مدير شيلات آذربايجان‌غربي:

پرورش آرتمیا در استخرهای خاکی استان انجام می‌شود

پرورش آرتمیا در استخرهای خاکی استان انجام می‌شود

گروه خبر:مدیر شیلات و آبزیان استان آذربایجان‌غربی گفت: شیلات استان در سال‌های اخیر پرورش آرتمیا در استخرهای خاکی فسندوز را در دستور کار خود قرار داده است. معصوم فصیح ، با اشاره به اینکه آرتمیا از نظر اقتصادی ارزش بسیار بالایی دارد اظهار داشت: آرتمیا موجود زنده و با ارزش دریاچه ارومیه بوده که در تغذیه “لارومیگو” و لارو بچه ماهیان سردآبی و نیز ماهیان تزئینی کاربرد دارد.
مدیر شیلات و آبزیان استان آذربایجان‌غربی گفت: در سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی و پایین آمدن سطح دریاچه و افزایش غلظت نمک دریاچه، میزان جمعیت آرتمیا در دریاچه بسیار کمتر شده و صید آن تا اطلاع ثانونی ممنوع است.
وی تصریح کرد: بنابراین امید است با بهبود وضعیت بارندگی در استان و به تبع آن بهبود شرایط دریاچه، صید و صادرات آرتمیا مجددا آغاز شود و در این زمینه شیلات استان در سال‌های اخیر پرورش آرتمیا در استخرهای خاکی در فسندوز را مدنظر قرار داده و با اجرای طرح‌های متعدد امکان‌سنجی لازم را انجام می‌دهد.فصیح افزود: بی‌شک یکی از فعالیت‌های شاخص استان اجرای موفق طرح پرورش آرتمیا در استخرهای خاکی فسندوز با هدف بازسازی ذخایر آرتمیای دریاچه ارومیه با همکاری سازمان محیط زیست استان بود چراکه این موجود زنده ارزشمند در اثر کاهش آب دریاچه و افزایش شوری، صدمه شدیدی دیده بود.
مدیر شیلات و آبزیان استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: شیلات استان درصدد است تا الگوسازی برای احیای مجتمع دو هزار هکتاری گرمابی فسندوز را که در اثر خشکسالی در چندین سال گذشته غیرفعال بوده است را انجام دهد.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم، فصیح اظهار داشت: امسال الگوسازی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که می‌توانند در اراضی شور حاشیه دریاچه ارومیه نسبت به پرورش این موجود ارزشمند مبادرت کنند و نیز تامین بخشی از نیاز مراکز تکثیر و پرورش آبزیان شیلات ایران انجام شد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۷:۱۷ ق.ظ

دیدگاه


6 + هفت =