وقتی از درون احساس شکست می کنید

وقتی از درون احساس شکست می کنید

گروه خانواده و سلامت: در زندگی لحظه هایی وجود دارد که فکر می کنید همه چیز به پایان رسیده است ودیگر هیچ چیزی درست نمیشود؛ اما اینطور نیست، همه روزها و اتفاقات بد به پایان می رسد.
زندگی پر از فراز و نشیب است و هیچکس نمی تواند صددرصد و همیشه خوشحال باشد. طبیعی است که گاهی اوقات احساس ضعف کنید و در واقع، طبیعی است که گاهی اوقات احساس شکست عاطفی و روحی نیز داشته باشید.
مهم ترین چیز در چنین روزهای سختی، این است که تسلیم احساسات خود نشوید و ذهن خود را به سمت و سوی دیگری ببرید تا هرچه سریعتر شما را از احساس تلخ به آخر خط رسیدن دور کند. برای قرار گرفتن در این سمت و سو حتما چند موردی که در این بخش خواهید خواند را به خاطر بسپارید.
۱٫ شما تنها نیستید
خوب میدانید که مشکلات برای همه وجود دارد، در شکل و شدت متفاوت و این که شما آن را در زندگی دیگران نمی بینید، به این معنی نیست که مشکلی وجود ندارد.
۲٫ همه چیز موقت است
به راحتی می توان فهمید که نمی توان برای همیشه شاد بود، اما ما فراموش کرده ایم که این حس همیشگی نبودن در مورد نقطه مقابل شاد، یعنی غم نیز وجود دارد و قرار نیست برای همیشه ناراحت باشیم. مانند هر چیز دیگری، این احساس نیز از بین می رود فقط به زمان و کمی باور و کمک نیاز دارد تا سریعتر رفع شود.
۳٫ از شکست فرار نکنید
شکست را بپذیرید و از آن فرار نکنید و آن را گردن اطرافیان نیاندازید. در مورد شکست صحبت کنید و دلایل آن را بیابید و شکست خود را به یک وضعیت عادی تبدیل کنید.بدانید که راه موفقیت فقط از مسیر شکست های پیاپی می گذرد اما یک موفقیت بزرگ همه شکست ها را کمرنگ می کند.
۴٫شرایط را بپذیرید
شرایط را به گونه ای که وجود دارد بپذیرید تا کمتر غصه گذشته و شکست را بخورید. گیر کردن در گذشته و وسواس در مورد آنچه پیش از این اتفاق افتاده، می تواند به سلامت روحی و روانی شما آسیب برساند پس آنچه را که اتفاق افتاده است، بپذیرید و به این فکر کنید که برای حرکت به جلو چه کاری باید انجام دهید.
۵٫ احساسات خود را نادیده نگیرید
اجازه ندهید کسی به شما بگوید که حق ندارید احساس حقارت و ضعف کنید. همانطور که حق شاد بودن دارید، غمگین و ناراحت بودن هم بخشی از حق شماست. احساسات ما ذهنی هستند و اگر احساس می کنید از درون شکسته شده اید، این حق را دارید که آن را به عنوان یک حس معتبر و واقعی پذیرفته و ابراز کنید.
۶٫ با خود مهربان باشید
این یک عادت خوب است که به یاد داشته باشید با خود مهربان باشید و خود را فراموش نکنید. برای اینکه با خودتان مهربان باشید، افکار و باورهای دلسرد کننده را با افکار مثبت جایگزین کنید اما با احساسات خود مبارزه نکنید.
۷٫ با احساسات خود مبارزه نکنید
مبارزه با احساسات منفی فقط به آنها قدرت بیشتری می بخشد. اجازه دهید آنها بیایند و خودتان آنها را احساس کرده و از راه درست رفعشان کنید. با انجام این کار، به آنها اجازه می دهید بدون آنکه درون تان را درگیر کرده باشند، به طور طبیعی عبور کنند.
۸٫ کسی هست که شما را دوست دارد
