پایتخت والیبال ایران در حسرت قهرمانی

پایتخت والیبال ایران در حسرت قهرمانی

سهند احمدزاده
گروه گزارش: مردم شهر پایتخت والیبال آسیا همچنان در انتظار چشیدن طعم شیرین قهرمانی هستند ولی با وضعیت ضعیف فعلی این تیم که در رتبه ششم جدول قرار گرفته امید هواداران به قهرمانی در هر بازی کمتر و کمتر شده است.
والیبال در ارومیه از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که از بچه ۷ ساله گرفته تا پیرمرد ۹۰ ساله در این شهر به ورزش والیبال علاقه خاصی دارند و در حقیقت والیبال در رگ‌های مردم ارومیه جریان دارد.
البته این رشته ورزشی برای مردم ارومیه صرفاً یک ورزش نیست چرا که به والیبال عشق می‌ورزند و زندگی آن‌ها با والیبال گره خورده به گونه‌ای که به عنصری جدایی‌ناپذیر از زندگی ارومیه‌ای ها تبدیل شده و این عشق زن و مرد نمی‌شناسد به طوری که ارومیه‌ای ها اگر یک توپ والیبال و یک زمین مناسب پیدا کنند سریع والیبال را شروع می‌کنند.
*ارومیه پایتخت والیبال آسیا
مردم ارومیه تیم‌های والیبال این شهر را در هر برهه زمانی حمایت و تشویق کرده‌اند چه در زمان تیم‌های ارومیه‌ای پگاه و آذر پیام ارتباطات ارومیه در سال‌های پیش و چه در زمان تیم کنونی این شهر به نام شهرداری ارومیه به سالن والیبال رفته و تیم خود را تنها نمی‌گذارند.
البته زنان نیز در خانه و از پشت قاب جادویی تلویزیون پیگیر مسابقات والیبال بوده‌اند و همانند مردها در زمینه والیبال اطلاعات دقیق و کافی دارند و با هیجان مسابقات را دنبال می‌کنند.
*ارومیه شهر عشاق والیبال
این حمایت نیز برگرفته از عشق آنان به والیبال است و به همین دلیل است که ارومیه را در سطوح بین‌المللی با نام شهر عاشقان والیبال نیز می‌شناسند به طوری که چند سال پیش گروه مستندسازی از برزیل به این شهر آمده و مستندی را نیز از عاشقان والیبال ارومیه را تهیه کردند.
کسب مقام قهرمانی در لیگ برتر والیبال ایران و راه‌یابی به مسابقات والیبال باشگاه‌های آسیا می‌تواند به عنوان کمترین خواسته مردم ارومیه‌ای باشد چرا که در مقابل این عشق و علاقه و حمایت مردم از والیبال کسب مقام قهرمانی می‌تواند کمترین حداقل ممکن باشد.
*عملکرد ضعیف تیم والیبال شهرداری ارومیه در ابتدای نیم فصل اول
اگر نیم نگاهی به بازی‌های تیم والیبال شهرداری ارومیه در نیم فصل اول امسال لیگ برتر بکنیم عملکرد ضعیف این تیم در چهار بازی اولش کاملاً مشخص است و این تیم با دوباخت در دو بازی اول عملاً عاشقان والیبال شهر ارومیه را از تیم داری امسال شهرداری ارومیه در لیگ برتر نا امید کرد به گونه‌ای که تماشاگران اندکی به تماشای مسابقات بعدی این تیم به سالن ۶ هزار نفری “دورنالار یوواسی” رفتند.
شهرداری ارومیه در اولین بازی خود در سالن المپیک میهمان تیم ایرانیان گنبد بود که از این تیم متحمل شکست سنگینی شد و در بازی دوم خود و در اولین بازی خانگی خود و در سالن دورنالار یوواسی با تمامی بزرگانش نیز در مقابل تیم نه چندان مطرح شمس تهران که با کاپیتان ارومیه‌ای و بازیکنانی جوان و کم‌تجربه به میدان آمده بود شکست خورد.
