نماينده مردم اروميه درمجلس:

وزیر کشاورزی در گران کردن تخصص دارد

وزیر کشاورزی در گران کردن تخصص دارد

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:‌ وزیر کشاورزی که طی یک هفته قیمت شکر را چند برابر کرد با همین تخصص قیمت نفت را افزایش می‌داد.
نادر قاضی پور که در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جریان طرح دو سوال ملی از وزیر جهاد کشاورزی سخن می‌گفت، اظهار داشت: مدتی قبل با حکم حکومتی حدود دو و نیم میلیارد دلار وام به دولت و وزارت کشاورزی داده شد. اما امروز شنیدیم این وام صرف خرید ساختمان شده و با وجود این که مدت زیادی از زمان بازپرداخت آن گذشته، هنوز به صندوق ذخیره بازنگشته است و پول بیت‌المال پرداخت نشده است.وی افزود: دولت شکر وارداتی را با حداکثر قیمت خریداری می‌کند ولی شکر داخلی را با ارزان‌ترین شکل از کشاورزان می‌خرد و این به هیچ وجه به معنای حمایت از داخل نیست و به بهانه‌ی تشکیل سرمایه گذاری خارجی نباید قوانین زیر پا گذاشته شود.وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: آقای وزیر آخرین باری که شکر خریدید کی بود و به چه قیمت و نکند در محل شما نیز شکر ارزان است. چرا که در سایر نقاط قیمت شکر از ۲۳۰۰ به ۳۸۰۰ تومان رسید و معلوم نیست کدام آقا زاده‌ی رانت خوار از محل سود واردات شکر ماشین‌های چند میلیاردی خریدند. نماینده ارومیه ادامه داد: طبق قانون، کنترل بازار شکر بر عهده شماست اما شما با چه منطقی حواله شکر را بین کارخانجات توزیع کردید که آنهانیز این حواله رابه دلال‌ها برای واردات بفروشند و همین سیاست‌ها بود که شکر در عرض ده روز گران شد و این ایام و عاشورا و تاسوعا که مردم به خیابان‌ها می‌ریزند وچایی و قند و شکر مصرف می‌کنند مجبورند شکر را گران بخرند.وی با انتقاد از پرداخت‌ حقوق‌های میلیونی در وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: فردی رئیس دفتر یکی از معاونان شما ۲۱ میلیون دریافتی دارد و یک دختر دانشجو در وزارت خانه بیش از ۱۲ میلیون حقوق می‌گیرد و این با چه توجیهی انجام شده و شما نیز به آن پاسخی ندادید.همچنین نماینده مردم ارومیه در مجلس از وزیر کشاورزی به خاطر عدم پاسخ به سوالات نمایندگان درباره حقوقهای ?? میلیونی و استخدام های فامیلی در وزارت جهاد کشاورزی انتقاد کرد. نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جریان طرح سوال خود از محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی درباره علت عدم کنترل قیمت شکر و تعطیلی اکثریت کارخانجات قندریزی، گفت: عدم کنترل قیمت شکر علاوه بر افزایش قیمت در بازار باعث تعطیلی کارخانجات و بیکار شدن کارگران شده است.وی با بیان به اینکه دولت با سیاستهای اشتباه که به سود رانتخواران است، باعث بیکاری تعداد زیادی کارگر شده است، خاطرنشان کرد: کارخانجات شکلات سازی که چند هزار نفر در آن اشتغال دارند، کارگران را به مرخصی اجباری می‌فرستند.نماینده مردم ارومیه افزود: کدام زالو صفتان و رانت خواران به هنگام تعطیلی کارخانجات قند شکرهای وارداتی خود را فروختند، این ماشین های ۴-۵ میلیاردی در سطح شهر متعلق به همین رانتخواران است.قاضی پور با انتقاد از ارائه آمارهای غلط از موجودی و قیمت شکر به مسئولان، گفت: چرا مجوز انحصاری واردات شکر به دو نفر داده شده است؟ چرا اسم طرفهای قرارداد ذکر نشده است؟
وی با ذکر این نکته که رئیس دفتر یکی از معاونان وزیر ۲۱ میلیون تومان حقوق می گیرد، گفت: یک دختر دانشجو در وزارتخانه ۱۲ میلیون حقوق می‌گیرد. چرا فرزندان خود و فرزندان رفقای خود را وارد وزارتخانه کرده‌اید؟نماینده مردم ارومیه در مجلس، گفت: در موضوع شکر چند صد میلیون تومان پول میان چند نفر تقسیم شده است.وی در بخش دوم توضیحات خود درباره سوالش از وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه وزیر کشاورزی موجب شد قیمت شکر در طول ۱۰ روز از ۲۲۰۰ تومان به ۳۸۰۰ تومان برسد خطاب به او اظهار کرد: آقای وزیر سر ملت کلاه نگذارید.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: وزیر در پاسخ خود به نمایندگان درباره حقوقهای ۲۰ میلیونی و استخدام های فامیلی در وزارت جهاد کشاورزی توضیح نداد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۵۳ ق.ظ

دیدگاه


8 − = هیچ