رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان غربي خبر داد

وجود ۱۲۴۵ واحد تولیدی و صنعتی غیرفعال و راکد در آذربایجان غربی

وجود ۱۲۴۵ واحد تولیدی و صنعتی غیرفعال و راکد در آذربایجان غربی

گروه خبر:رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از وجود یک هزار و ۲۴۵ واحد تولیدی و صنعتی غیرفعال و راکد در استان خبر داد و افزود: بر اساس اولویت‌بندی‌های انجام شده، ۲۰۰ واحد از این تعداد در فاز نخست از طرح احیای واحدهای راکد احیا می‌شوند.
به گزارش آرازآذربایجان جعفرصادق اسکندری در کنفرانس خبری که در سالن جلسات این سازمان ترتیب یافت، اظهار داشت: آذربایجان غربی به لحاظ موقعیت جغرافیایی و مرزی خود، قابلیت‌های بالایی در بخش صنعت، معدن و تجارت دارد که با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده تلاش می‌شود از این ظرفیت‌های موجود بیش از پیش بهره‌برداری شود.
وی فعالیت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت را در تولید ناخالص داخلی و ارزش افزوده استان در بخش‌های اقتصادی حائز اهمیت دانست و افزود:‌ با برنامه‌ریزی‌های زیرساختی در راستای ارتقای شاخص‌های اقتصادی استان در سه بخش صنعت، معدن و تجارت اقداماتی انجام گرفته است.
اسکندری با اشاره به ۲۹ مهر ماه، روز ملی صادرات، گفت: در همین راستا در نیمه‌های آبان ماه همایشی برای تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان به عنوان پیش قراولان بخش تجارت و بازاریابی استان برگزار می‌کنیم.
وی به وضعیت بخش صنعت استان اشاره کرد و افزود: آذربایجان غربی در بخش صنعت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و دارای قابلیت‌های منحصر بفردی است که در همین راستا می‌توان به کارخانه‌های تولید سیمان در استان اشاره کرد که با تولید روزانه ۷ هزار تن و صادرات ۳ هزار تن سیمان، به عنوان قطب تولید سیمان در کشور شناخته شده است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۶:۱۳ ق.ظ

دیدگاه


5 × = سی پنج