معاون پژوهش و برنامه ريزي آموزش و پرورش استان:

ورود منابع کمک آموزشی غیر استاندارد به مدارس ممنوع است

ورود منابع کمک آموزشی غیر استاندارد به مدارس ممنوع است

گروه خبر:اولیا، مدیران، معلمان و آموزگاران مدارس اجازه ندهند منابع کمک آموزشی غیر استاندارد وارد سیستم آموزشی مدارس شوند.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: سند تحول بنیادین سند بالادستی آموزش و پرورش بوده و در آن جایگاه مدرسه ، مربی و متربی و همه مشخص و تعریف شده است و در خود این سند هشت هدف کلان همراه با ۱۵ راهبرد اجرایی و ۲۳ هدف عملیاتی با ۱۳۱ راهکار اجرایی، گنجانده شده است.
ابراهیم محمدی بیان کرد: در این راهکارهای اجرایی اولین راهکار طراحی، تدوین و اجرای برنامه درس ملی است و یکی از اهداف این برنامه متناسب سازی حجم کتب درسی با محتواهای آموزشی است.
وی افزود: در این راستا کتب جدید التالیف از پایه اول ابتدایی شروع شده و تا امروز تا پایه دهم همه کتابهای دانش آموزان جدید التالیف هستند که در حال تدریس هستند.
محمدی اضافه کرد: برای اینکه بتوان در مدارس کتابها را به نحو احسن آموزش داد همه ساله برای معلمان دبیران، هنرآموزان و آموزگاران و هرکس که به نوعی با این کتابها مرتبط است کلاسها و دوره های آموزشی ضمن خدمت برگزار می شود و انتظار می رود این کتابها در کلاسهای درسی تدریس شوند.
وی اظهار کرد: به علت روشهای سنتی غلط که در مدارس مرسوم است متاسفانه معلمان ما اصل کتاب را در برخی از مدارس که یک محتوای متقن و سند است کنار می گذارند و یک رسانه و کتاب دیگر معرفی می کنند که از انتشارات دیگر و مختلف منتشر شده است.
محمدی ادامه داد: محتوای این نشریات قطعا با محتوای کتابهای جدید التالیف متناسب سازی نشدند و دانش آموزان ما دچار نوعی سر در گرمی در آموزش شدند.
وی اضافه کرد: ۱۸ ماه است کارگروه ساماندهی مواد و منابع آموزشی و پرورشی راه اندازی شده در استان که وظیفه آن این است که غیر از کتابهای درسی هر کتابی که می خواهد وارد مدارس شود باید از کارگروه مجوز داشته باشد و این یک اقدام ابتکاری است .محمدی گفت: در این کارگروه اگر یک فرد، موسسه و یا انتشاراتی خواهان تبلیغ و توزیع کتابهای خود است کتاب وی در کارگروه بررسی شده و مجوز دریافت می کند.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: غیر از کتب درسی، منابع آموزشی که به عنوان کمک درسی، راهنمای معلم، کتاب کار معرفی می شوند دو دسته هستند.
وی گفت: یک دسته شامل کتابهایی است که سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برای آنها مجوز صادر می کند و هر ساله در کتابنامه رشد عناوین آنها وارد می شود و اینها به مدارس ابلاغ می شود به عنوان منابع کمک درسی قابل استفاده هستند.
محمدی بیان کرد: بخشی دیگر از این کتابها و رسانه نیز توسط کارگروه مجوز دریافت می کند و در غیر از این دو مورد استفاده از هر گونه منبع آموزشی اعم از کتاب، سی دی، مجله، جزوه، کتاب راهنما و کتاب کار که در این ردیف نگنجد ممنوع بوده و هیچ معلمی حق ندارد از این کتابها امتحان اخذ کرده و یا اولیا را به استفاده و تهیه این کتابها ملزم کند.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش آذربایجان غربی، وی افزود: ما تیم های نظارتی تشکیل دادیم و به صورت تصادفی از این مدارس بازدید می کنند و در صورت تخلف با آنها برخورد می شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۸ ق.ظ

دیدگاه


× نُه = 63