فرمانده نيروي انتظامي آذربايجان¬غربي:

پلیس با حادثه آفرینان چهارشنبه آخر سال قاطعانه برخورد خواهد کرد

پلیس با حادثه آفرینان چهارشنبه آخر سال قاطعانه برخورد خواهد کرد

گروه خبر: فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی از فوت ۴ نفر بر اثر انفجار مواد محترقه در آذربایجان غربی طی روزهای گذشته خبر داد و افزود: پلیس با حادثه آفرینان چهارشنبه آخر سال با قاطعیت برخورد خواهد کرد.
به گزارش آرازآذربایجان سردار ناصر اصلانی در نشست خبری پایان سال که در مجتمع فرهنگی تفریحی الغدیر فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، به ارائه گزارش جامع عملکردی فرماندهی انتظامی استان طی ۱۱ ماه امسال اشاره کرد و با توجه به قرارگیری در ایام پایانی سال، اظهار داشت: طی امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار انواع مواد محترقه توسط نیروی انتظامی و مرزبانی استان کشف و ضبط شده و تاکنون ۴ نفر نیز در استان جان خود را بر اثر انفجار مواد محترقه از دست داده اند.
اصلانی به اقدامات ماموران انتظامی استان در حوزه کشفیات مواد مخدر طی این مدت اشاره کرد و افزود: طی ۱۱ ماه امسال ۶ تن و ۳۹۱ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شده که این رقم در مقایسه با آمار کشفیات نیروی انتظامی استان طی مدت مشابه سال گذشته افزایش ۸۶ درصدی را نشان می_دهد.وی از انهدام ۹۳ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان طی این مدت خبر داد و افزود: این رقم در مقایسه با آمار سال گذشته ۷ درصد رشد داشته است.
فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی به اقدامات نیروی انتظامی استان در حوزه راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و افزود: میزان تصادفات جرحی اتفاق افتاده در محورهای مواصلاتی استان طی ۱۱ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.
وی از اصلاح هندسی ۹۰ نقطه حادثه خیز در حوزه پلیس راه و راهور طی امسال اشاره کرد و افزود: با اصلاح این نقاط حادثه خیز و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان، می توان شاهد کاهش درصد تصادفات در محورهای مواصلاتی استان شد.
فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی از کاهش ۲۸ درصدی قتل طی امسال در استان خبر داد و افزود: در زمینه کشفیات قاتل نسبت به وقوع نیز بیش از ۱۱۳ درصد رشد داشته ایم.
وی با اشاره به فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال به تعداد فوت شدگان بر اثر مواد محترقه طی روزهای گذشته اشاره کرد و افزود: تا کنون چهار نفر در استان جان خود را از دست داده اند که این افراد متعلق به شهرستان های سلماس، اشنویه و میاندوآب بوده اند.اصلانی با اشاره به اینکه تعداد فوت شدگان بر اثر حوادث چهارشنبه سوری طی سال گذشته در استان تنها یک نفر بوده است، بر ضرورت رعایت موارد ایمنی توسط شهروندان طی روزهای پایانی سال اشاره کرد و افزود: پلیس به یچ وجه مخالف شادی شهروندان نیست و به طور قطع با افرادی که سبب سلب آسایش مردم و به خطر افتادن جان شهروندان می شوند، برخورد قاطع خواهد شد.
وی در این میان عملکرد رسانه ها را در ارتقای سطح آگاهی مردم مثبت ارزیابی کرد و افزود: باید همه با هم تلاش کنیم تا با سهل انگاری سال جدید را به کام خود و نزدیکانمان تلخ نکنیم.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۶:۱۵ ق.ظ

دیدگاه


− 8 = هیچ