- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

وضع قوانین احساسی از قاچاق کالا جلوگیری نمی کند

Posted By admin On دی ۳۰, ۱۳۹۵ @ ۵:۵۹ ق.ظ In اخبار ویژه,اقتصادی | No Comments

گروه خبر:عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه،بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: با وضع قوانین به هم پیوسته احساسی نمی_توان از قاچاق کالا در کشور جلوگیری کرد. جهانبخش محبی نیا ، با اشاره به ضرورت یکپارچگی مبارزه با قاچاق کالا گفت: به نظر می_رسد، اگر دولت به طور جدی بخواهد می_تواند مسئله قاچاق کالا را سر و سامان دهد و این کار سختی نیست.
نماینده مردم میاندوآب،شاهین دژ و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بخشی از قاچاق کالا ریشه اقتصادی، سیاسی و امنیتی دارد افزود: بخش اعظم کالای قاچاق که از طریق حمل و نقل به شکل انبوه وارد کشور می شود مشخص است.
وی با تاکید بر اینکه به تاسیس سازمان جدیدی برای مبارزه با قاچاق نیاز نداریم خاطرنشان کرد: لازم است که دولت ستاد فعلی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را تقویت کند و سایر قوا نیز در این زمینه با عزمی جدی از مبارزه همه جانبه و عملی با قاچاق حمایت کنند.
محبی نیا تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از گفته های ما حالت شعاری پیدا کرده و به همین دلیل به هدف نمی رسیم که یکی از مواردی که درباره آن بسیار شعار می دهیم، مبارزه با قاچاق است در حالی که که با تصویب قوانین مسلسل و به هم پیوسته احساسی نمی توانیم جلوی قاچاق را بگیریم.
*راه دیگر مبارزه با قاچاق، افزایش کیفیت کالاهای داخلی است
وی افزود: بخش دیگر مبارزه با قاچاق افزایش کیفیت کالاهای داخلی است، به طوری که باید تولید داخلی به قدری جاذبه داشته باشد، که مردم به سمت کالای قاچاق گرایش پیدا کنند، چراکه در حال حاضر دیگر فضای کشور فضایی نیست که بخواهیم با تحکم قواره اقتصاد ملی را حفظ کنیم.محبی نیا با بیان اینکه نحوه مبارزه با ریشه_های قاچاق از ملزوماتی است که باید به سوی آن حرکت کرد، تاکید کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا تنها یک ستاد است و این مبارزه عزم همه دستگاه ها و مجموعه نظام را می طلبد تا راه بر ورود هر کالای غیر قانونی بسته شود.نایب رئیس کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه مبارزه با قاچاق صادقانه برخورد نمی کنیم، افزود: در بسیاری از زمینه ها تصمیم گرفته و موفق شده ایم اما در این حوزه موفق نیستیم چون صداقت در کار نبوده البته تجهیز گمرکات به فناوری روز دنیا و دستگاه های اسکن تاثیر دارد، اما این صورت و شکل کار است و قاچاق با این وصف، ریشه کن نشده و تنها راه آن عزم همه دستگاه ها است.
*خانه معدن در شهرهای تکاب و شاهین‌دژ راه‌اندازی شد
همچنین نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی گفت: خانه معدن متشکل از معدن‌کاران شهرستان‌های تکاب و شاهین‌دژ با هدف پیگیری مطالبات شهرهای معدن‌خیز استان راه‌اندازی شد. همایون هاشمی به تشریح برخی مشکلات شهرهای معدن‌خیز آذربایجان غربی پرداخت و اظهار داشت: برای نخستین بار خانه معدن متشکل از معدن‌کاران شهرهای شاهین‌دژ و تکاب راه‌اندازی شد.
نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این انجمن صنفی بر اساس سیاست‌های کلان دولت به فعالیت پرداخته و مطالبات معدن‌کاران را پیگیر می‌شود.وی گفت: با راه‌اندازی خانه معدن بسیاری از مشکلات مردم شهرهای معدن‌خیز آذربایجان غربی از جمله تکاب و شاهین‌دژ و میاندوآب مورد بررسی قرار گرفته و در ایجاد و اشتغال و تغییر چهره شهرهای معدن‌خیز تأثیر به‌سزایی خواهد داشت.هاشمی خاطرنشان کرد: بر اساس قوانینی که در همه شهرهای معدن‌خیز دنیا حاکم است بخشی از درآمد معادن باید صرف مسائل اجتماعی شهرهای معدن‌خیز شود که تاکنون این اتفاق در آذربایجان غربی نیفتاده است.نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسئولان شهرهای معدن‌خیز آذربایجان غربی از سرمایه‌گذارانی که در راستای توسعه معدن استان طرح و برنامه دارند حمایت می‌کند چرا سرمایه‌گذاران عناصری هستند که رفاه و آبادانی را برای منطقه به همراه می‌آورند.به گزارش آراز آذربایجان به نقل از خانه ملت ،وی اظهار داشت: اقتصاد ایران باید با حمایت از بخش غیردولتی به نتایج مطلوب دست یابد بنابراین باید اولویت جذب سرمایه‌گذاران و حمایت از بخش خصوصی باشد.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%88%d8%b6%d8%b9-%d9%82%d9%88%d8%a7%d9%86%d9%8a%d9%86-%d8%a7%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%b3%d9%8a-%d8%a7%d8%b2-%d9%82%d8%a7%da%86%d8%a7%d9%82-%da%a9%d8%a7%d9%84%d8%a7-%d8%ac%d9%84%d9%88%da%af%d9%8a%d8%b1/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.