معاون سياسي امنيتي استاندار آذربايجان غربي:

یادمان شهید باکری، در شان استان نیست

یادمان شهید باکری، در شان استان نیست

گروه خبر: معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: یادمان شهید باکری باغ رضوان ارومیه، در شان استان و شهید باکری نیست.
به گزارش آراز آذربایجان، عیسی قنبری در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی با بیان اینکه این استان به لحاظ مرزی بودن، قومیت‌ها مذهبی، ریشه تاریخی و موقعیت خاص جغرافیایی به عنوان یکی از استان‌های حساس کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: با وجود گذشت ۳۴ ساله از پیروزی انقلاب اسلامی باب شهادت همچنان در آذربایجان غربی بسته نشده و هنوز این استان شهدایی را تقدیم کشور و انقلاب اسلامی می‌کند.
وی با بیان اینکه به دلیل مرزی بودن آذربایجان غربی، گروهک‌های تروریستی در برخی از شهرهای استان همچنان دست به اقداماتی می‌کنند، افزود: این استان همیشه مورد طمع گروهک‌های تروریستی دشمنان انقلاب اسلامی بوده و هست به طوری که در همسایگی کشورمان ۱۳ گروه سازمان‌یافته، آماده حمله بر علیه استان و کشورمان هستند.
*ایجاد باغ موزه دفاع مقدس از مطالبات جدی استان وی با اعلام اینکه دین شهدا بر گردن ماست و باید جوابگوی آن‌ها باشیم، بیان داشت: باید چنان اقداماتی را در استان انجام دهیم که بتوانیم به این سخن شهیدان در روز قیامت که »بعد از ما چه کار کردید؟« جواب دهیم.
وی همچنین بر لزوم احداث باغ موزه دفاع مقدس در استان تاکید کرد و گفت: در آذربایجان غربی با وجود اهدای ۱۲ هزار شهید و دفاع جانبازان و رزمندگان از انقلاب اسلامی با گذشت سالیان بسیار، هنوز نیز باغ موزه دفاع مقدس وجود ندارد و این امر تبدیل به یکی از مطالبات جدی استان شده است.
*باید از همه امکانات کشور برای استقبال از ارزش‌های دفاع مقدس استفاده کرد
سرتیپ دکتر نامی جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این مراسم تودیع و معارفه با اشاره به مجاهدت‌های حجت الاسلام حسنی امام جمعه ارومیه در استان آذربایجان غربی افزود: امروز پیشرفت علوم و فناوری در کشور را مدیون مجاهدت و مقاومت مردم در دوران هشت سال دفاع مقدس هستیم.
*دفاع مقدس باید بتواند ۸۰۰ سال تاریخ ایران اسلامی را تغذیه کند
سرتیپ دکتر نامی با اشاره به فرمایشات حضرت امام راحل که «دفاع مقدس ما تکرار واقعه عاشورا بود»، اظهار کرد:اگر واقعه عاشورا توانسته تا این اندازه تاریخ شیعه را تا کنون تغذیه کند، دفاع مقدس نیز باید بتواند ۸۰۰ سال تاریخ ایران اسلامی را تغذیه کند.
در این مراسم که شخصیت‌های کشوری و لشکری و خانواده معظم شهدا و امام جمعه شهرستان ارومیه حضور داشتند سرهنگ سید تاجی مدیرکل قبلی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به ارائه گزارش فعالیت‌ها در طول مدت تصدی پرداخت.
سرهنگ رضوی قبلا از مسئولان عقیدتی سیاسی شمال غرب ارتش جمهوری اسلامی بود که از یادگاران هشت سال دفاع مقدس می‌باشد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۵:۳۱ ق.ظ

دیدگاه


دو × 9 =