وضعیت آذربایجان غربی از لحاظ کرونا مساعد نیست

وضعیت آذربایجان غربی از لحاظ کرونا مساعد نیست

آراز اذربایجان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از افزایش مراجعات به مراکز ۱۶ ساعته در استان خبرداد.
دکتر جواد آقازاده با اشاره به روند بستری های کرونایی مثبت در استان افزود: در حال حاضر ۸۳۹ بیمار سندروم حاد تنفسی در بخش های کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد ۴۰۲ مورد مشکوک و به مابقی قطعی هستند.
آقازاده ادامه داد: با ثبت ۵۷۲ مورد جدید مجموع مبتلایان به کرونا در استان به ۱۹۰ هزار و ۴۰۵ مورد رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: ۴۸۶۵ نفر تاکنون بر اثر کرونا در استان فوت شدند.
وی با اشاره بر وضعیت قرمز شهرهای ارومیه، خوی، ماکو، چایپاره و شاهین دژ گفت: سردشت تنها شهر زرد استان بوده و شهرهای شوط، چالدران، سلماس، اشنویه، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان و میاندوآب در وضعیت نارنجی است.
وی اضافه کرد: افزایش تعداد مراجعات در مراکز ۱۶ ساعته و افزوده شدن ۲۰۰ نفر بیمار کرونایی در استان در طول دو هفته اخیر از نشانه های ورود به موج پنجم است.
آقازاده در ادامه با تاکید بر اینکه علاوه بر بیمارستان طالقانی ، بیمارستانهای امام خمینی (ره) و امام رضا (ع) نیز به بیمارستانهای پذیرش کننده بیماران کرونایی اضافه شده اند، گفت : با ورود استان به موج پنجم ، وضعیت استان از لحاظ کرونا مساعد نبوده که این شرایط به استاندار و معاون سیاسی امنیتی استان نیز گزارش شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن درخواست از هم استانی های مبنی بر عدم توجه به شایعات در خصوص واکسیناسیون کرونا عنوان کرد: مراکز واکسیناسیون در استان برای تزریق دوز اول و دوز دوم در حال ارائه خدمت است.
وی علاوه بر توصیه برای تزریق واکسن، آموزش پروتکل های بهداشتی برای عموم همشهریان را مهم عنوان کرد.
آقازاده به روند واکسیناسیون در استان نیز اشاره کرد و افزود: تاکنون و ۳۱۵ هزار و ۷۳۳ نفر علیه کرونا واکسینه شدند.
دکتر آقازاده در خصوص عدم وجود ازدحام در پایگاههای واکسیناسیون گفت: در پایگاه تجمیعی واکسیناسیون خودرویی جنب خیابان ورزش در راستای پیشگیری از ازدحام یک لاین نیز اضافه شده است و بعبارتی هیچگونه تجمعی در پایگاههای تزریق واکسن کرونا وجود ندارد.
وی استفاده از اتوبوس آمبولانس اورژانس ۱۱۵ جهت تزریق واکسن کرونا را یکی از اقدامات مهم دیگر در راستای حذف ازدحام جمعیت نامید و ادامه داد: اتوبوس آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به همراه عوامل انسانی جهت تزریق واکسن کرونا در حالت آماده باش بوده و در صورت وجود ازدحام واکسیناسیون را انجام خواهند داد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۷ ق.ظ

دیدگاه


× 5 = ده