نماينده مردم اروميه در مجلس:

وزارت بهداشت پاسخگوی اجرا نشدن کامل طرح تحول سلامت باشد

وزارت بهداشت پاسخگوی اجرا نشدن کامل طرح تحول سلامت باشد

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت بهداشت باید پاسخ دهد که چرا طرح تحول سلامت کامل اجرا نمی شود گفت: وزیر بهداشت باید درباره قبضه کردن بازار تجهیزات چشم پزشکی توسط یک شرکت خارجی (الکان) به مجلس پاسخگو باشد.
به گزارش آراز آذربایجان،نادر قاضی پور با بیان اینکه ۲ سوال از سید حسن قاضی زاده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارد، گفت: یکی از این سوالات درباره گرانی لنز عدسی چشم است که قیمت آن از ۲۵ هزار تومان، به حداقل ۲۵۰ هزار تومان رسیده است.
وی با بیان اینکه وزیر باید پاسخ دهد که چرا لنز عدسی چشم گران شده است، افزود: قبل از وزیر شدن آقای قاضی زاده، ۲۰ درصد بازار لنزهای چشم در دست شرکت الکان بود اما الان بالای ۸۰ درصد این لنزها توسط این شرکت وارد کشور می_شود.
نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه الکان شرکت آمریکائی – سوئیسی است تصریح کرد: وزیر باید پاسخ دهد چرا واردات ۸۰ درصد تجهیزات چشم پزشکی باید در دست یک شرکت خارجی باشد.
قاضی پور محور سوال دوم را ناقص اجرا شدن طرح تحول سلامت دانست و افزود: وزیر باید پاسخ دهد که چرا طرح تحول سلامت کامل اجرا نمی شود.
وی افزود: ناقص اجرا شدن این طرح مشکلات عدیده برای بیماران، بیمارستانها و پزشکان ایجاد کرده است و در اورژانس خیلی از بیمارستانها مواد اولیه برای درمان بیماران وجود ندارد.
قاضی پور اضافه کرد: وزیر بهداشت، باید بعدازظهر سه شنبه با حضور در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به این سوالات پاسخ دهد.
همچنین نادر قاضی پور اظهار کرد: طرح استانی شدن انتخابات که شورای نگهبان هم مدتی قبل مخالفت خود را با آن اعلام کرده بود مجددا توسط طیفی در مجلس در حال پیگیری است.
وی افزود: این طرح دارای مشکلات عدیده ای است و باید از کسانی که تصویب آن را دنبال می کنند پرسید که آیا به آسیب های فراوان آن فکر کرده اند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورت تصویب طرح استانی شدن انتخابات نمایندگان مجلس به سناتور تبدیل می شوند.
وی ابراز داشت: در طول مدتی که نماینده ارومیه بوده ام فرصت نکرده ام به تمام ۴۰۰ روستای حوزه انتخابیه خود سر بزنم، در صورت استانی شدن انتخابات چگونه یک نماینده می_تواند پیگیر امور ۶هزار روستای استان باشد.
قاضی پور در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص شایعات برخی رسانه ها مبنی بر کاندیدا شدن وی از تبریز در صورت تصویب طرح استانی شدن انتخابات خاطرنشان کرد: من هیچ وقت از شهر دیگری به جز ارومیه کاندیدای انتخابات مجلس نخواهم شد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۶ ق.ظ

دیدگاه


پنج + = 10