در تاریک ترین دوران زندگی خود، ممکن است احساس کنید هیچکس به شما اهمیت نمی دهد، اما در عمق وجود و ته قلبتان می دانید که این واقعیت ندارد. شما برای فرد یا افرادی، همیشه دوست داشتنی هستید. حتی اگر فقط یک نفر شما را دوست داشته باشد، باز هم معنای عمیقی به زندگی شما خواهد بخشید و همین معنا شما را برای خروج از این حال و رها شدن از احساس شکست یاری خواهد کرد.
۹٫ خود را آموزش دهید
اگر در در تاریک ترین دوران زندگی خود قرار دارید، به خود در مورد شرایطی که در آن قرار دارید بیاموزید و یاد بگیرید چه چیزی می تواند برای شما مفید باشد. باید بدانید برای هر یک از موانع زندگی که در حال حاضر با آن روبرو هستید، پاسخی وجود دارد که شخص دیگری قبلاً به آن فکر کرده است، پس راه عبور از این موانع را بیاموزید.
۱۰٫ شما مهم هستید
هرچقدر هم فکر کنید بی ارزشید ، باز هم در این دنیا مهم هستید. زندگی شما ارزش و معنا دارد و شما باید درک کنید که این مسئله حقیقی است، در واقع به هر دلیلی که ممکن است باشد، شما روی این زمین هستید و این بدان معناست که ارزش دارید.
۱۱٫بلافاصله دوباره تلاش کنید
بعد از شکست، دلایل شکستتان را بررسی کنید، از شکست خود درس بگیریدو اگر چیزی است که واقعا می خواهید و فکر می کنید باید آن کار را انجام دهید، بلافاصله دوباره تلاش کنید.
۱۲٫شما به اندازه کافی قوی هستید
فراموش نکنید که قبلاً روزهای سختی را پشت سر گذاشته اید و همیشه با غلبه بر شرایط دشوار از آن بیرون آمده اید. شما آنقدر قوی هستید که می توانید از این وضعیت فعلی، هرچقدر هم که سخت باشد، مثل تمام دفعات قبلی عبور کنید.
۱۳٫ امیدوار باشید و خجالت نکشید
همه آدمها در جایی از زندگی خود شکست می خورندو فقط شما نیستید که شکست خورده اید، پس خجالت نکشید و بدانید که خیلی از پیشرفت ها در نتیجه یک شکست ایجاد شده اند بنابراین امیدوار باشید و دوباره شروع کنید.
۱۴٫ روزگار سخت، می گذرد
هر تونل تاریک دارای یک نور در انتها است و این یعنی سختی و تاریکی همیشگی نیست، این حرفها که مشابهش را بسیار شنیده اید شاید کلیشه ای باشند اما واقعیت دارند. سرانجام، روزگار تاریک می گذرد و تمام روزهای سخت با چیزی بسیار روشن تر و شادتر جایگزین می شوند.
۱۵٫ شانس دیگری وجود دارد
همیشه شانس مجدد وجود دارد پس شکست نباید پایان رویای شما باشد. زندگی آنقدر طولانی و پرفرازو نشیب است که بازهم این فرصت را به شما خواهد داد که موفق شوید.
۱۶٫ شما این قدرت را دارید که بر آینده خود تأثیر بگذارید
درست است که شما نمی توانید همه اتفاقاتی را که در زندگی تان می افتد کنترل کنید، اما همیشه مقدار مشخصی قدرت دارید. شما می توانید با اتخاذ انتخابهای مثبت در حال حاضر بر آنچه در آینده اتفاق می افتد تأثیر بگذارید. اگر چیزی را در زندگی خود دوست ندارید، سعی کنید آن را تغییر دهید و برای بهبود همه جنبه های زندگی خود تلاش کنید.
در مواقع سخت نگذارید احساسات شخصی شما را تحت تأثیر قرار دهد. ممکن است احساس کنید از درون کاملاً شکسته شده اید، اما می توانید قطعات خرد شده را برداشته و دوباره آنها را کنار هم قرار دهید و به راه خود ادامه دهید، حتی شاید قوی تر و با تجربه تر از پیش.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۹:۳۷ ق.ظ

دیدگاه


+ پنج = 6