وضعیت دریاچه ارومیه بحرانی است

وضعیت دریاچه ارومیه بحرانی است

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تاثیر منفی بحران خشکسالی دریاچه ارومیه بر وضعیت اشتغال و معیشت مردم منطقه خواستار توجه ویژه مسئولان کشوری به احیای دریاچه ارومیه شد.
قربانعلی سعادت با بحرانی خواندان وضعیت کنونی دریاچه ارومیه گفت: دریاچه ارومیه متاسفانه تبدیل به یک معضل و بحران شده که بر وضعیت اشتغال و معیشت مردم منطقه نیز تاثیر گذاشته است.
وی با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه اولویت اساسی دولت به شمار می‌رود افزود: از زمان روی کار آمدن دولت تلاش برای احیای این دریاچه از مهم‌ترین برنامه‌های دولت یازدهم و مسئولان ارشد استان است.
سعادت با تاکید بر لزوم ایجاد ثبات در ساختار مدیریتی استان گفت: باید با حمایت و پشتیبانی و همچنین فراهم کردن زمینه‌های لازم، شرایط برای فعالیت و خدمت رسانی بهینه فرمانداران به مردم استان فراهم شود.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اتحاد و همدلی، پیش شرط حرکت در مسیر سازندگی و توسعه در استان است ادامه داد: دولت یازدهم نیز با رویکرد تدبیر و امید و با استفاده از طرح‌ها و اندیشه‌های راه‌گشا، سعی دارد وضعیت موجود در کشور را بهبود بخشد و در این راه از تمام سلیقه‌ها و ظرفیت‌ها استفاده می‌کند.
سعادت خاطرنشان کرد: ما نیز در استان آذربایجان غربی از نظرات و طرح‌های تمام کسانی که دغدغه پیشرفت و توسعه استان را دارند استقبال می‌کنیم و امیدواریم بیش از پیش شاهد مشارکت و پررنگ‌تر شدن نقش مردم در اداره جامعه و رشد و توسعه استان باشیم.
وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: اتحاد همدلی و عزم ملی، پیش شرط حرکت در مسیر سازندگی و توسعه در استان است و همه باید به این نکته واقف باشیم که احزاب یا جریانات سیاسی به تنهایی نمی‌توانند امور را پیش ببرند.
*آماده سازی افکار عمومی برای اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها
استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: مدیران و مسئولان باید با اطلاع رسانی و آگاه سازی، افکار عمومی را برای اجرای هر چه بهتر این قانون فراهم کنند.
وی با اشاره به شعار سال مبنی بر سال “اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی” نیز افزود: در سال ۹۳ باید با کاهش هزینه‌های غیرضرور و ارتقای سطح بهره وری و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و امکانات موجود در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: جایگاه ارومیه با توجه به سهم جمعیتی آن، در اعتبارات تخصیصی در استان باید لحاظ شود.نادر قاضی_پور افزود: در حال حاضر، ارومیه به عنوان مرکز استان ۳۰ درصد جمعیت آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده و دست کم ۳۰ درصد اعتبارات استانی نیز باید در این شهرستان هزینه شود.
وی اضافه کرد: علاوه بر آن، برخی امور دیگر شهرستان‌ها به ویژه در حوزه درمان بیماران و رسیدگی به پرونده‌های دادگستری نیز به ارومیه سرریز می‌شود که این امر اهمیت تخصیص اعتبار مناسب به مرکز استان را می‌رساند.
قاضی پور گفت: استفاده از امکانات مالی زمینه ساز رسیدن به اهداف توسعه‌ای در بخش است و ارومیه نیز از این قاعده مستثنی نیست.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اهمیت استقلال ادارات شهرستان ارومیه از برخی ادارات کل استانی افزود: این امر با اهتمام فرماندار سابق در برخی دستگاه‌های اجرایی صورت گرفت که امیدواریم با حضور فرماندار جدید، شاهد ادامه روند استقلال ادارات شهرستانی از استانی باشیم.
*گسترش فرهنگ نماز مهم‌ترین کار مدیران نظام اسلامی در زمان مدیریت است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه دیگر سخنران این مراسم گفت: اقامه و گسترش فرهنگ نماز مهم‌ترین کار مدیران نظام اسلامی در زمان مدیریت است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی افزود: در قرآن کریم بر گسترش فرهنگ نماز و ادای فرایضی نظیر زکات و امر به معروف و نهی از منکر توسط مدیران و مسئولان در جامعه اسلامی تاکید شده که باید این تاکیدات را در ادارات خود بکار ببندیم.
وی اضافه کرد: در صورتی که این فرهنگ متعالی در جامعه رواج یابد، جامعه نیز به سمت اصلاح حرکت می‌کند و این، وعده الهی است.
حجت الاسلام قریشی ادامه داد: ارتشا کم_کاری و دیگر مشکلات اداری نیز در سایه توسعه فرهنگ متعالی ادای فرایض دینی برطرف می‌شوند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، با قدردانی از فعالیت‌های جواد شریف نژاد در سمت فرمانداری ارومیه ادامه داد: این مسئولیت‌ها و مدیریت‌های دنیوی باید به وسیله‌ای برای تقرب بیشتر به خداوند متعال و آماده سازی برای آخرت تبدیل شوند که در این صورت مفید خواهند بود.
قریشی گفت: در مسئولیت‌ها باید خداوند متعال و آموزه‌های ناب اسلام را مد نظر داشته باشیم و در راستای اعتلای نام نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کنیم.
در این آیین، با قدردانی از فعالیت‌های جواد شریف نژاد در سمت فرمانداری ارومیه، عباس حسن خانی به عنوان سرپرست جدید فرمانداری مرکز استان معرفی شد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۵:۴۰ ق.ظ

دیدگاه


+ 5 = دوازده