وسعت دریاچه ارومیه ۲۰ کیلومترمربع کاهش یافت

وسعت دریاچه ارومیه ۲۰ کیلومترمربع کاهش یافت

گروه خبر: نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: وسعت دریاچه هم اکنون دو هزار و ۹۱۷ کیلومترمربع است در حالی که این وسعت در مشابه سال گذشته سه هزار و ۱۱۲ کیلومترمربع بوده و ۲۰ کیلومترمربع کاهش را نشان می دهد.
به گزارش آراز آذربایجان، فرهاد سرخوش ، با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار داشت: امروز تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۱٫۴۳ است در حالی که نسبت به مشابه سال گذشته کاهش را نشان می دهد.
وی تصریح کرد: در مشابه سال گذشته تراز دریاچه ۱۲۷۱٫۷۳ بود و با توجه به افزایش عمق دریاچه ارومیه، شاهد افزایش تراز آن نیستیم.
نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: وسعت دریاچه هم اکنون دو هزار و ۹۱۷ کیلومترمربع است در حالی که این وسعت در مشابه سال گذشته سه هزار و ۱۱۲ کیلومترمربع بوده و ۲۰ کیلومترمربع کاهش را نشان می دهد.
وی بیان کرد: حجم دریاچه ارومیه نیز هم اکنون سه میلیارد و ۸۱ میلیون مترمربع است در حالی که در مشابه سال گذشته که چهار میلیارد و ۷۱ میلیون مترمکعب بود کاهش ۹۰ میلیون مترمکعبی را نشان می‌دهد.
سرخوش بیان کرد: هم اکنون تونل انتقال آب به سمت دریاچه نیز در حال انجام است و در چند ماه آینده آماده افتتاح و بهره‌برداری می‌شود تا سالانه بیش از ۶۰۰ میلیون مترمربع آن به سمت دریاچه روانه شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۷ ق.ظ

دیدگاه


+ 1 = سه