رئيس دانشگاه علوم پزشکي آذربايجان غربي:

وجود ماده سرطانزا و خطرناک در نان های ارومیه تکذیب شد

وجود ماده سرطانزا و خطرناک در نان های ارومیه تکذیب شد

گروه خبر:رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی وجود ماده سرطانزا و خطرناک در نان های تولیدی ارومیه را تکذیب کرد. جواد آقازاده مبنی بر انتشار اخباری در خصوص وجود ماده سرطانزا و خطرناک به اسم جوهر قند در نان های تولیدی شهرستان ارومیه افزود: هیچ مشکلی چه بهداشتی و چه سلامت در نان های تولیدی ارومیه وجود ندارد.
وی با رد و تکذیب اخبار انتشار یافته در این خصوص عنوان کرد: اخبار منتشر شده در خصوص وجود ماده سرطانزا در نان های تولیدی ارومیه منبع مشخصی نداشته و بر پشتوانه علمی نیز ندارد این در حالی است که در انتشار چنین اخباری باید منبع رسمی و مبنای علمی داشته باشد.
آقازاده با بیان اینکه دو نوع نان سفید و سبوس دار در ارومیه و استان تولید می شود گفت: از نظر ما تولید نان های سفید به دلیل نداشتن سبوس تایید شده نیست و بهتر است مردم از نان های سبوس دار استفاده کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: براساس بررسی و تحقیقات انجام شده نان سفید از نظر بهداشتی تایید شده نیست و بهتر است مردم در استفاده از این نان ها صرف نظر کنند.وی با تاکید بر اینکه تمامی نانوایی های در ارومیه و استان شناسنامه دار هستند اظهارداشت: به صورت ماهانه نظارت و بازرسی های بهداشتی از نانوایی ها صورت می گیرد و تاکنون گزارشی از ماده سرطانزا در نانوایی ها نداشته ایم.آقازاده با بیان اینکه نان سنگک به دلیل دارا بودن سبوس یکی از نان های باکیفیت به شمار می رود افزود: تاکنون گزارش تخلف بهداشتی در خصوص سلامت نان ها از نظر وجودماده خطرناک و سرطانزا گزارش نشده است.
امروز برخی از رسانه های محلی استان خبری در خصوص وجود ماده سرطانزا و خطرناک در نان های ارومیه منتشر کرده بودند.
در این اخبار آمده است احتمال وجود جوهر قند در نانوایی های اورمیه وجود دارد که در صورت صحت این خبرشاهد بحران جدی جدید در شهر خواهیم بود.
زود ورز آمدن وسفید نشان داده شدن نان شاید مهم ترین بهانه استفاده نانوایان متخلف از این ماده خطرناک باشد زیرا اقبال عمومی مردم به نان های سفید رنگ بیشتر است وهمین طور نانوایان با استفاده از این ماده دیگر زمانی را برای آماده شدن خمیر خود برای پخت صرف نمی کنند.
همچنین در گذشته نانوایی های متخلف از جوش شیرین برای آماده شدن خمیرنان استفاده می کردند که تشخیص آن بسیار ساده بود ولی هم اکنون تشخیص جوهر قند در نان ها کاری به مراتب سخت ازتشخیص جوش شیرین درآن است.
به گزارش آرازآذربایجان بهنقل از مهر، جوهر قند با نام شیمیایی سدیم دی تیونیت با از بین بردن پرزهای داخل روده مانع جذب موادغذایی مفید دربدن می شود وهچنین تنظیم انسولین را دربدن به هم زده وباعث دیابت زودرس می شود واز همه مهم تر مانع عملکرد انتی اکسیدان ها که ماده ای قابل دفاع در برابرعوامل سرطان زا در بدن است محسوب می شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۴:۲۹ ق.ظ

دیدگاه


5 + = هشت