*دل‌زده شدن والیبال دوستان ارومیه‌ای پس از شکست‌های تیم شهرداری ارومیه
شکست‌های سنگین از دو تیم نه چندان مطرح والیبال ایران در هفته آغازین بازی‌ها عملاً تماشاگران ارومیه‌ای را از تماشای والیبال شهرداری ارومیه در سالن ۶ هزارنفری دل‌زده کرد.
علی‌رغم اینکه شهرداری ارومیه در هفته سوم در ساری موفق شد که تیم عمران ساری را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست دهد ولی تعداد بسیار اندکی از مردم ارومیه در هفته چهارم بازی‌های لیگ برتر والیبال به سالن مسابقات برای تماشای والیبال رفته بودند با این حال تیم والیبال شهرداری ارومیه در هفته چهارم در خانه خود در مقابل تیم رعد پدافند کاشان با نتیجه قابل‌قبول ۳ بر ۰ به برتری رسید.
*ارومیه‌ فینال خونین با پیکان تهران را هنوز فراموش نکرده‌اند
البته به نظر می‌رسد مطرح نبودن تیم مقابل نیز در این دیدار یکی از دلایل فقدان استقبال تماشاگران از این بازی باشد چرا که مردم ارومیه در بازی‌های حساس و در همه زمان حتی با شکست‌هایی که دارد این تیم را تنها نگذاشته و با تشویق‌های حرفه‌ای خود در روند پیروزی تیم سهیم می‌شوند چرا که در گذشته نیز دیده شده والیبال دوستان ارومیه در مقابل تیم‌هایی همچون سایپا و پیکان و بانک سرمایه برای تشویق تیم خود و روحیه دادن به بازیکنان سنگ تمام گذاشته و تیم را حمایت کرده‌اند.
البته خاطرات تلخ و حواشی و اتفاقات بازی پیکان و شهرداری ارومیه در ۲۷ اسفند سال ۹۳ که به فینال خونین لیگ برتر نیز شهرت یافت را از یاد نبرده‌اند و به همین سبب در بازی‌هاییکه با تیم پیکان برگزاری می‌شود تماشاگران ارومیه‌ای زیادی برای تشویق تیم خودشان به سالن می‌روند.
*ارومیه‌ای که به‌جز قهرمانی همه چیز دارد
البته تیم شهرداری ارومیه توانسته در سال‌های ۹۰، ۹۲، ۹۴ و ۹۵ مقام سوم و در سال ۹۳ دریک بازی پر از حاشیه رتبه دوم لیگ برتر والیبال را کسب کند که همین افتخارات این تیم سبب شده تا زمانی که حریفان این تیم نام شهرداری ارومیه را می‌شنوند بر تنشان لرزه بیفتد.
محمد ولی زاده از شهروندان ارومیه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، در رابطه با عشق مردم ارومیه به والیبال اظهار کرد: ما مردم ارومیه در این شهر در رگ‌های خود عشق به والیبال را دارا هستیم و از استعدادهای بسیاری نیز در زمینه والیبال برخورداریم ولیمتأسفانه تا کنون علی رغم کسب عنوان‌ها و مقام‌های مختلف دومی و سومی نتوانسته‌ایم که طعم شیرین قهرمانی را بچشیم.
وی افزود: امسال شهرداری ارومیه در مقابل حریفان نه چندان مطرح خود موفق به پیروزی نشده است و در مقابل تیم‌های جوان نیز شکست خورده که این موضوع باید توسط مسئولین پیگیری و رسیدگی شود تا عشق به والیبال در این شهر از بین نرود و شاهد کسب مقام قهرمانی باشیم.
*ناامیدی والیبال دوستان ارومیه‌ای از عملکرد این تیم والیبال این شهر
یوسف بیرامی ارومیه، با اشاره به وضعیت کنونی والیبال ارومیه گفت: با این وضع تیم والیبال شهرداری ارومیه نمی‌توان ارومیه را در این دوره از مسابقات به عنوان قهرمان دید چرا که این تیم به تیم‌های حریف جوان و کم‌تجربه خودباخته است.
