رئيس بنياد شهيد اروميه مطرح کرد

پرهیز از برگزاری برنامه‌های کلیشه‌ای دهه‌فجر

پرهیز از برگزاری برنامه‌های کلیشه‌ای دهه‌فجر

گروه خبر:رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ارومیه گفت: امام خمینی(ره) با ایمان خود به جوانان نورانی این خاک طهارت بخشیدند و ایشان برای خدا عمل کرده و انسان‌ها را با گفتار و رفتار خودشان به خدای متعال نزدیک‌تر کردند.
به گزارش آرازآذربایجان، حسن جعفری درجلسه معرفی برنامه‌های دهه فجر کمیته ایثارگران با حضور نمایندگان کلیه ادارات عضو این کمیته که در سالن جلسات بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: دهه فجر نتیجه خون هزاران شهید است که به ما امنیت و آزادی را به ارمغان آوردند و جا دارد که این ایام را به همه ملت آزاده ایران به ویژه خانواده‌های شهدا تبریک و تحیت گفت.
وی افزود: امام خمینی(ره) با بینش و دانش و ایمان خود به جوانان نورانی این خاک طهارت بخشیدند و ایشان فردی بودند که برای خدا عمل کرده و انسان‌ها را با گفتار و رفتار خودشان به خدای متعال نزدیک‌تر کردند.رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ارومیه تاکید کرد: امروز در همه جای دنیا سرفرازی حق مشهود است و سرافکندگی و ذلت باطل را می‌توان حس کرد و همه این موفقیت‌ها با خون شهیدان به ثمر نشسته است، بنابراین همه ایام‌الله دهه فجر را می‌توان روز شهید نامید.این مسئول به برنامه‌های ایام‌الله دهه‌فجر بنیاد شهید و امور ایثارگران ارومیه اشاره و اضافه کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه در صدر برنامه‌های ما قرار دارد و برگزاری مسابقات فرهنگی، قرآنی و ورزشی از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده برای این ایام است.جعفری خاطرنشان کرد: حضور در نماز جمعه عبادی و سیاسی به همراه خانواده‌های شهدا و ایثارگران ارومیه، برگزاری همایش همسران شهدا با حضور ۱۱۰۰ نفر از همسر شهیدان که در قید حیات هستند و تجلیل از همسران شهدای نیروی هوایی استان از جمله برنامه‌های قابل اجرای دهه فجر است.
وی به اجرای دو یادواره در ایام دهه فجر اشاره و ابراز کرد: یادواره شهدای کربلای پنج و اجرای طرح سپاس برنامه اصلی ما است که ۵۰۰ نفر آماده نقش‌آفرینی در این طرح هستند و برگزاری جشن انقلاب در مدارس شاهد با هماهنگی راویان انقلاب به همراه اجرای طرح سلامت از دیگر اقدامات دهه فجر است.
*پرهیز از برگزاری برنامه‌های کلیشه‌ای دهه‌فجر
بر اساس نظر برخی از کارشناسان مراسمات دهه فجر از حالت کلیشه‌ای و تکراری باید خارج شده و همه ساله نقاط ضعفی که در اجرای برنامه‌های سال گذشته وجود داشت رفع شود.
برگزاری هر چه پررنگ‌تر و برنامه‌ریزی شده برنامه‌های دهه فجر حضور و مشارکت مردم را در این برنامه‌ها پررنگ‌تر و بیشتر می‌کند و بر شکوه جشن پیروزی انقلاب اسلامی می‌افزاید.
*ضرورت بازخوانی وقایع انقلاب برای نسل جوان
مساله دیگر در اجرای برنامه‌های دهه فجر که لازم است توجه شود بازخوانی وقایع انقلاب برای نسل حاضر است که از آن فاصله گرفته‌اند و با وجود رشد فضاهای رسانه‌ای به ویژه شبکه‌های اجتماعی و هجوم برخی از افراد معاند با انقلاب اسلامی و دین اسلام به این شبکه‌ها و تلاش آن‌ها برای دور کردن نسل جوان از باورهای دینی و انقلابی این مهم ضرورت خود را نشان می‌دهد.
کارشناسان و راویان عینی انقلاب باید امروز به صحنه بیایند و چرایی وقوع این انقلاب را به نسل جوان شرح دهند تا از نفوذ شبهات به قلب جوانان و ایجاد تردید در آنان نسبت به آرمان‌های والای انقلاب اسلامی ممانعت کنند.
