امام جمعه ارومیه:

پرداخت زکات برای کشاورزان آذربایجان غربی باید تسهیل شود

پرداخت زکات برای کشاورزان آذربایجان غربی  باید تسهیل شود

گروه خبر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان_غربی و امام جمعه ارومیه تاکید کرد: مسئله پرداخت زکات برای کشاورزان آذربایجان غربی باید تسهیل شود.
به گزارش آراز آذربایجان، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در جلسه استانی شورای زکات استان با بیان اینکه پرداخت‌های الکترونیک برای پرداخت زکات توسط سازمان‌ها و بانک‌ها ایجاد شود، افزود: مسئولان جهاد کشاورزی و دبیرخانه زکات پیگیر تحویل و پرداخت زکات کشاورزان در زمان تحویل محصولات کشاورزی باشند.
وی با اشاره به اینکه تبلیغات اسلامی وظیفه ذاتی خود را در خصوص تبلیغ و ترویج واجبات دینی بویژه زکات را به خوبی انجام دهد، اظهار کرد: روحانیون مستقر در روستاها توجه ویژه ای به امر تبلیغ زکات داشته باشند.
امام جمعه ارومیه همچنین با درخواست از رسانه در خصوص اقدام جدی و جهادی برای تبلیغ پرداخت زکات در استان به خصوص در روستاها گفت: موضوعات بدیهی مانند نماز و روزه و زکات باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و از بیان ظواهر به بیان اهمیت این موضوعات پرداخت شود.وی با بیان اینکه صدا و سیمای مهاباد می‌تواند با تولید برنامه‌های مستند و کوتاه برای تبلیغ احکام و پرداخت زکات در میان اهل سنت نقش مؤثری ایفا کند، افزود: همچنین حضور مدیران ارشد در جلسات شورای زکات استان ضروری است و بی توجهی به جلسات قابل قبول نیست.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۸:۴۰ ق.ظ

دیدگاه


9 − = شش