پایان کرونا منوط به اجرای کامل فاصله گذاری هوشمند است

آراز آذربایجان- استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به رعایت کامل طرح فاصله گذاری هوشمند گفت: مردم با تنگناهای اقتصادی در اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند همکاری خوبی داشته اند.
محمدمهدی شهریاری در سی و یکمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکه همه تلاش‌ها برای تأمین نیازهای سلامت محور به کار گرفته شده است افزود: در تأمین اقلام ضدعفونی و تجهیزات پزشکی کمبودی نداریم و کمبودهای موجود در ماسک و دستکش نیز از طریق افزایش تولید و نیز واردات داخلی و خارجی به زودی برطرف می‌شود.
وی به تشکیل ستاد مشارکت‌های مومنانه مردم آذربایجان غربی نیز اشاره کرد و گفت: به منظور ایجاد وحدت رویه و پرهیز از موازی کاری، جهت حمایت از اقشار آسیب پذیر از کرونا، این ستاد با همراهی سپاه شهدا، مساجد و دستگاه‌های اجرایی راه اندازی شده است.
شهریاری با بیان اینکه پیش بینی می‌شود ۱۵۰ هزار بسته معیشتی در ۳ مرحله توزیع شود گفت: ساعات کاری ادارات استان از امروز، دوشنبه به روال عادی بازگشته و از ساعت ۷:۴۵ تا ۱۴:۴۵ خواهد بود.
استاندار آذربایجان غربی همچنین به روند فعالیت‌های عمرانی برای اتمام ۱۰ پروژه شاخص استان در بهار امسال نیز اشاره کرد و گفت: تجهیزات بیمارستان تکاب آماده شده و مقرر گردید به زودی به فرمانداری این شهرستان تحویل شده تا مراحل نصب آغاز شود.
شهریاری افزود: همت جمعی شکل گرفته به مدد مردم، اصناف، دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح و کادر درمان باعث شده تا روز به روز روند کنترل بیماری کرونا در استان مطلوب‌تر شود.
وی با تاکید بر اینکه آغاز به‌کار و تداوم فعالیت صنوف در گرو ثبت نام در سامانه سلامت وزارت بهداشت است، اضافه کرد: ادارات دولتی و واحدهای صنعتی و خدماتی نیز باید در این سامانه ثبت نام کنند، در غیر این صورت از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به کمبودهای موجود در بحث ماسک بیان کرد: برخی افراد با فعالیت‌های زیرزمینی نسبت به تولید ماسک‌های غیربهداشتی اقدام می‌کنند که دستگاه‌های مربوطه باید با آنها برخورد کرده و مردم نیز از ماسک‌های غیر استاندارد به منظور حفظ سلامت شأن استفاده نکنند.
شهریاری بر ضرورت افزایش تعداد آزمایش‌های سرپایی کرونا تاکید کرد و افزود: با افزایش آزمایش‌ها، افراد مبتلای بیشتری شناسایی و با پایش آنها از شیوع بیشتری بیماری جلوگیری می‌شود.
وی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به رعایت کامل طرح فاصله‌گذاری هوشمند گفت: مردم تا به امروز با همه سختی‌ها و تنگناهای اقتصادی در اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند همکاری خوبی داشته‌اند.
شهریاری با اشاره به اینکه همه تلاش‌ها برای تأمین نیازهای سلامت محور به کار گرفته شده، افزود: در تأمین اقلام ضدعفونی و تجهیزات پزشکی کمبودی نداریم و کمبودهای موجود در ماسک و دستکش نیز از طریق افزایش تولید و نیز واردات داخلی و خارجی به زودی برطرف می‌شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱:۵۵ ب.ظ

دیدگاه


8 × = شانزده