وضعیت ثبات نسبی کرونا در آذربایجان‌غربی شکننده است

وضعیت ثبات نسبی کرونا در آذربایجان‌غربی شکننده است

آرازآذربایجان- استاندار آذربایجان غربی بی توجهی به نظارت ها و عادی انگاری را دو خطر اصلی تثبیت شرایط پایدار کرونا در استان عنوان کرد و گفت: وضعیت ثبات نسبی کرونا در استان شکننده است.
محمدمهدی شهریاری شنبه شب در نود و هشتمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه اگر برای حفظ شرایط فعلی حساسیت لازم و اقدامات مؤثر انجام نشود موج بعدی کرونا با تلفات بیشتری آغاز می‌شود، افزود: برای اینکه آمار شهرهای آبی افزایش یابد باید به دور از خستگی و بی تفاوتی، مصمم‌تر از همیشه نسبت به تثبیت و بهبود شرایط اقدام شود.
وی با اشاره بازگشایی برخی از صنوف از جمله تالارهای پذیرایی تاکید کرد: امروز اگر تالارهای پذیرایی و بقیه صنوف مورد نظر دستور العمل های بهداشتی را رعایت نکنند دوباره به سمت پیک جدید می‌رویم و این صنوف نیز تعطیل می‌شوند.
استاندار آذربایجان غربی با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تهیه ملزومات پیشگیرانه تصریح کرد: دستگاه‌ها موظف هستند که بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مجموعه‌های تحت کنترل نظارت جدی داشته و ملزومات لازم را نیز برای کارمندان تهیه کنند.
وی همچنین با تاکید بر اینکه وضعیت باثبات نسبی کرونا در استان شاهدیم، گفت: اگر شرایط بی تفاوتی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تداوم یابد به طور قطع در اسفند ماه شاهد پیک چهارم کرونا خواهیم بود.
شهریاری در ادامه ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ولادت حضرت فاطمه (س) از تلاش کادر درمانی، پرستاری و خدماتی و دستگاه‌های متولی مقابله با کرونا قدردانی کرد و گفت: وضعیت مناسب امروز محصول یک تلاش جمعی است که نباید با عادی انگاری و بی تفاوتی از بین برود.
وی با بیان اینکه متأسفانه آمار استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کاهش یافته و این زنگ هشدار جدی است، عنوان کرد: همگی نسبت به محدودیت‌های ابلاغی و فاصله گذاری کمی بی تفاوت شده‌ایم و باید بیش از این مراقب باشیم.
استاندار آذربایجان غربی از فرمانداران و دستگاه‌های مربوطه خواست که نسبت به اجرای دقیق محدودیت‌های هوشمند اقدام کنند و گفت: همه ما نسبت به محدودیت‌های ابلاغی و فاصله گذاری کمی بی تفاوت شده‌ایم و باید بیش از این مراقب باشیم تا کرونا دوباره در استان خیز نداشته باشد.
جواد آقا زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت استان گفت: استان ما امروزه جز استان‌هایی است که در وضعیت مطلوبی است و این نتیجه‌ی همکاری مردم و مسئولین در موج سوم بود.
وی با اشاره به اینکه میزان مراجعین به درمانگاه‌های ۱۶ ساعته افزایش پیدا کرده است گفت این افزایش آمار مراجعین نشان از عادی انگاری وضعیت کنونی است و اگر تدبیری برای این وضعیت اتخاذ نشود شاهد موج چهارم کرونا در استان خواهیم بود.
آقازاده با بیان اینکه ۱۲ شهرستان آذربایجان‌غربی نیز از لحاظ شیوع کووید ۱۹ در ردیف شهرهای آبی قرار ۵ شهر آذربایجان غربی همچنان زرد، قرار دارند، اضافه کرد: شهرهای خوی و نقده که در هفته گذشته زرد بودند هم اکنون با بهبود نسبی وضعیت، به رنگ آبی درآمده این در حالی است که شهر سردشت در جنوب استان به علت افزایش تعداد مبتلایان به کرونا از وضعیت آبی هفته گذشته به رنگ زرد بازگشته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی اضافه کرد: با توجه به سرعت انتشار بیماری کرونا، مردم باید این مسئله را جدی گرفته و ضمن خودداری از حضور در اماکن پرتردد، به آئین نامه‌های بهداشتی عمل کنند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۷ ب.ظ

دیدگاه


7 + = نُه