وعده سرخرمن به بانوان ارومیه

وعده سرخرمن به بانوان ارومیه

گروه گزارش:درحالی از احداث پارکهای ویژه بانوان در ارومیه سخن به میان می آید که همچنان پس از گذشت چندین ماه از خبر احداث این پارکها همچنان این سوژه مانند توپ بین مسئولین رد و بدل و انکارمی شود.
شاید در نگاه اول برخی از امکانات و تجهیزات موجود درهر شهرجزء ضروریات و مسائل مهم نباشد اما با نگاه ژرف ومسئولانه می توان به اهمیت و تأثیرگذاری این امکانات پی برد.
از این امکانات و تجهیزات یکی ضرورت وجود فضای تفریحی ویژه بانوان است، جایی که زنان و دختران جوان بتوانند با راحتی و آسایش به ورزش ها و فعالیت های مفرح بپردازند.
از آنجا که بانوان نقش مهمی در کانون خانواده و در تربیت فرزندان دارند، توجه به ورزش و تفریح آنان در راستای زندگی بهتر امری ضروری است، با توجه به این مهم ایجاد فضاها و پارک‌های مخصوص بانوان که در آن بتوانند بدون محدودیت پوششی و امنیت بالا به تفریح و سرگرمی بپردازند چند سالی است در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.
شاید برایتان جالب باشد بدانید که طرح پروژه احداث پارکهای ویژه بانوان در تمام مناطق ارومیه از سال گذشته مطرح شده است ولی این پروژه همچنان مسکوت مانده است تا شاید طلسم احداث پارکهای ویژه بانوان شکسته شود.
* اعتقادی به ایجاد و توسعه پارک‌های بانوان در ارومیه ندارم
محمد حضرت پور گفت: اعتقادی به ایجاد و توسعه پارک‌های بانوان در ارومیه ندارم.
وی افزود: مصوبه ایجاد پارک بانوان هر چند تصمیم شورای ۱۵ نفره است، اما من مخالف ایجاد و توسعه پارک‌های بانوان در ارومیه هستم زیرا می‌توان به جای ایجاد پارک بانوان به ساخت و توسعه پارک‌های خانواده اقدام کرد تا همه شهروندان از آن استفاده کنند.
وی اظهار کرد: به دنبال تحکیم بنیان خانواده هستیم و اقدامات انجام شده باید برای استفاده تمام خانواده‌ها از فضای سبز باشد.ولی شهردار محترم به این نکته توجه ندارد که در پارکهایی که هم اکنون برای خانواده ها در سطح شهر وجود دارند افراد معتاد، فالگیرو مردان نامحرم و هزاران عامل عدم امنیت خاطر وجود دارند و آیا بانوان می توانند در این فضاها احساس امنیت و آسایش کنند و با راحتی آسوده به ورزش و تفریح بپردازند؟
* لزوم بررسی جهت ایجاد چندین پارک بانوان در ارومیه
علیرضا رادفر با بیان اینکه احداث پارک بانوان باید در راستای انجام فعالیت‌های ورزشی باشد اظهارکرد: ایجاد پارک‌های بانوان در سطح استان به منزله تفکیک جنسیتی در این استان نبوده ولی با توجه به اینکه نظام اسلامی دارای ارزش‌های اسلامی ویژه‌ای بوده لازم است برای بانوان فضاهای مناسبی برای انجام فعالیت‌های ورزشی و سایر فعالیت‌‌های دیگر ایجاد کرد.وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های متفاوتی برای ایجاد فضاهای مناسب برای رفع نیازهای معنوی آنان در نظر گرفته شود افزود: اعضای کار گروه ایجاد یک پارک بزرگ با وجود تجهیزات مجهز یا ایجاد چندین پارک بانوان در سطح شهر را با وجود امکانات محدود بررسی کنند.
* پارک بانوان در هر منطقه از شهرداری ارومیه ایجاد شود
لطیفه مبین تنها بانوی عضو شورای اسلامی شهر ارومیه که در جهت حمایت از فعالیتهای بانوان شهرش از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده گفت: وجود پارک‌های بانوان را از دیدگاه تمام دستگاه‌های اجرائی نقطه قوتی برای جامعه زنان است در حال حاضر وجود پارک بانوان در سال ۸۸یکی از مهمترین پارک‌ها در سطح شهرستان ارومیه بوده و هم‌اکنون به دلیل فرسودگی برخی از تجهیزات نیازمند بهسازی است.
وی با اشاره به مدیریت مناسب در فضاهای پارک‌های بانوان در سطح شهرستان ارومیه به نظرسنجی اخیر از بانوان ارومیه مبنی بر اینکه کدام یک از پارک‌های موجود در سطح شهرستان دارای امنیت بیشتری هستند اشاره کرد و گفت: در این نظرسنجی بانوان اعلام کردند که پارک‌های بانوان در مقایسه با پارک‌های عمومی از امنیت بیشتری برخوردارند.
عضو شورای شهر ارومیه تاکید کرد: باید در هر منطقه از شهرداری یک پارک بانوان ایجاد شود و هدف ما ایجاد یک فضای مرفه و امن برای بانوان بوده و در این راستا از متخصصان مجرب برای ایجاد این پارک‌ها استفاده خواهد شد.
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در نظر داریم پارک بانوان را در کنار فضای سبز عمومی و خانوادگی تاسیس کنیم اما درختان محیط را برای ایجاد فضای سبز قطع نکرده و تنها در مواقع ضروری درختان را جابه‌جا می‌کنند.
از آنجا که داستان پارک بانوان ارومیه تمام شدنی نیست و همچنان ادعا و انکار می شود و همچنان دستخوش تعلل متولیان قرار گرفته است آیا می توان امیدوار بود که روزی بانوان ارومیه ای بتوانند از امکانات ورزش و تفریحی مجرب در فضای ایمن استفاده کنند؟
به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازتیار؛ هر آنچه هست قصه چندین و چندساله پارک بانوان که شاید انتظار میرفت تا کنون حداقل یکی از آنها افتتاح شود اکنون پس از بارها مطرح و تصویب شدن توسط شورای شهر ارومیه از سوی شهردار ارومیه در حالی رد می شود که ایشان در جمع خبرنگاران گفتند که اعتقادی به احداث پارکهای ویژه بانوان ندارند!
هرچند انتظار میرفت که شهردار محترم نگاه ویژه ای به بانوان شهرش داشته باشد و با پروژه ای که برای بانوان اختصاص داده شده موافقت کند اما پس از طرح حرف و حدیث های فراوان در این خصوص نمی توان گفت که آیا این پارکها و وعده و وعید ها رنگ و بوی واقعیت و اجرا به خود می گیرند یا نه.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۵:۵۳ ق.ظ

دیدگاه


دو × = 8