نماينده مردم پيرانشهر در مجلس مطرح کرد

وظیفه روحانی دفاع از اعتبار کابینه است نه قربانی کردن آن

وظیفه روحانی دفاع از اعتبار کابینه است نه قربانی کردن آن

گروه خبر: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ، رییس جمهور به عنوان رییس دولت باید از اعتبار کابینه دفاع کند گفت : وظیفه روحانی دفاع از اعتبار کابینه است نه اینکه آن را قربانی عافیت خود کند.
به گزارش آرازآذربایجان ، رسول خضری با اشاره به اعلام وصول استیضاح وزیر اقتصاد در صحن علنی مجلس، گفت: استیضاح کرباسیان به عنوان قربانی و پیشمرگ رییس جمهور اعلام وصول شد، در حالی که هم اکنون سوال از رییس جمهور مهم تر از استیضاح وزیر اقتصاد است و باید سریع تر سوال از رییس جمهور انجام می شد و سپس استیضاح وزیر اقتصاد را اعلام وصول می کردند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، افزود: هیئت رییسه مجلس باید صبر می_کرد تا سوال از رییس جمهور تعیین تکلیف و سپس استیضاح کرباسیان اعلام وصول شود، البته دولت از اعلام وصول استیضاح راضی است.
*وزیر اقتصاد در انتخاب رییس کل بانک مرکزی دخل و تصرفی ندارد
وی با بیان اینکه وزیر اقتصادی و امور دارایی ذبح اسلامی، پیشمرگ و قربانی رییس جمهور شد، ادامه داد: دولت راضی است که یک قربانی پیش از خود به مجلس ارسال کند و برای خود عافیت دریافت کند.
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ۹۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور دست وزیر امور اقتصادی و دارایی نیست، یادآور شد: وزیر اقتصاد در انتخاب رییس کل بانک مرکزی دخل و تصرفی ندارد.
*دولت تعداد امضاهای رییس جمهور را مادام کاهش می داد
وی افزود: در شرایط نوسانات ارزی بانک مرکزی در شرایطی که ارزش پول ملی در حال افت بود، باید ذخایر ارزی و طلا را نگه می داشت، اما ذخایر ارزی و طلا را دو دستی تقدیم کرد و ریال را نگه داشت، حرکتی که ۱۰۰ درصد خلاف علم روز اقتصاد است.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه از چند ماه قبل سوال از رییس جمهور در مجلس مطرح است، ادامه داد: دولت تعداد امضاها را مادام کاهش می داد، اما در مرحله سوم به حدی رسید که از ۸۰ امضا کاهش نیافت و هیئت رییسه مجبور به اعلام وصول سوال شد.
*وزیری در مجلس استیضاح می شود ، اما کک دولت نمی گزد
وی با تاکید بر اینکه اگر بنده جای رییس جمهور بودم همان هفته اول اعلام وصول سوال در مجلس حضور پیدا می کردم، تصریح کرد: ربیعی قربانی رییس جمهور شد اما اگر رییس جمهور در مجلس حضور می یافت شاید در روند استیضاح تاثیر مثبت و یا منفی خود را می گذاشت.
خضری با بیان اینکه رییس جمهور به عنوان رییس دولت باید از اعتبار کابینه دفاع کند، افزود: وزیری در مجلس استیضاح می شود و استیضاح دیگری نیز اعلام وصول می شود، اما کک دولت نمی گزد.
* ۱۰ درصد قدرت وزارت اقتصاد دست کرباسیان است
وی ادامه داد: چه نیازی است که رییس جمهور زمان پاسخگویی به سوال نمایندگان را عقب بیندازد و وزرا را به مسلخگاه بفرستد، استیضاح شوند و سپس تصور کند که امور تلطیف می شود، قطعا این موضوع تصور غلطی است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پیش بینی این است که استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس رای نمی آورد و نمایندگان رای اعتماد مجدد به کرباسیان می دهند، گفت: ۱۰ درصد قدرت وزارت اقتصاد دست کرباسیان است و مسائل ارزی و ارزش دست کس دیگری است و توسط بانک مرکزی و خود رییس جمهور تصمیم گیری می شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۵ ق.ظ

دیدگاه


− یک = 0