مديرکل امور بانوان و خانواده استانداري آذربايجان غربي:

یک طلاق به ازای هفت ازدواج در استان

یک طلاق به ازای هفت ازدواج  در استان

گروه خبر: مریم دهقان در نشست تخصصی کارشناسان و مشاوران امور بانوان فرمانداری‌ها که در استانداری آذربایجان غربی ترتیب یافت، اظهار داشت: حساسیت موضوع طلاق در آذربایجان غربی افزایش یافته، چراکه از هر هفت ازدواج در استان یک مورد منجر به طلاق می‌شود. وی با اعلام اینکه آمار طلاق در استان رو به افزایش است، ادامه داد: آمار مذکور بسیار نگران‌کننده است و باید در راستای فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ اسلامی در کاهش آمار طلاق و افزایش آمار ازدواج سیاست‌ها و اقدامات اساسی اتخاذ و عملیاتی شود.دهقانی با بیان اینکه خانواده یکی از بنیان‌های مهم اجتماعی در جامعه به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین عوامل افزایش آمار طلاق فراموشی منابع و فرهنگ اسلامی در خصوص سبک زندگی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی ارتقای کمی و کیفی نیروی انسانی، افزایش و توسعه نقش هماهنگی و تسهیل‌گری زنان، توسعه پژوهش در بخش بانوان و خانواده را از جمله برنامه‌های سال ۹۳ اشاره و اعلام کرد: ۲۶ و ۲۷ مرداد ماه امسال جشنواره مد لباس اسلامی در ارومیه برگزار می‌شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: ۱۲۰ هزار نفر متقاضی اشتغال در آذربایجان غربی وجود دارد. علیرضا رادفر اظهار داشت: باید در راستای پررنگ‌تر کردن نقش زنان در صحنه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به موضوع بانوان بیشتر پرداخته شود.
وی با بیان اینکه بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نقش موثری داشتند، ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران برای حضور پر رنگ بانوان در صحنه‌های مختلف تاکید دارد ولی این موضوع تاکنون به درستی تحقق نیافته است.رادفر موضوع اشتغال تحصیل‌کردگان را از دغدغه‌ها و مسائل پیش‌ رو در استان عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۱۲۰ هزار نفر متقاضی اشتغال در آذربایجان غربی وجود دارد و مهم‌ترین دغدغه مردم و مسئولان محسوب می‌شود.معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: در راستای حل معضل بیکاری در استان باید به دنبال ارائه راهکار شود که در این راستا باید برای ارائه راهکار همکاری شود چراکه این معضل گریبانگیر کل جامعه است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۵:۱۶ ق.ظ

دیدگاه


پنج × = 20