- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

پرونده شهرداری ارومیه در دست بررسی است

Posted By admin On خرداد ۳۱, ۱۴۰۰ @ ۱:۲۳ ب.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آراز آذربایجان- رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: پرونده شهرداری ارومیه بیش از ۲۵ جلد و حجیم بوده و کارشناسی ادامه دارد و رسیدگی ها در آن عادی نیست.
ناصر عتباتی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص آخرین نتایج پرونده تخلف شهردای ارومیه اظهار کرد: این پرونده کاملاً گسترده و در تمام حوزه‌های شهرداری شامل می‌شود لذا طولانی شدن زمان رسیدگی کاملاً طبیعی است.
وی در خصوص دلایل عدم آزادی شهرداری ارومیه با وجود وثیقه عنوان کرد: وثیقه شهردار ارومیه از تهران تائید و سپس پس از بررسی و فهمیدن مخدوش بودن آن در رهن بانک، وثیقه رفع و متهم به زندان بازگشت.
عتباتی با بیان اینکه بر مبنای اصول و قوانینی جلسه دادگاه شهردار ارومیه غیر علنی برگزار شود مگر بنا به نظر قاضی دادگاه این شرایط تغییر کند، گفت: شهردار اولین فرد در مظان اتهام است و تحقیق از او و همه عوامل مربوطه ادامه دارد.
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه کار کردن در دستگاه قضائی با این شرایط نوع فعالیت جهادی است، ادامه داد: متأسفانه همه مشکلات بر دوش دستگاه قضائی سنگینی می‌کند و در حال حاضر ۴٠٠ قاضی در سطح استان کم داریم.
عتباتی با اشاره به اهمال و کم کاری برخی از دستگاه‌های اجرایی در حفظ حقوق بیت المال افزود: متأسفانه ویلاهای آن‌چنانی، چاه‌های غیرمجاز و تغییر کاربری‌ها بلای جان محیط زیست و فعالیت دستگاه قضائی در اراضی ملی شده است.
سالانه ۵۰۰ هزار پرونده در دستگاه قضا رسیدگی می‌شود
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه متأسفانه توپ همه کم کاری‌ها در زمین دستگاه قضائی است، افزود: سالانه بالغ بر ۵٠٠ هزار پرونده در دستگاه قضائی رسیدگی می‌شود و برنامه پیشگیرانه را در دستگاه قضائی شروع کردیم.
عتباتی از عدم آشنایی مردم با حقوق قضائی و عمومی انتقاد کرد و افزود: با خورد دستگاه قضائی و نهادهای امنیتی، ارازل و اوباش در استان احساس آرامش نخواهند داشت و به شدت با آنها برخورد می‌شود.
وی ادامه داد: پشت میزنشینی یک آسیب جدی برای مدیران ست که در دستگاه قضائی بشدت توصیه شده تا مدیران و قضات به صورت میدانی در جریان مشکلات قرار گیرند.
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی خواستار ترویج فرهنگ گذشت و بالا بردن آستانه تحمل مردمی شد و گفت: بیش از ۵٣ قتل در سطح استان با مداخله مردم، دستگاه قضائی و شوراهای حل اختلاف به صلح و سازش ختم شده است.
امنیت مردم خط قرمز ماست / مبارزه جدی با ارازل و اوباش ادامه دارد
عتباتی به رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: با همراهی سایر دستگاه‌ها موضوع رسیدگی به پرونده‌های دستگاه قضائی و نهادهای نظارتی و امنیتی به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی تاکید کرد: شایسته نیست مدیر اسلامی و امانت دار مردم در مسئولیت‌های خود خیانت کند و به بیت المال دست درازی داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه امنیت مردم خط قرمز ماست و مبارزه جدی با ارازل و اوباش نمونه بارز برقراری امنیت مردم است، اظهار کرد: ارازل و اوباش در آذربایجان غربی احساس امنیت نخواهند کرد، دستگاه قضائی اجازه جولان این افراد را نخواهد داد.
عتباتی با انتقاد از سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: برخی نهادها با انجام صحیح و به موقع وظایف از تشکیل پرونده‌ها جلوگیری کنند، برخی نهادهای دولتی در حالی صحبت از امنیت قضائی می‌کنند که بیشترین پرونده‌ها در خصوص تغییر کاربری اراضی بر روی میز قضات قرار دارد.
وی گفت: عملکرد غیر مسئولانه و عدم انجام به موقع وظایف توسط نهادها، نظیر آنچه در ممنوعیت تغییر کاربری اراضی دیدن می‌شود، در شرایطی که مأموران این نهاد در رفاه حال کامل هستند و کم کاری آنها در نهایت توپ را به زمین قوه قضائیه می‌اندازد و انباشت پرونده‌ها را به وجود می‌آورد.
عتباتی با اشاره به برنامه‌های بزرگداشت هفته قوه قضائیه در استان عنوان کرد: ۳۰ برنامه شاخص از جمله ملاقات مردمی در دادگستری و مصلی با حضور معاونین قضائی، دیدار مسئولان قضائی با خانواده شهدا و بازنشستگان قوه قضائیه، دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه، بازدید گسترده از زندان‌ها با همراهی ۲۵ نفر از مسئولان و رسیدگی به مشکلات زندانیان، بازدید از واحدهای تولیدی و رسیدگی به مشکلات آنها، قند مهاباد مجتمع باری و کلنگ زنی در دادگاه محمدیار از مهمترین این برنامه است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%be%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%af%d9%87-%d8%b4%d9%87%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%85%db%8c%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d8%b3%d8%aa-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.