وضعیت کرونا در آذربایجان غربی از شرایط قرمز وارد مرحله بحرانی شد

وضعیت کرونا در آذربایجان غربی از شرایط قرمز وارد مرحله بحرانی شد

آراز آذربایجان -مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مبارزه با کرونای آذربایجان‌غربی گفت: وضعیت بیماری کرونا در ارومیه و چند شهر استان از شرایط قرمز به مرحله بحرانی و سیاه وارد شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، علی احمد آقاپور عصر چهارشنبه در بیست و پنجمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان، افزود: متأسفانه روند ابتلاء به کرونا و مرگ و میر ناشی از این بیماری در ارومیه و چند شهر دیگر استان از وضعیت قرمز به سیاه و بحرانی وارد شده است.
وی تاکید کرد: به شدت روند صعودی در پیک سوم ابتلاء به کرونا در استان حاکم شده و باید چاره‌ای اندیشید تا مردم نسبت به رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی ترغیب شوند.
آقاپور با اشاره به اینکه تمامی ظرفیت بیمارستان‌ها در سطح استان پر شده است، اظهارکرد: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تنها ۱۰ درصد هزینه‌های دارو و خدمات مورد تأیید ستاد ملی و دانشگاه علوم پزشکی از بیماران بستری در بیمارستان اخذ شده و مابقی توسط بیمه‌ها و دولت پرداخت می‌شود.
وی گفت: هزینه‌های هنگفت زمانی به بیمار تحمیل می‌شود که خود خانواده‌های آنها داروی خاصی را تقاضا می‌کنند و می‌گویند اگر این دارو استفاده نشود بیمارشان فوت خواهد کرد و در آن شرایط نیز بدون هیچ سودی تنها هزینه آن دارو اخذ می‌شود.
با روش فعلی درمانی کرونا را به داخل خانواده‌ها منتقل می‌کنیم
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در این نشست گفت: در نظام سلامت و شیوه‌های درمانی کرونا مشکل داریم، با روش‌های فعلی که بیمار با نتیجه مثبت به خانه برای قرنطینه فرستاده می‌شود، بیماری را به داخل منازل منتقل کرده و دوباره از طریق اعضای خانواده بازتولید می‌شود.
حجت الاسلام ناصر خدایاری افزود: ازنظر اطلاع رسانی تمامی رسانه‌های مجازی و مکتوب و تصویری تا کنون به خوبی عمل کرده‌اند اما در مقابل عملاً خروجی از ستاد مقابله با کرونای استان وجود ندارد چرا که این جلسات فقط ارائه گزارش‌های دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود و اصلاً راهکاری از سوی خود دانشگاه برای همکاری همه دستگاه‌های اجرایی تعریف نمی‌شود.
حجت الاسلام خدایاری با اشاره به اینکه باید خلاءهای موجود در روند پیشگیری و درمان و حتی دوران بعد از درمان شناسایی و اطلاع رسانی شود تا مردم سالم و بیماران بدانند چه باید کنند، ادامه داد: بیماریابی در کنترل بیماری طی پیک اول و دوم نقش بسیار مهمی داشت اما متأسفانه بیماریابی در حال حاضر کاملاً به حالت تعطیلی درآمده است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۳ ق.ظ

دیدگاه


× 8 = چهل هشت