- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

وزارت جهاد کشاورزی با نهاده های دام و طیور بازار سیاه تشکیل می‌دهد

Posted By admin On فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ @ ۱۰:۵۷ ق.ظ In سیاسی,مهاباد | No Comments

گروه خبر:عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: وظیفه وزارت جهاد کشاورزی تامین نهاده‌های مورد نیاز دامداران و مرغداران در شرایط اضطراری است اما در این زمینه ضعیف عمل کرده و هم اکنون نهاده‌هایی با قیمت پایین را وارد کشور کرده است و در موقع گرانی در اختیار دامداران و مرغداران قرار می‌دهد و یا حتی به صورت گران نیز در اختیار مصرف‌کننده قرار نداده و بازار سیاه تشکیل می‌دهد.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکلات کشاورزان و دامداران در مسئله کرونا در اولویت بررسی در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی قرار دارد. جلال محمودزاده ، با اشاره به بحث مشکلات زنجیره تولید و مشکلاتی که برای دامداران و کشاورزان پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و استان رخ داده است اظهار کرد: بررسی این مشکلات در اولویت کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
وی تصریح کرد: هم اکنون محصول تولیدی دامداران و کشاورزان به سبب مشکل کروناویروس به فروش نرسیده و بنابراین اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس، این مسائل و مشکلات را مورد توجه و بررسی قرار می‌دهند.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در ادامه به مشکلات دامداران و مرغداران استان در تهیه نهاده‌های دامی اشاره کرد و گفت: از جمله مشکلات کنونی در این امر کمبود شدید نهاده‌های دامی مانند ذرت و جو است و از سوی دیگر مرغداران نیز سویا را گران‌تر از قیمت واقعی خود تهیه می‌کنند.
وی تاکید کرد: وظیفه وزارت جهاد کشاورزی تامین نهاده‌های مورد نیاز دامداران و مرغداران در شرایط اضطراری است اما در این زمینه ضعیف عمل کرده و هم اکنون نهاده‌هایی با قیمت پایین را وارد کشور کرده است و در موقع گرانی در اختیار دامداران و مرغداران قرار می‌دهد و یا حتی به صورت گران نیز در اختیار مصرف‌کننده قرار نداده و بازار سیاه تشکیل می‌دهند.
محمودزاده در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون ۶۰ درصد مرغداری‌های کشور خالی بوده و جوجه‌ریزی نمی‌کنند بیان کرد: بنابراین در فاز بعدی یعنی تا ۴۵ روز دیگر و با این شرایط، قیمت مرغ به شدت افزایش می‌یابد.
وی اظهار کرد: در هیچ کجای دنیا نیز دولت صادرات محصولات کشاورزی را ممنوع نمی‌کند و همیشه آماده صادرات است چون در این صورت همیشه مشتری‌های خارجی خود را نیز به صورت ثابت حفظ می‌کند.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: برای تحقق شعار جهش تولید در موضوع کشاورزی باید دولت زیرساخت‌های بخش کشاورزی مانند ماشین‌آلات را فراهم کرده و یا وام و تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار کشاورزان قرار دهد.
وی افزود: بی‌شک تحقق شعار جهش تولید در بخش کشاورزی دور از دسترس نیست به شرطی که دولت همراهی کرده و ضمن تامین زیرساخت‌ها، جلوی صادرات محصولات کشاورزی را به صورت تعمدی نگیرد.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%88%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d8%af-%da%a9%d8%b4%d8%a7%d9%88%d8%b1%d8%b2%d9%8a-%d8%a8%d8%a7-%d9%86%d9%87%d8%a7%d8%af%d9%87-%d9%87%d8%a7%d9%8a-%d8%af%d8%a7%d9%85-%d9%88-%d8%b7%d9%8a/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.