*۵۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه بنیاد شهید آذربایجان غربی هستند
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان_غربی گفت: ۵۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قرار دارند و با بیمه ایران در این مورد قرارداد امضا کرده‌ایم.
مهدی فعال مسکین در جلسه معرفی برنامه‌های دهه فجر کمیته ایثارگران با حضور نمایندگان کلیه ادارات عضو این کمیته با اشاره به وجود ۱۰ هزار مزار شهید در آذربایجان غربی اظهار داشت: پیش از آغاز ایام‌الله دهه‌فجر پرچم مزار ۵ هزار از شهدای استان تعویض می‌شوند.
وی ادامه داد: کمیته ایثارگران دهه فجر با ۲۴ کمیته فعال که عضو آن هستند با وظایف خاص و اعضای مشخص، اقدامات و برنامه‌های خود را برای ایام الله دهه فجر شروع می‌کنند.
فعال مسکین با اشاره به سالگرد قیام ۱۹ دی مردم قم به رهبری امام خمینی(ره) در سال ۵۶ هجری، گفت: این قیام یکی از عظیم‌ترین قیام‌های مردمی پیش از انقلاب است که قیام‌های بعدی را اربعین شهدای قم در پی داشت.
وی به شهادت آیت‌الله النمر اشاره و اضافه کرد: مراسمات خاصی در این زمینه تدارک دیده شده‌است و فردا پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه نمازگزاران علیه این جنایت راهپیمایی می‌کنند و حضور خانواده‌های ایثارگران در این راهپیمایی پر رنگ‌تر خواهد بود.مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی اعدام آیت‌الله النمر را خطای سیاسی دولت عربستان دانست و گفت: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری خون‌های به ناحق ریخته‌شده در عربستان دامن عاملینش را می‌گیرد و سبب نابودی آل_سعود می‌شود.
وی به فعالیت‌های این نهاد در زمینه ایجاد اشتغال برای اعضای خانواده‌های ایثارگران اشاره و اضافه کرد: حوزه اشتغال و مسائل مربوط به بیکاری از دغدغه‌های اصلی ما بوده و در برنامه‌ریزی‌های در نظر گرفته‌شده بنیاد شهید استان در اولویت قرار دارد.
فعال مسکین با اشاره به تشکیل کار گروه فرعی اشتغال در آذربایجان غربی، افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به عنوان دبیر کار گروه فرعی اشتغال نقش‌آفرینی می‌کند و اعضای این کار گروه مشخص و ثابت است.
وی به وجود ۳ هزار بیکار در حوزه ایثارگران استان اشاره و تصریح کرد: این رقم بیکاری قابل توجه است و برای اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان و ایثارگران باید فکری کرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: در بخش‌های خصوصی و حوزه‌هایی که قابلیت سرمایه‌گذاری دارند باید زمینه‌های اشتغال جوانان را فراهم کرد.
وی به فعالیت‌های این نهاد در حوزه فرهنگ اشاره و اضافه کرد: در حوزه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت همه ساله برنامه‌های متعددی در نظر گرفته‌می‌شود و امسال نیز جلسات متعددی در این زمینه شکل گرفته‌ و امید است که خروجی آن مصوبات زیادی برای استان داشته‌باشد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان_غربی گفت: ۵۰ هزار نفر از ایثارگران استان زیر پوشش بیمه بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارند و با بیمه ایران در این مورد قراردادی را امضا کرده‌ایم.
وی وظیفه اصلی کمیته ایثارگران را تکریم خانواده‌های شهدا به وی‍ژه در ایام‌الله دهه‌فجر عنوان کرد و گفت: در این ایام با برگزاری برخی از یادواره‌ها به صورت خودجوش و در محلات مختلف به وسیله مردم محله و منطقه از خانواده‌های شهدا تجلیل می‌شود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۸ ق.ظ

دیدگاه


هشت + 8 =