پوریا در قسمت نظرات در یکی از صفحات اینستاگرام والیبال ارومیه با انتقاد از سرمربی تیموالیبال شهرداری ارومیه نوشت: آقای خداپرست بیشتر شبیه به تماشاگر هست تا یک مربی. امسال اگر تیم نمی دادن بهتر بود چرا که باخت ها سبب شده کسی برای تماشای بازی‌هایارومیه به سالن برود و نتیجه‌ها قابل پیش بینی است.
مهیار مجید دیگر کاربر اینستاگرامی در نظری که در صفحه اینستاگرام نوشته بود از انتظارات خود در رابطه با والیبال ارومیه گفته و افزود: واقعاً شکست ۳ بر ۲ در مقابل تیمشمس تهران نتیجه عجیبی بود و ما باید سه بر صفر و بااقتدار پیروز می‌شدیم.
امین فرجی وند دیگر کاربر شبکه‌های اجتماعی نظر خود را این‌گونه بیان کرد: تا چند سال پیش مربی‌های فسیل و کم‌سواد ارومیه مافیایی عمل می‌کردند و بی‌خیال این تیم نمی‌شدند و حالا نیز بازیکنانی مسن و ضعیف و دسته یکی بی‌خیال نمی‌شوند و تماشاگران مشتاق به والیبال را ناامید می‌کنند.
فرید نقی پور نظر خود را در قالب کامنتی در زیر پست یکی از صفحه‌های والیبالی شهر ارومیه در اینستاگرام نوشته و خاطرنشان کرد: واقعاً حیف هست که وقت خود را برای تماشای والیبال این تیم هدر دهیم و حتی از تلویزیون تماشا کردن بازی‌های این تیم نیز هدر رفت وقت است و ارزش ندارد
*بازیکنان شهرداری ارومیه بازی قابل قبولی ارائه کردند
ساسان خداپرست در جمع خبرنگاران بعد از پایان بازی شهرداری ارومیه و رعد کاشان اظهار داشت: بازی بسیار خوبی را از سوی دو تیم شاهد بودیم و دست‌های نخست و دوم بازی اوج بازی بود که حریف در دست دوم به خوبی توانست خودی نشان دهد.
وی افزود: اواخر ست دوم بازی تحت فشار قرار گرفت بودیم که با ورود فرهاد پیروت پور به میدان بازی توانستیم نتیجخ را به نفع خودمان رقم بزنیم و پیروزی این دست شدیم.
سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه گفت: سه هفت نخست لیگ برتر بسیار سخت گذشت و بازیکنان توانستند به خوبی از پس تیم رعد بر بیایند و تلاش می‌کنیم تا این موفقیت‌ها و پیروزی‌ها ادامه‌دار باشد و سبب خوشحالی هواداران شویم.
وی با اشاره به حضور هواداران در سالن خاطرنشان کرد: در مورد حضور کم‌رنگ هوادران نمی‌دانم چه پاسخی دهم ولی به هر حال هواداران به دنبال برد هستند و از هواداران درخواست می‌کنم در سالن حضور داشته باشند و تیم خود را تشویق کنند.
خداپرست بیان کرد: تیم والیبال شهرداری ارومیه متعلق به شخص خاصی نیست و این تیم برای شهر ارومیه و هواداران آن است بنابراین از تمامی والیبال دوستان این شهر انتظار می‌رود تا تیم خود را حمایت کنند.
وی با اشاره به بازی هفته آینده یادآور شد: مشخص نیست که با چه ترکیبی برابر تیم اردکان حضور یابیم و برای چینش تیم باید تیم مقابل را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم.
سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه تأکید کرد: کسب سه امتیاز و برد سه بر صفر بازی به سبب ضعف تیم رعد کاشان نیست و چینش تیم ممکن است در بازی‌های آینده تغییر کند و این هفته بازی راحت‌تری انجام دادیم.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم ، وی با اشاره به تیم رعد پدافند کاشان تصریح کرد: این تیم نظامی است و از بازیکمان جوانی تشکیل یافته و بازی قابل قبولی را از خود ارائه دادند و چندین تن از بازیکنان این تیم چهره خوبی هستند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۶:۱۰ ق.ظ

دیدگاه


9 × یک =