نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي خبر داد

وضعیت نامناسب اعتبارات

گروه خبر: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با تاکید بر ضرورت احیای هرچه سریع‌تر دریاچه ارومیه، از تخصیص نیافتن اعتبارات به این دریاچه انتقاد کرد و گفت: بی‌توجهی به احیای دریاچه ارومیه منجر به کوچ ۳ میلیون نفر از جمعیت این شهر و از بین رفتن کل زمین‌های کشاورزی می‌شود.
نادر قاضی‌پور در گفت‌وگوی اختصاصی با مثبت ارزیابی کردن اقدام به موقع دولت در جهت احیای دریاچه ارومیه، افزود: تاکنون ۷۰ درصد آب دریاچه ارومیه خشک شده و متأسفانه ۳۰ درصد باقی‌مانده از آن نیز در حال خشک شدن است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بدون شک حیات و زندگی مردم آذربایجان به احیای دریاچه ارومیه وابسته است و امیدواریم با اقدامات جدید دولت شاهد احیای این دریاچه باشیم.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه خشک شدن دریاچه ارومیه مشکلاتی را برای مردم این شهر ایجاد می‌کند، تصریح کرد: اگر به احیای این دریاچه توجهی نشود شاهد کوچ ۳ میلیون نفر از جمعیت این شهر و از بین رفتن کل زمین‌های کشاورزی منطقه هستیم.
قاضی‌پور، خشک شدن دریاچه ارومیه را خطر جدی برای کشور خواند و یادآور شد: در دنیا و به ویژه سطح منطقه بسیاری از دریاچه‌ها خشک شده‌اند بنابراین اگر کشور ما مانع از خشک شدن این دریاچه شود به طور حتم یکی دیگر از شاهکا‌رهای جمهوری اسلامی ایران رقم می‌خورد.
وی، در مورد تخصیص اعتبارات در نظر گرفته شده برای احیای دریاچه ارومیه، افزود:متأسفانه تخصیص اعتبارات به دریاچه ارومیه وضعیت نامناسبی داشته و تاکنون هیچ پولی برای احیای آن اختصاص پیدا نکرده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، به تلاش مسئولان برای احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: لازم است تا احیای این دریاچه با همت مسئولان عالی‌رتبه نظام و ملت عزیز ایران به سرعت انجام گیرد.
*لزوم توسعه صنایع فولاد و فلز در آذربایجان غربی
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توسعه صنایع فولاد و فلز در آذربایجان غربی ضروری است.
قاضی‌پور با اشاره بر لزوم توسعه صنایع فولاد و فلز در آذربایجان غربی، اظهار داشت: لازم است تولید فولاد و فلز در واحدهای تولیدی مربوطه افزایش یابد.وی رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی آذربایجان غربی را از وظایف مسئولان برشمرد و گفت: با رفع موانع می‌توان به تولید بالا به همراه افزایش کیفیت در محصولات دست یافت.
قاضی‌پور تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی، مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با تعامل و همکاری به منظور بررسی و رفع موانع توسعه اقتصاد و پویایی در آذربایجان غربی تلاش می‌کنند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی آذربایجان غربی از کمبود نقدینگی، مشکل تأمین ارز، پایین بودن سقف تسهیلات اعطایی بانک‌ها بالا بودن نرخ سود تسهیلات، نگرانی از زمان باز پرداخت تسهیلات، مشکلات مربوط به ثبت سفارشات، مالیات و گمرک رنج می‌برند.
وی اضافه کرد: لازم است تشویق و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در بخش صنایع فولادی استان در دستور کار قرار گیرد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۲ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۴ ب.ظ

دیدگاه


6 − = دو