وزارت بهداشت آمارتعداد مبتلایان به ویروس کرونا را به درستی اعلام نمی کند

وزارت بهداشت آمارتعداد مبتلایان به ویروس کرونا  را به درستی اعلام نمی کند

گروه خبر: با بیان اینکه مسئولین وزارت بهداشت در خصوص تعداد مبتلایان به این ویروس و افراد فوت شده آمار درستی ارائه نمی_کنند، اظهار داشت: متاسفانه امکانات لازم برای پیشگیری و جلوگیری از شیوع بیماری پیش بینی نشده و کمترین امکانات مثل ماسک و مواد شوینده و ضد عفونی کننده، وجود ندارد.این در حالی است که امکانات لازم باید در داروخانه ها به وفور یافت شود.
به گزارش آراز آذربایجان،عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه بیش از ۷۰ نماینده هفته گذشته در مجلس تست کرونا دادند، گفت: مسئولین وزارت بهداشت بعد از پنچ روز با نمایندگان تماس گرفته و گفتند که تست شما خراب شده و باید دوباره تست بدهید. جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سه شنبه گذشته ( ششم اسفند) یک تیم پزشکی در مجلس مستقر شد و از نمایندگان تست کرونا گرفتند، گفت: حدود ۷۰ نماینده تست دادند و تا امروز که پنچ روز از انجام تست گذشته هنوز جواب برخی تست ها آماده نشده و تازه با نمایندگان تماس می گیرند و می گویند تست شما خراب شده و باید دوباره تست بدهید.
وی با بیان اینکه تست اکثر نمایندگانی که سه شنبه گذشته انجام شده، خراب شد، افزود: وقتی مسئولین وزارت بهداشت در تست کرونای نمایندگان مجلس اینگونه عمل می کنند، برای مردم چه می کنند.
عضو فراکسیون امید مجلس گفت: وقتی مسئولین وزارت بهداشت بعد از پنچ روز می گویند جواب آزمایش خراب شده و باید دوباره تست بدهید و پنچ روز بعد جواب مشخص می شود، حال سوال این است اگر فردی مریض باشد در این ۱۰ روز باید چه کار کند؟.
محمودزاده با بیان اینکه اطلاع رسانی وزارت بهداشت و شیوه پیشگیری از کرونا تاسف بار است، گفت: این ضعف ها باعث شده تا کرونا بیشتر شیوع پیدا کند.
وی با بیان اینکه مسئولین وزارت بهداشت در خصوص تعداد مبتلایان به این ویروس و افراد فوت شده آمار درستی ارائه نمی کنند، اظهار داشت: متاسفانه امکانات لازم برای پیشگیری و جلوگیری از شیوع بیماری پیش بینی نشده و کمترین امکانات مثل ماسک و مواد شوینده و ضد عفونی کننده، وجود ندارد.این در حالی است که امکانات لازم باید در داروخانه ها به وفور یافت شود.
نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ماسک حتی ۱۰ برابر قیمت در داروخانه ها موجود نیست، افزود: آزمایش کرونا که در شهرستانها می گیرند بعد از یک هفته هم جواب آن آماده نمی شود.
محمودزاده افزود: معمولا وقتی افراد بیمار در بیمارستانها بستری می شوند باید ۱۰ روز معطل و منتظر باشند تا جواب آزمایش آنها بیاید و بعضا این افراد بهبود هم می یابند اما جواب آزمایش آنها هنوز نیامد.وی گفت: بهتر است وزیر بهداشت و درمان استعفاء دهد و این بهترین راهکار برای دولت روحانی است. ما نمی گوییم رئیس جمهور استعفاء دهد اما استعفای وزیر بهداشت حداقل انتظار است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰ ق.ظ

دیدگاه


هشت + 9 =