استاندار:

پروژه‌های بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی آذربایجان‌ غربی تکمیل می‌شود

پروژه‌های بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی آذربایجان‌ غربی  تکمیل می‌شود

گروه ه خبر: استاندار آذربایجان‌غربی گفت: برای تکمیل ۳۵۰ پروژه با پیشرفت بالای ۸۰ درصد در استان برنامه‌ریزی شده است.
به گزارش آراز آذربایجان، محمدمهدی شهریاری در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار داشت: هم اکنون برای تکمیل۳۵۰ پروژه با پیشرفت بالای ۸۰ درصد در استان برنامه‌ریزی شده و با توجه به محدودیت منابع، پایان‌بخشی به این پروژه‌ها از رویکردهای اصلی آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.
وی با اشاره به شرایط امروز کشور تصریح کرد: پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های جدید از سوی استکبار، شرایط اقتصادی کشور سخت‌تر شد و محدودیت های ایجاد شده برای صادرات نفت، نقل و انتقالات بانکی و نیز فروش محصولات به ایران موجب شده تا اوضاع اقتصادی دشوارتر باشد.
شهریاری افزود: بر اثر این محدودیت ها و به دنبال آن نوسانات ارزی و افزایش قیمت ها، نارضایتی در جامعه ایجاد شده که با مدیریت و برنامه ریزی درست می‌توان مانع تحقق اهداف دشمن شد.
استاندار آذربایجان غربی در ادامه با قدردانی از تلاش نمایندگان مردم استان در دوره دهم مجلس گفت: امید است نمایندگان فعلی نیز هر چه زودتر با تشکیل مجمع نمایندگان و معرفی نمایندگان ناظر در جلسات شورای برنامه ریزی، کارگروه اشتغال و شورای حل اختلاف شاهد حضور آنها در این جلسات به جهت بهره‌مندی از توان بالای آنان در روند توسعه استان باشیم.
شهریاری وحدت ، همدلی و پیگیری را سه اصل مهم در روند توسعه استان برشمرد و افزود: امیدواریم با حضور نمایندگان دوره یازدهم مجلس که از نیروهای خوش فکر و توانمند هستند و نیز مدیران دستگاه های اجرایی و اقشار مختلف مردم شاهد بهبود شاخص‌های توسعه‌ای استان باشیم.
وی رویکرد اصلی در توزیع اعتبارات استانی را عدالت و انصاف و توجه ویژه به نقاط کم برخودار دانست و گفت: بر اساس وضعیت شاخص‌های مختلف شهرستان‌ها اعتبارات توزیع می‌شود.
شهریاری با اشاره به نگاه ویژه دولت به استان افزود: در دولت تدبیر و امید تا به امروز ۲۵ هزار میلیارد تومان در استان هزینه شده که بخش عمده آن اعتبارات ملی بوده است.وی ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرایی باید نسبت به جذب اعتبارات ملی اهتمام ویژه ای داشته باشند.
استاندار آذربایجان غربی همچنین از توجه ویژه به توزیع اعتبارات حمایتی برای شهرستانهای کم برخودار با توجه به شرایط اقتصادی کشور خبر داد و گفت: دستگاه های اجرایی باید پیگیر اخذ سهم استان از پروژه‌های مشترک ملی باشند تا بتوان نیازهای زیرساختی استان را برطرف کرد.
شهریاری همچنین توجه به راه های روستایی، بازسازی و نوسازی مدارس، مقاوم سازی اماکن روستایی، ریشه کن کردن بی‌سوادی، افزایش سرانه ورزشی و آموزشی را از جمله اولویت‌های استان دانست و افزود: باید برای مناطقی که فصل کاری کمتری دارند اعتبارات لازم زودتر و کاملتر پرداخت شود تا پروژه ها در زمان مناسب به پایان برسند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۹:۱۷ ق.ظ

دیدگاه


+ 2 = چهار