نماينده مردم اروميه درمجلس:

وحشت من از تشکیل مجلسی با نمایندگان ترسواست

وحشت من از تشکیل مجلسی با نمایندگان ترسواست

گروه خبر:رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس گفت: شورای نگهبان باید اجازه دهد مجلس خوبی از انسان‌هایی توانا، متخصص و شجاعی که جرات صحبت کردن دارند و طرفدار و حتی ذوب در نظام‌اند، تشکیل شود.
عابد فتاحی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره لزوم پذیرش نظر شورای نگهبان به‌عنوان نهاد تصمیم‌گیر درخصوص تایید صلاحیت کاندیداهای انتخاباتی، اظهار داشت: همه ما سربازرهبری هستیم وهمه دوست داریم مجلس آینده، مجلسی سالم باشد اما وحشتی که دارم مربوط به تخریب برخی از همین سربازان انقلاب بر پایه گزارش‌هایی غیرمستند است.
وی افزود: تا جایی که خبر دارم، تعدادی بالایی از این گزارش‌های خصمانه علیه افراد به نهادهای تصمیم‌گیر درباره تایید صلاحیت کاندیداهای انتخاباتی ارسال می‌شود و شاید این نهادهای تصمیم‌گیر هم براساس همین گزارش‌های غیرمستند، فکر ‌کنند به‌واقع گزارشی درباره این سربازان انقلاب دارند که فکر می‌کنم این بزرگ‌ترین خطری است که مجلس و نظام جمهوری اسلامی ایران را تهدید می‌کند.
نماینده مردم ارومیه با تاکید بر لزوم اسناد بر گزارش‌های مستند و واقعی از سوی شورای نگهبان گفت: وقتی می‌گویند مثلاً »عابد فتاحی« فلان مشکل را دارد، باید دلایل مستند داشته‌ باشند و اگر ردصلاحیت‌ها به‌صورت مستند انجام شود، مشکلی نخواهیم داشت اما اگر قرار باشد هرکسی بنابر دلایل شخصی، این گزارش‌ها را در اختیار نهادها و ارگان‌های تصمیم‌گیر قرار دهد و این نهادها هم برگه‌های این گزارش‌ها را به‌عنوان اسناد مقدس و خدشه‌ناپذیر در نظر بگیرند بسیاری از انسان‌های پاک و طرفدار نظام برچیده خواهند شد? چراکه در آن‌صورت مبنای قضاوت گزارش‌هایی است که ممکن است در برخی موارد به وسیله افراد مغرض تهیه شده و شورای نگهبان نباید این گزارش‌ها را بپذیرند. رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس تصریح کرد: مراجع چهارگانه گزارش‌هایی که در اختیارشان قرار می‌گیرد، تا زمانی که حقیقت گزارش‌ها به اثبات نرسیده، مطلقاً نباید این گزارش‌ها را معیار قرار دهند و خدایی‌ناکرده با آبروی انسان‌ها بازی نکنند. مراجع چهارگانه‌ای که شورای نگهبان از آن‌ها درباره افراد استعلام می‌کنند، باید بیشتر دقت کنند.
وی افزود: شورای نگهبان باید اجازه دهد مجلس خوبی داشته‌ باشیم که از انسان‌هایی توانا، متخصص و شجاعی که جرات صحبت کردن دارند، تشکیل شود.
وی افزود: برخی از جریان‌های صاحب قدرت برای افراد دلسوز نظام نقشه کشیده‌اند و اخیراً به گوش می‌رسد که گزارش‌هایی علیه سربازان انقلاب تهیه می‌شود تا مانع از حضورشان در مجلس شوند. مخالفان نظام سعی دارند افرادی بی‌کفایت را وارد مجلس کنند و تنها نگرانی من در شرایط کنونی از این مسئله است.
رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس در واکنش به تصویب طرحی توسط نمایندگان مجلس نهم مبنی بر تایید صلاحیت نمایندگان فعلی بدون بررسی از سوی شورای نگهبان که به دلیل عدم تایید طرح از سوی شورای نگهبان هیچ‌گاه اجرایی نشد، اعلام کرد: عدم تایید این طرح از سوی شورای نگهبان، کار بسیار خوبی بود. اتفاقاً‌ به هیچ‌عنوان موافق نیستم که نمایندگان فعلی زیر ذره‌بین نباشند. حتی بهتر است با دقتی دوچندان عملکرد نمایندگان فعلی مورد بررسی قرار بگیرد و اگر هر کدام از نمایندگان مرتکب تخلفی شدند، صلاحیت‌شان تایید نشود تا درس عبرتی برای آیندگان باشد که اگر کسی به مجلس آمد، دچار گمراهی و تخلف نشود.فتاحی در پایان ضمن پیش‌بینی تشکیل مجلس معتدل در دوره دهم، تصرح کرد: مردم به دنبال اعتدال‌ هستند و فکر می‌کنم از مجموع جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب، گروهی از افراد معتدل برگزیده خواهند شد. البته منظورم از افراد معتدل، لزوماً حامیان رئیس‌جمهور نیست. پیامی که از مردم دریافت کردم این است که تندروهای جریان اصولگرا را قبول ندارند و همین‌طور افراد تندرو در جریان اصلاحات هم مورد وثوق مردم نیستند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۶:۳۲ ق.ظ

دیدگاه


7 − = پنج