وجود ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ کارگاه‌ صنایع دستی فعال در آذربایجان غربی

وجود ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ کارگاه‌ صنایع دستی فعال  در آذربایجان غربی

گروه خبر: معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: یک هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار کارگاه‌ صنایع دستی فعال در آذربایجان غربی فعالیت دارد.
افسانه رنجبر در گفت‌و‌گو با خبرنگار آراز آذربایجان اظهار داشت: معاونت صنایع دستی استان در سه شامل حوزه حفظ هنرهای سنتی، حوزه توسعه و ترویج صنایع دستی، حوزه حمایت از تولید و بازرگانی فعالیت دارد.
وی خاطرنشان کرد: بحث آموزش و برگزاری دوره‌های آموزشی، بیمه هنرمندان، برنامه‌های مربوط به بازاریابی و امور مربوط به صادرکنندگان صنایع دستی، بهبود کیفی محصولات صنایع دستی، حضور در نمایشگاه‌ها و… از جمله وظایف و برنامه‌ها در حوزه معاونت صنایع دستی است.
رنجبر توسعه کمی و بهبود کیفی صنایع دستی ، ترویج صنایع دستی و هنرهای سنتی، جلب مشارکت مردم و بخش خصوصی و دولتی در راستای سرمایه گذاری، برنامه‌های حمایت از هنرمندان و… را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.
وی با اشاره به رشته‌های شاخص در حوزه صنایع دستی استان، تصریح کرد: هنرهای چوب شامل منبت‌کاری، مشبک‌کاری، معرق کاری، کنده‌کاری، ریزه‌کاری، گلیم و ورنی، چرم دوزی و سراجی سنتی از رشته‌های شاخص صنایع دستی آذربایجان غربی به شمار می‌آیند.
معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند، ادامه داد: یک هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار کارگاه‌ فعال در حوزه صنایع دستی آذربایجان غربی وجود دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ تعاونی صنایع دستی در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: عمده این تعاونی‌ها در حد مطلوب فعال نیستند که در برنامه امسال سعی می‌شود با همکاری تعاونی‌ها و از طریق بخش خصوصی از هنرمندان حمایت و خدمات‌رسانی شود.
رنجبر مشکل تامین اعتبار را از عمده مشکلات پیش رو عنوان کرد و ادامه داد: با وجود مشکلات تامین اعتبار سعی می‌شود با انجام برنامه‌ریزی‌های دقیق وظایف به نحو شایسته و در حد مطلوب اجرایی شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۴:۱۰ ق.ظ

دیدگاه


× سه = 27