اظهارات صريح نماينده شوراي اسلامي شهر اروميه در رابطه با زمين خواري

پای برخی از مسئولان در میان است

پای برخی از مسئولان در میان است

گروه خبر: نماینده شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: پای برخی از مسئولان در رابطه با زمین خواری در میان است.
دکتر “مرتضی پیری با تایید وجود اسامی برخی مسئولان در موضوع زمین خواری افزود: اسناد و مدارکی لازم را در این راستا جمع آوری کردم، شناسایی های لازم صورت گرفته و در صورت لزوم برای عموم اعلام خواهم کرد.
وی تاکید کرد: لازم باشد اسامی زمین خواران را اعلام می کنم.
نماینده شورای اسلامی شهر ارومیه در رابطه با پرونده های زمین خواری اظهار کرد: یک سری افراد از طریق قوانین ضعیفی که در گذشته وجود داشته، سوءاستفاده کرده و اسنادی در این رابطه نیز ارائه می دهند؛ مثالی در این رابطه میزنم که درک آن برای همگان راحت باشد؛ ۳۰ سال است معبری در ارومیه وجود دارد، ولی هم اکنون افرادی مدعی هستند که قسمتی از زمین این معبر متعلق به آنان است، وقتی این پرونده را بررسی می کردم، مشاهده کردم که اسناد ارائه شده از سوی این افراد مربوط به ۴ سال گذشته می باشد؛ علاوه بر آن، این اسناد را که ۴ سال پیش صادر شده است به طور مشکوکی در همان سال به افراد عادی واگذار کردند و اصلاح سندی در این راستا انجام نگرفته و احداث خیابان یا معبر در آن قید نشده است این در حالی است که معامله با رویت زمین و یا معبر انجام گرفته است!
پیری ادامه داد: وقتی چنین افرادی پس از گذشت چند سال بدون اصلاح سند آن را در اداره کل ثبت و اسناد به ثبت رسانده اند هرگونه ادعایی از طرف آنان نیز باعث سوء ظن می شود.
وی با بیان اینکه، هم اکنون این املاک به مردم عادی فروخته شده و شهروندان در این راستا دچار مشکلات شده اند، اذعان کرد: در کنار این به دنبال حل مشکل و مساعدت از طریق پرداخت اصل ثمن زمین برای برخی املاک مشکل دار خریداری شده توسط مردم عادی هستیم تا از بی خانمانی نجات یابند.
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با تاکید بر پیگیری متخلفین، گفت: افراد سودجو برای مجازات به محاکم قضایی معرفی خواهند شد و در عین حال منافع شهر از طریق شناسایی و وصول این مبالغ تامین شود.
وی افزود: طی ۱۱ ماه گذشته که رئیس کمیسیون مالی، بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه هستم، شهرداری را مکلف به شناسایی اراضی و املاکی که در محدوده قانونی شهر هستند، کرده ایم. همچنین بایستی شهرداری از طریق نصب تابلوها و علائم، هرگونه سوءاستفاده از این اراضی را منع کند.
پیری با بیان اینکه، طبیعی است به عنوان رئیس کمیسیون و نماینده ۷۵۰ هزار نفر که منافع آنان به این پرونده ها گره خورده است، باید به چنین مواردی دقت داشته باشم؛ اذعان کرد: بنده این پرونده ها را شناسایی کرده ام؛ در خصوص دقت در تنظیم لوایح به شهرداری نیز تذکر داده ایم تا خدایی نکرده باعث سو استفاده برخی افراد از ندانم کاری شهرداری یا ادارات ثبت نشوند.
وی با اعلام اینکه، وضعیت کاملا در کنترل بوده و به دنبال حل مشکل هستیم، گفت: الحمدلله می توانم ادعا کنم در ۱۱ ماه گذشته از هرگونه سوء استفاده احتمالی جلوگیری کرده ایم؛
وی از تخلف و اختلاف مالی قریب به ۷۰ میلیارد تومانی در این راستا خبر داد و گفت: این مبلغ از طریق طریق ندانم کاری های ثبتی، حقوقی و کارشناسی، عدم اصلاح اسناد، قیمت گذاری های پایین هیئت ارزیابی و فساد موجود در میان برخی کارشناسان فاسد رسمی دادگستری که منافع خود را تامین و باعث تهدید شدن منافع یک شهر می شوند، به کمیسیون ارجاع داده شده که جلوگیری های لازم نیز برای مقابله با سودجویی های این افراد انجام شده است.وی خاطر نشان کرد: تمامی این صحبت ها مستند بوده و بر اساس مدارک موجود بیان می شود، بنده فعلا اسامی را اعلام نمی کنم تا اخلاق خبری در این راستا رعایت شود.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از ایسنا مدیر کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی نیز طی نشستی با خبرنگاران، دخالت برخی از کارکنان و کارشناسان را در رابطه با گم شدن تعدادی از اسناد از این اداره کل را تایید کرده بود.
این در حالی است که، چندی پیش در مصاحبه ای منتشر شده از سوی ایسنا “شیرپنجه” رئیس داره ثبت اسناد و املاک ارومیه با پیش پا افتاده دانستن چنین مسائلی علاوه بر این اینکه، مخالف رسانه ای شدن مضوعات این چنینی بود، اخبار منتشر شده در رابطه با گم شدن برخی پرونده ها در اداره ثبت و اسناد را نیز تکذیب کرد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۵:۱۳ ق.ظ

دیدگاه


7 × پنج =