وقتی نان نانواها به معیشت جامعه گره می‌خورد!

وقتی نان نانواها به معیشت جامعه گره می‌خورد!

ارومیه-روزهایی که شیوع ویروس کرونا و راهکارهای فرار از این ویروس، دغددغه اصلی مردم شده، صف‌های طولانی، ازدحام و تجمع مقابل واحدهای نانوایی نیز چاشنی تلخی به نگرانی‌های شهروندان آذربایجان‌غربی به ویژه ارومیه افزوده است.
با یک چرخ ساده در سطح شهرهای آذربایجان‌غربی به خصوص در مرکز آن یعنی ارومیه، کمتر واحد نانوایی می‌توان دید که مقابل آن صف طولانی وجود نداشته باشد؛ صف‌هایی که از یک سال گذشته همواره کم و بیش وجود داشته و در سایه بی توجهی مسوولان به سبد نگرانی‌های مردم افزوده شده است.
البته مشکل نان در آذربایجان‌غربی فقط در صف‌های آن خلاصه نمی‌شود؛ بلکه کیفیت، قیمت و حتی نوع برخورد با شهروندان در واحدهای نانوایی نیز از دیگر مشکلاتی است که بسته مشکلات نان در استان را در سایه بی تدبیری ریشه دوانده بر مدیریت این حوزه، تکمیل‌تر می‌کند.
بررسی میدانی واحدهای نانوایی نشان می‌دهد که گویا صف‌ مقابل نانوایی‌ها نیز همچون ویروس کرونا، در زندگی مردم شیوع یافته و نه تنها یارانه‌ای‌پز بلکه آزادپزها را نیز درگیر خود کرده است.
کارشناسان دلایل مختلفی در رابطه با دلایل ایجاد صف مقابل واحدهای نانوایی در آذربایجان‌غربی مطرح می‌کنند که افزایش تقاضای نان با توجه فصل کار و برداشت محصولات کشاورزی، تفاوت قیمت نان لواش در آذربایجان‌غربی نسبت به استان‌های همجوار و استفاده از نان به عنوان خوراک دام با توجه به قیمت پایین آن نسبت به علوفه از جمله مهمترین این عوامل است.
اما اصل ماجرا چیست؟ چه چیزی سبب شده تا در یک سال گذشته با وجود شناسایی مشکلات مربوط به نان، هنوز اقدامی موثر در رفع این مشکلات انجام نشده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۸:۵۸ ق.ظ

دیدگاه


4 × = شانزده