانتیمتر افزایش نشان می دهد.
مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه حجم آب موجود دریاچه ارومیه نیز به یک میلیارد و ۷۵ میلیون مترمکعب رسیده است اضافه کرد: این در حالی است که سال گذشته حجم آب دریاچه یک میلیارد و ۱۲ میلیون مترمکعب بود.
آراسته وسعت دریاچه ارومیه را دو هزار و ۱۵۰ کیلومترمربع اعلام و خاطرنشان کرد: سال گذشته در مدت زمان مشابه وسعت دریاچه ارومیه یک هزار و ۷۱۱ کیلومتر مربع بود که نشان می دهد شرایط دریاچه ارومیه امسال روبه بهبود است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۷ ب.ظ

دیدگاه


8 × = سی دو