رئيس جهاد کشاورزي استان:

پرورش آرتمیا فرصتی برای سرمایه گذاری در آذربایجان غربی است

پرورش آرتمیا فرصتی برای سرمایه گذاری در آذربایجان غربی است

گروه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه پرورش آرتمیا فرصتی برای سرمایه گذاری در آذربایجان¬غربی است گفت: باید به منظور اصلاح الگوی مصرف و افزایش سرانه مصرف آبزیان در جهت ارتقای سلامت مردم و همچنین افزایش تولید آبزیان در استان اقدامات موثرتری انجام داد.
رسول جلیلی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به بالا بودن قیمت برخی از اقلام پروتئینی، جایگزینی مصرف ماهی بر سر سفره مردم، می تواند در افزایش سرانه مصرف این محصول در جامعه تاثیر گذار باشد. جلیلی با اشاره به تولید ۱۴ هزارو ۷۰۰ هزارتن انواع آبزیان در آذربایجان غربی در سال گذشته افزود: با توجه به وضعیت اقلیمی و جغرافیایی استان، آذربایجان غربی پیشرو در تولید انواع آبزیان است.
وی با بیان اینکه پرورش آرتمیا توجیه اقتصادی دارد و می تواند به عنوان فرصت سرمایه گذاری در استان مطرح شود، خاطر نشان کرد: باید مزارع الگویی ترویجی کاربردی و دانش بنیان را هم در بخش شیلات و هم در سایر بخش های کشاورزی بیش از پیش ایجاد و توسعه دهیم. جلیلی با اشاره به وضعیت مطلوب تولید آبزیان در استان، ابراز امیدواری کرد تا بتوانیم با به کارگیری روشهای علمی و غنی سازی آبهای سطحی و استفاده بهینه از چشمه های موجود درجهت تولید ابزیان بیش از پیش شاهد رشد و شکوفایی صنعت ابزی پروری و ا رتقای سطح معیشت بهره برداران در استان باشیم. به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایسنا؛ آرتمیا جانداری است سخت‌پوست که در آب‌های شور زندگی می‌کند. دریاچه ارومیه در ایران، یکی از غنی‌ترین منابع آرتمیا در جهان شمرده می‌شد. آرتمیا در صنایع پرورش میگو و ماهی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در دنیا سالانه بیش از ۲۰۰۰ تن سیست آرتمیا معامله می‌شود و به خصوص از خود آرتمیا یا سیست آن در تغذیه مراحل نوزادی ماهیان، سخت پوستان و نرم‌تنان و… سود می‌برند. همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی لزوم آماده سازی دستگاه های ضد تگرگ در جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از بارش ها و سیلاب مورد تاکید قرار داد.
رسول جلیلی با بیان اینکه بر اساس اعلام هواشناسی استان از امروز با ورود سامانه بارشی جدید به استان عنوان کرد: این سامانه بارشی به تناوب موجب بارش باران با احتمال رعد و برق (در نقاط مستعد تگرگ) همراه با وزش باد به خصوص در بخش کشاورزی احتمال وقوع خساراتی در اثر وقوع سیلاب خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به ماهیت بارش‌های بهاری، احتمال سیلابی شدن مسیل ها طی این مدت، بویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان از کلیه کشاورزان و بهره بردارن استان درخواست می‌شود ضمن آمادگی لازم به خصوص آماده سازی دستگاه‌های ضد تگرگ تمهیدات مقتضی را جهت کاهش خسارات احتمالی مدنظر قرار دهند.جلیلی با بیان اینکه عملیات بیمه گری محصولات زراعی بهاره در استان آغاز شده است و بیمه دام و طیور نیز همچنان ادامه پیدا می‌کند اضافه کرد: از کشاورزان، بهره برداران و عشایر استان درخواست می‌کنیم به منظور پیشگیری و کاهش خطرات جانی و مالی ناشی از سیلاب ضمن رعایت موارد احتیاطی و ایمنی از تردد، اسکان و توقف در حریم و بستر رودخانه‌ها، مسیل ها اجتناب و ضمن بیمه نمودن محصولات کشاورزی و دامی خود در فرصت باقی مانده اقدامات لازم را در جهت کاهش خسارت احتمالی انجام دهند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بر ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه و رعایت نکات ایمنی برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از بارندگی روزهای آتی در استان تاکید و از کشاورزان درخواست کرد هر چه زودتر برای بیمه نمودن محصولات کشاورزی اقدام کنند.جلیلی از بهره برداران بخش کشاورزی استان درخواست کرد تا با مراجعه به دفاتر خدمات بیمه کشاورزی و مراکز خدمات جهاد کشاورزی با آگاهی از حق بیمه و شرایط تعهد بیمه‌گری، نسبت به پوشش بیمه‌ای محصول خود در مدت زمان مقرر در سال جاری اقدام کنند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۴ ق.ظ

دیدگاه


هفت × = 49