رئيس اداره اوقاف و امور خيريه خوي:

وقف راهگشایی برای رفع محرومیت‌های مادی و معنوی جامعه است

وقف راهگشایی برای رفع محرومیت‌های مادی و معنوی  جامعه است

گروه خبر: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوی گفت: وقف راهگشایی برای رفع محرومیت‌های مادی و معنوی جامعه است.
حجت‌الاسلام مقصود محمودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار آراز در ارومیه اظهار داشت: وقف یکی از برترین و پردوام‌ترین مظاهر احسان و نیکوکاری بوده که توسط واقفان خیراندیش در راستای خدمت به هم‌نوعان، کمک به مصالح جامعه و تنظیم امور فرهنگی اقتصادی و اجتماعی جامعه انجام می‌گیرد.
وی با بیان اینکه بحث موقوفات و وقف در جامعه روز به روز رونق می‌‌یابد، تصریح کرد: نخستین واقفان اسلام پیامبر اکرم (ع) و ائمه اطهار (ع) بوده و مردم در راستای ادامه سیره نبوی و علوی اقدام به کار خیر می‌کنند.
محمودی وقف را از جمله افتخارات دین اسلام عنوان کرد و ادامه داد: بحث وقف به طور غیر مستقیم در قرآن کریم و به طور مستقیم در سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) به آن توجه شده است.رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوی افزود: از نظر اسلام وقف راهگشایی برای رفع محرومیت‌های مادی و معنوی جامعه بوده که خیریان آن را از خود به صورت ماندگار به یادگار می‌گذارند.
محمودی اعلام کرد: ۹ ماه امسال در شهرستان خوی ۱۰ وقف جدید به ثبت رسیده که در کاربری‌های مختلف اعم از زمین زراعی، مسکونی و باغ در راستای توسعه مساجد و حسینیه‌ها، کمک به مستمندان و در راستای توسعه و تبلیغ معارف قرآن کریم توسط مردم خوی وقف شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوی متذکر شد: در راستای ترویج فرهنگ وقف مردم نسبت به احکام وقف آشنا بوده و با آگاهی کامل وقف می‌‌کنند.
محمودی عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی و ستادی که در رابطه با هفته وقف تشکیل شده حدود ۲۰ برنامه به مناسبت هفته وقف در خوی پیش‌بینی شده که در هفته وقف اجرا می‌شود و مهم‌ترین آن نشست تخصصی وقف با اقشار جامعه از جمله بازاریان، پزشکان، مهندسان، فرهنگیان و صنوف است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوی برگزاری همایش‌های وقف و تجلیل از واقفان خیراندیش، برگزاری محافل انس با قرآن کریم و تجدید میثاق با ولایت و همایش تجلیل از بانوان نخبه واقف را از جمله برنامه‌ها برشمرد.
محمودی در بخش دیگری از سخنان خود به کنگره ملی امام صادق (ع) اشاره کرد و ابراز داشت: ۲۸ دی ماه امسال شهرستان دارالمومنین خوی میزبان نخستین کنگره ملی امام صادق (ع) است.
وی ادامه داد: کنگره ملی امام صادق (ع) به صورت ملی و کشوری بوده و فراخوان مقالات آن از مهر ماه امسال در سطح کشور آغاز شده و در کلیه دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه برادران و خواهران و مراکز علمی و پژوهشی اطلاع‌رسانی کامل انجام پیدا کرده است.محمودی یادآور شد: آخرین مهلت ارسال مقالات ۲۱ آذر ماه بود که با توجه به استقبال علاقمندان تا پنج دی ماه تمدید شد و تا کنون ۱۳۰مقاله از ۱۶ استان کشور به دبیرخانه کنگره ملی مقاله ارسال شده است.
وی با بیان اینکه مقالات ارسالی در سطح خوبی بوده، ادامه داد: از ۲۰ آذر ماه ارزیابی مقالات توسط هیئت داوران آغاز شده و توسط هفت هیئت داوری ارزیابی مقالات ادامه دارد و امید است تا ۱۵ دی ماه نتیجه ارزیابی‌های مشخص شود.
محمودی متذکر شد: در پایان ۱۰ مقاله به عنوان مقالات برتر انتخاب شده و به نفرات اول تا سوم جوایز ویژه اهدا می‌شود و ۳۰ مقاله نیز که قابل چاپ باشد در کتابی به نام مجموعه مقالات کنگره چاپ خواهد شد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۷:۰۸ ق.ظ

دیدگاه


7 × = چهارده