نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان :

وحدت میان مذاهب اسلامی ضرورت امروز جهان اسلام است

وحدت میان مذاهب اسلامی ضرورت امروز جهان اسلام است

گروه خبر: نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه وحدت میان مذاهب اسلامی ضرورت امروز جهان اسلام است، گفت: گروه های تکفیری همچون القاعده و داعش با هدف ضربه زدن به اسلام و از بین بردن وحدت اسلامی تشکیل شده است و در شرایط کنونی مذاهب اسلامی باید بیش از بیش متحد شوند.
آیت الله شیخ جواد مجتهد شبستری و همزمان با هفته وحدت افزود: گفت و گوی متفکران ادیان و مذاهب مختلف از جمله شاخصه هایی است که می تواند وحدت میان مسلمانان را تقویت کند.وی ادامه داد: گفت و گوهایی که رهبران دینی مذاهب اسلامی برگزار می کنند نه تنها موجب وحدت بیشتری می شود بلکه به روشن شدن حقایق نیز کمک می کند. عضو مجلس خبرگان رهبری گروه های تکفیری را بلای جوامع اسلامی خواند و اظهار کرد: این گفت و گوها موجب اتخاذ تصمیم های مناسب و موضع گیری در مقابل چالش های جهان اسلام همچون گروه های تکفیری می شود.وی اضافه کرد: اتخاذ تدابیر لازم و به موقع از سوی رهبران مذاهب اسلامی باعث نزدیک تر شدن مذاهب اسلامی و از همه مهمتر نزدیکی هرچه بیشتر شیعه و سنی به هم می شود.
آیت الله شبستری ضمن گرامیداشت هفته وحدت و فرارسیدن میلاد نبی مکرم اسلام و امام صادق (ع) گفت: هفته وحدت از ابتکارهای امام راحل است و این اقدام فرخنده موجب شده است تا در هفته وحدت کنفرانس ها و سمینارهای مختلفی در سراسر کشور دراین خصوص برگزار شود.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری به وجود پررنگ وحدت در این استان اشاره کرد و گفت: مساله وحدت در آذربایجان غربی به صورت کامل ملموس است و این مهم در ایام انتخابات به وضوح مشاهده شد.
وی افزود: آذربایجان غربی نماد وحدت اقوام و ادیان، مذاهب و حتی مذاهب غیر اسلامی است و پیروان مذاهب مختلف برادرانه در این استان زندگی می کنند.
به گزارش ایرنا، ۱۲ ربیع الاول میلاد پیامبر اکرم (ص) به روایت اهل تسنن و ۱۷ ربیع الاول میلاد خاتم الانبیاء (ص) به روایت اهل تشیع است؛ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول را هفته وحدت نامگذاری کرده است. *وحدت مسیر را برای توسعه اسلامی فراهم می‌کند
امام جمعه میاندوآب گفت: وحدت بین امت مسلمان مسیر را برای توسعه اسلامی فراهم می‌کند.
حجت الاسلام حمید حسن‌زاده اظهار داشت: در صورتی که به وحدت دست پیدا کنیم می‌توانیم برای پیشرفت جامعه اسلامی قدم‌های بلندی برداریم.
وی با بیان اینکه طبق فرمایشات قرآن و نبی‌ مکرم اسلام (ص) باید متحد شویم، ادامه داد: چرا که در این صورت راه برای پیشرفت و تعالی یک جامعه اسلامی بیش از پیش هموار می‌شود.
امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه چنانچه تفرقه جایگزین وحدت و همدلی شود نمی‌توانیم به پیشرفت و توسعه دست پیدا کنیم، اضافه کرد: اختلاف داشتن باعث می‌شود برخی مواقع منابع مالی و سرمایه‌های انسانی در جای مناسب استفاده نشود.
این مسئول با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) اتحاد را در جامعه اسلامی برقرار کردند و در تلاش بودند اسلام را به همه‌جا توسعه دهند، اضافه کرد: امروز دشمنان برای مقابله با اسلام و نفوذ بین مسلمانان به تفرقه‌افکنی روی آورده‌اند.وی با اظهار اینکه دشمنان قسم‌خورده دین مبین اسلام به اختلاف‌ انداختن روی آورده‌اند، اظهار داشت: همچنین درصدد هستند با نفوذ و تفرقه به اهداف خود دست پیدا کنند.حسن‌زاده با بیان اینکه مطرح کردن یک سری تبلیغات واهی و شایعه‌پراکنی در بین قومیت‌ها و مذاهب مختلف از جمله ترفندهای دشمن برای ایجاد تفرقه است، بیان داشت: بنابراین باید هوشیار بود.
وی با اشاره به کلام خدا مبنی بر اینکه در قرآن آمده است حتی به کافران نیز دشنام ندهید که در آن صورت آنها به شما توهین می‌کنند، اضافه کرد: در این صورت می‌توان برای تحمل یکدیگر و در مرحله بعد اتحاد واقعی دست یافت.امام جمعه میاندوآب در ادامه فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این زمینه را مورد اشاره قرار داد و یادآوری کرد: باید به این موضوع توجه کنیم که دشمنان سعی می‌کنند با ایجاد شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی تفرقه ایجاد کنند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۰۵ ق.ظ

دیدگاه


4 + پنج =