نماينده مردم اروميه در مجلس:

وزارت خارجه نسل‌کشی مسلمانان میانمار را پیگیری کند

وزارت خارجه نسل‌کشی مسلمانان میانمار را پیگیری کند

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: از وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران و همچنین از مجامع بین‌المللی می‌خواهیم تا سریعاً نسبت به نسل‌کشی مسلمانان میانمار موضع قاطعی را از خود نشان دهند. نادر قاضی‌پور با اشاره به نقش آمریکا در کشتار مسلمانان میانمار اظهار داشت: از جنایات هیروشیما و ناکازاکی تا جنگ عراق و افغانستان و اکنون کشتار مسلمانان در میانمار می‌توان نتیجه گرفت که سالیان طولانی خون مظلومان جهان توسط دولت خبیث آمریکا به زمین ریخته می‌شود اما کسی پاسخگو نیست.
وی با ذکر فرازی از زیارت عاشورا عنوان کرد: آمریکا به عنوان حامی اصلی چنین جنایت‌هایی در مخاصمه با جبهه حق عمل می‌کند و منطق دین ما بر اساس دین بایعت و شایعت و تابعت علی قتله این است که در برابر این دشمن قسم‌خورده خود متحد شویم.
قاضی‌پور افزود: چطور می‌شود که در آمریکا و کشورهای اروپایی برای نجات یک خوک گیر افتاده در چاه فاضلاب گروه‌های امداد و نجات راهی می‌شوند اما برای فاجعه انسانی در میانمار هیچ موضعی از سوی دولتمردان اروپایی و آمریکایی اتخاذ نمی‌شود.
این مسئول اظهار داشت: باید سؤال کرد که چرا چشمان کج بین گزارشگران سازمان ملل متحد از دیدن نسل‌کشی در میانمار کور شده و چرا این گزارشگران واقعیت‌هایی را که برخلاف میل شیطان بزرگ است را انعکاس نمی‌دهند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در میانمار کودکان تنها به اتهام اینکه فرزند یک خانواده مسلمان هستند شکنجه و قتل‌عام می‌شوند بنابراین بر ما و تمامی مسلمین جهان واجب است تا با اعتراض همه‌جانبه خود فریادعدالت‌خواهی را در جهان جاودانه کنیم.
وی با تأکید بر ورود مجامع بین‌المللی برای پیگیری فاجعه انسانی در میانمار اظهار داشت: از وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم تا سریعاً نسبت به این مسئله موضع قاطعی از خود نشان دهد همچنین از مجامع بین‌المللی انتظار داریم تا از بی‌تفاوتی دست بکشند و موضع خود را در ارتباط با کشتار مسلمانان میانمار صریحاً اعلام کنند.
همچنین عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پشت پرده تمام تصاویر منتشر شده از کشتار مسلمانان در میانمار ردپای صهیونیسم جهانی و تمام کشورهایی است که نه تنها در مقابل چنین اقداماتی سکوت می‌کنند بلکه به عاملان آن جایزه صلح هم می‌دهند. شهروز برزگر با اشاره به فجایع انسانی صورت گرفته در میانمار اظهار داشت: انتشار تصاویر نسل‌کشی در میانمار بسیار دردناک بوده و بسی جای تأسف دارد که مدعیان حقوق بشر در دنیا در برابر این وحشی‌گری‌ها خفقان مرگ گرفته‌اند.
وی با اشاره به شعری از سعدی که بر سر در سازمان ملل نگاشته شده است گفت: در منطقه روهینگیا میانمار مسلمانان توسط یک عده بی‌دین که بویی از انسانیت نبرده‌اند زنده‌زنده سوزانده و یا به شیوه‌های بسیار فجیعی کشته می‌شوند حال‌آنکه به عقیده ما نه تنها با مسلمانان بلکه نباید با هیچ بشری چنین رفتارهای به‌دور از شرفی صورت بگیرد.
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با محکوم نمودن وقایع صورت گرفته در میانمار افزود: مردم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران این کشتار را محکوم می‌کنند و خواستار اقدامات عملی از سوی مجامع بین‌المللی همچون سازمان ملل متحد و فعالین حقوق بشر در جای‌جای دنیا هستند.
وی از تشکیل جلسه فوق‌العاده در مجلس شورای اسلامی برای بررسی ابعاد این حوادث خبر داد و اظهار داشت: تعطیلی مجلس و حضور نمایندگان در مأموریت‌های کاری سبب شده تا تشکیل این جلسه به تعویق بیفتد اما به قطع یقین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی جلسات جداگانه‌ای تشکیل می‌دهد همچنین وزارت خارجه کشور نیز سخت پیگیر این موضوع است تا بتواند اقدامی عملی برای پایان دادن به این فاجعه انسانی انجام دهد.برزگر با اشاره به اینکه رهبر میانمار نمی‌تواند در مورد این نسل‌کشی ادعای بی‌طرفی کند گفت: وقوع چنین فجایعی بیش‌ازپیش جایزه صلح نوبل را زیر سؤال می‌برد چراکه سکوت آنگ سان سوچی رهبر به‌اصطلاح آزادی‌خواه میانمار در برابر این کشتار تنها به معنی حمایت از آن است.وی گفت: پشت پرده تمام تصاویر منتشر شده از کشتار مسلمانان در میانمار ردپای صهیونیسم جهانی و تمام کشورهایی است که نه تنها در مقابل چنین اقداماتی سکوت می‌کنند بلکه به عاملان آن جایزه هم می‌دهند.به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشریفاتی بودن اعطای جایزه صلح نوبل خاطرنشان کرد: جایزه صلح نوبل باید برای کسانی داده شود که برای صلح، آسایش و آرامش انسان‌ها تلاش می‌کنند و مانع از وقوع جنگ و خونریزی در جهان می‌شوند اما متأسفانه صحنه‌سازی‌ها و تبلیغات پوشالی غرب سبب بزک نمودن چهره جنایتکاران جهانی در چشم مردم دنیا می‌شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۱ ب.ظ

دیدگاه


نُه − 5 =